[Toshiba laptop] rare kleuren en strepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 17:49
Toshiba Satellite L670-11M
Windows 10 Pro NL
Radeon Mobility HD5145 (renamed Mobility Radeon HD 4570)

GPU wordt door windows 10 herkend als HD4500, ATI gpu detect herkend `m niet ;(

Laptop is van een familielid die aangaf dat de laptop raar deed :+ , onwerkbaar traag was in windows 7 en dat ie rare strepen en kleuren weergaf. Heb eerst backup gemaakt van alles wat bewaard moest worden. Toen de windows 7 naar windows 10 laten updaten en toen de win10 aangaf geactiveerd te zijn, een schone win10 install gedaan. Eerst ook de rare kleuren en strepen. Eerste bootscherm is bijna blauw ipv,. zwart.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2h3z978.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rc1mw4.jpg

Totdat na een paar keer opnieuw opstarten ineens het beeld prima was. Alle lijnen strak, geen rare vlekken op pixels. Mooi dacht ik, zet ik morgen even Office er op en dan kan de laptop weer terug.

Je raadt het al. Vandaag aangezet en ja hoor, probleem weer terug. Office er wel opgezet maar het probleem blijft. Mij leek het geen driver probleem, en op zich durf ik de laptop ook wel open te schroeven, maar dat ga ik pas doen als het ook zin kan hebben :) Is dit een defecte gpu? of misschien toch alleen een loszittend stekkertje?

Beste antwoord (via Chiel op 06-01-2016 23:59)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk de kabel naar het scherm of het scherm zelf, beide zijn te vervangen. Kwestie van vervangen en zien welke van de twee de problemen veroorzaakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Niet online
Test de laptop eens goed met een extern scherm. Heb je daarmee geen enkele problemen dan is het waarschijnlijk niet de GPU, maar het scherm of de kabel naar het scherm.

Paar meer foto's of een filmpje, maken het misschien ook wel wat duidelijker. Is nu niet heel gemakkelijk te zien.

AMD Nieuwsdiscussie

• Chiel
Het is een beetje lastig te zien op foto`s. Vroeger had je in windows ook nog het 256-kleurenschema. Zo ziet het er een beetje uit, en dan vooral op plekken waar kleuren overlopen of waar donkere kleuren zitten. Inmiddels heb ik ook met de compressor de laptop even goed doorgeblazen en zat er meer stof in dan ik verwachte. Daarna had ik trouwens ook meteen strak beeld :D Ik probeer hem morgen even weer en als het probleem weer optreed dan kijk ik even met een extern scherm d:)b

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:15

matroosoft

Lone Christian

Tupischg... Topicstarter kan zijn eigen reactie markeren als beste antwoord? Doe dit een paar keer in de HK en je hebt een leuke karmaboost.. :)

[ Voor 29% gewijzigd door matroosoft op 06-01-2016 08:16 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Eerste wat mij ook opviel, buiten die vreemde blauwe vraag topics vanmorgen.
Volgens mij nodigt dit alleen maar meer uit tot nieuwe topics creeeren, ipv het posten in de grote verzameltopics?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

matroosoft schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:12:
Tupischg... Topicstarter kan zijn eigen reactie markeren als beste antwoord? Doe dit een paar keer in de HK en je hebt een leuke karmaboost.. :)
Nee, dat heeft een mod gedaan. En in dit geval is lijkt het probleem opgelost, dus wat is het probleem?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:15

matroosoft

Lone Christian

Migrator schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:22:
[...]

Nee, dat heeft een mod gedaan. En in dit geval is lijkt het probleem opgelost, dus wat is het probleem?
Als het inderdaad alleen door een mod gedaan kan worden is het geen probleem, dit is inderdaad het beste antwoord. Als een topicstarter echter ook zelf zijn eigen reacties als beste antwoord kan aanmerken, dan kan dat worden misbruikt door een paar topics te openen in de HK en een eigen reactie te markeren als beste antwoord. In de HK zijn de regels wat losser, dus zal dit wat minder snel opvallen. De topicstarter heeft dan een leuke karmaboost. :)

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01 10:31
matroosoft schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Als het inderdaad alleen door een mod gedaan kan worden is het geen probleem, dit is inderdaad het beste antwoord. Als een topicstarter echter ook zelf zijn eigen reacties als beste antwoord kan aanmerken, dan kan dat worden misbruikt door een paar topics te openen in de HK en een eigen reactie te markeren als beste antwoord. In de HK zijn de regels wat losser, dus zal dit wat minder snel opvallen. De topicstarter heeft dan een leuke karmaboost. :)
Het is inderdaad niet mogelijk dit als gebruiker zelf te doen. Dit antwoord lijkt nu correct en kan in de toekomst andere gebruikers helpen. Wat mij betreft dus een valide keuze.

• Chiel
matroosoft schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:12:
Niet zelf gedaan :)

Maar om even op het probleem terug te komen. Zonet weer even de laptop opgestart en helaas is het probleem weer terug. TV als extern scherm via HDMI aangesloten en die gaf een prima beeld in tegenstelling tot de laptop.

Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/261f2w8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mv2a34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2mw6ngw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2saf810.jpg

TV:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30c9d1h.jpg

Op 3e plaatje is de achtergrond achter de cookie-melding een pixelbrij en op voorlaatste plaatje zijn de kleuren niet strak, er zit een "overgangsbalk" tussen de kleuren. Vooral bij donkere kleuren en zwart gaat het mis of op lijnen waar licht in donker overloopt.

Probleem lijkt willekeurig, zowel aan netstroom als met accu en na de ene keer booten wel en na een reboot weer niet.

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk de kabel naar het scherm of het scherm zelf, beide zijn te vervangen. Kwestie van vervangen en zien welke van de twee de problemen veroorzaakt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Chiel
Ik ga eerst het kabeltje checken, misschien zit ie iets los of is ie wat beschadigd geraakt door veel open en dichtklappen. Scherm doet het in de helft van de gevallen wel gewoon dus ik hoop op een brakke kabel, dat zal goedkoper zijn :)
Pagina: 1