Toshiba Satellite L670-11M
Windows 10 Pro NL
Radeon Mobility HD5145 (renamed Mobility Radeon HD 4570)
GPU wordt door windows 10 herkend als HD4500, ATI gpu detect herkend `m niet
Laptop is van een familielid die aangaf dat de laptop raar deed
, onwerkbaar traag was in windows 7 en dat ie rare strepen en kleuren weergaf. Heb eerst backup gemaakt van alles wat bewaard moest worden. Toen de windows 7 naar windows 10 laten updaten en toen de win10 aangaf geactiveerd te zijn, een schone win10 install gedaan. Eerst ook de rare kleuren en strepen. Eerste bootscherm is bijna blauw ipv,. zwart.

Totdat na een paar keer opnieuw opstarten ineens het beeld prima was. Alle lijnen strak, geen rare vlekken op pixels. Mooi dacht ik, zet ik morgen even Office er op en dan kan de laptop weer terug.
Je raadt het al. Vandaag aangezet en ja hoor, probleem weer terug. Office er wel opgezet maar het probleem blijft. Mij leek het geen driver probleem, en op zich durf ik de laptop ook wel open te schroeven, maar dat ga ik pas doen als het ook zin kan hebben
Is dit een defecte gpu? of misschien toch alleen een loszittend stekkertje?
Windows 10 Pro NL
Radeon Mobility HD5145 (renamed Mobility Radeon HD 4570)
GPU wordt door windows 10 herkend als HD4500, ATI gpu detect herkend `m niet
Laptop is van een familielid die aangaf dat de laptop raar deed

Totdat na een paar keer opnieuw opstarten ineens het beeld prima was. Alle lijnen strak, geen rare vlekken op pixels. Mooi dacht ik, zet ik morgen even Office er op en dan kan de laptop weer terug.
Je raadt het al. Vandaag aangezet en ja hoor, probleem weer terug. Office er wel opgezet maar het probleem blijft. Mij leek het geen driver probleem, en op zich durf ik de laptop ook wel open te schroeven, maar dat ga ik pas doen als het ook zin kan hebben