Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik 't op de juiste plek post, want er zijn nogal veel sub forums, dus een beetje overweldigend. Mijn excuses als deze niet correct geplaatst is.
Dan nu mijn probleem:
Sinds ik win10 heb (althans, het leek te gebeuren sinds ik win10 heb), heb ik vrij regelmatig problemen, voornamelijk tijdens het gamen. Dit varieert van simpele fps drops (bij bijna elke games, zelfs simpele zoals Hearthstone en World of Warcraft) tot freezes, vastlopen, haperingen en elke keer als ik m'n muis beweeg of typ op m'n keyboard, dat 't vastloopt voor zoveel seconden en dat mijn beeldscherm crashed en zichzelf moet herstellen. Dit heb ik voornamelijk als ik H1Z1 speel.
Dit is mijn setup:
Alienware Aurora R4
CPU: Intel Core i7 3820 @ 3.60GHz
RAM: 8gb DDR3
Moederbord: Alienware 07JNHO
Videokaart: 2047MB Nvidia Geforce GTX690
Dingen die ik al heb geprobeert:
Scanners (malware etc) eroverheen gegooid, niets geholpen
Drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, geen zichtbare resultaten
Windows 10 eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, zelfde resultaat: geen
Nvidia configuratiescherm settings aangepast voor optimalisatie: geen resultaat
Computer opengehaald, kaart eruit gehaald, schoongemaakt en pinnetjes nagekeken
Ik ben dus bang dat het een hardware probleem is, maar ik heb géén idee hoe ik daar achter moet komen. Het valt me wel op dat het altijd beeld gerelateerd is, dus ik ben erg bang dat het mijn videokaart is, maar hoe test ik dit? Ik ben geen al te snuggere PC expert, dus als ik iets moet doen wat ingewikkeld is, breng ik hem denk ik maar langs een winkel, maar ik wou eerst hier even checken of iemand misschien enig idee heeft waarom of hoe dit zou kunnen.
Alvast bedankt!
Ik weet niet of ik 't op de juiste plek post, want er zijn nogal veel sub forums, dus een beetje overweldigend. Mijn excuses als deze niet correct geplaatst is.
Dan nu mijn probleem:
Sinds ik win10 heb (althans, het leek te gebeuren sinds ik win10 heb), heb ik vrij regelmatig problemen, voornamelijk tijdens het gamen. Dit varieert van simpele fps drops (bij bijna elke games, zelfs simpele zoals Hearthstone en World of Warcraft) tot freezes, vastlopen, haperingen en elke keer als ik m'n muis beweeg of typ op m'n keyboard, dat 't vastloopt voor zoveel seconden en dat mijn beeldscherm crashed en zichzelf moet herstellen. Dit heb ik voornamelijk als ik H1Z1 speel.
Dit is mijn setup:
Alienware Aurora R4
CPU: Intel Core i7 3820 @ 3.60GHz
RAM: 8gb DDR3
Moederbord: Alienware 07JNHO
Videokaart: 2047MB Nvidia Geforce GTX690
Dingen die ik al heb geprobeert:
Scanners (malware etc) eroverheen gegooid, niets geholpen
Drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, geen zichtbare resultaten
Windows 10 eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, zelfde resultaat: geen
Nvidia configuratiescherm settings aangepast voor optimalisatie: geen resultaat
Computer opengehaald, kaart eruit gehaald, schoongemaakt en pinnetjes nagekeken
Ik ben dus bang dat het een hardware probleem is, maar ik heb géén idee hoe ik daar achter moet komen. Het valt me wel op dat het altijd beeld gerelateerd is, dus ik ben erg bang dat het mijn videokaart is, maar hoe test ik dit? Ik ben geen al te snuggere PC expert, dus als ik iets moet doen wat ingewikkeld is, breng ik hem denk ik maar langs een winkel, maar ik wou eerst hier even checken of iemand misschien enig idee heeft waarom of hoe dit zou kunnen.
Alvast bedankt!