Gewoon een spook
Denk iets met voeding of een bios probleem.
Even een andere voeding aan hangen?
Misschien helpt een bios update.
Aan de voeding zou het niet kunnen liggen en draai de nieuwste BIOS al. Kan het ook zijn dat er een conector niet helemaal goed in zit?brambo123 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:02:
Denk iets met voeding of een bios probleem.
Gewoon een spook
Test je RAM latjes eens. Bij mij was dat het probleem.jancool15 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:29:
[...]
Aan de voeding zou het niet kunnen liggen en draai de nieuwste BIOS al. Kan het ook zijn dat er een conector niet helemaal goed in zit?
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Misschien ook even aangeven waarom het je voeding niet kan zijn. Ook als heb je de voeding net nieuw kan dit defect zijn.jancool15 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:29:
[...]
Aan de voeding zou het niet kunnen liggen en draai de nieuwste BIOS al. Kan het ook zijn dat er een conector niet helemaal goed in zit?
Reset je BIOS instellingen eens naar de standaard waardes. Dit wil ook wel eens helpen. Mogelijke een verkeerde instelling die nu actief staat waardoor de PC zichzelf uitzet en weer aanzet.
geen piepjes van de interne speaker tijdens het opstarten?
Het kan mijn voeding niet zijn. Het lijkt mij sterk dat dat de oorzaak is namelijk. En zal vanmiddag BIOS even resettenMikeOO schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:43:
[...]
Misschien ook even aangeven waarom het je voeding niet kan zijn. Ook als heb je de voeding net nieuw kan dit defect zijn.
Reset je BIOS instellingen eens naar de standaard waardes. Dit wil ook wel eens helpen. Mogelijke een verkeerde instelling die nu actief staat waardoor de PC zichzelf uitzet en weer aanzet.
Gewoon een spook
Je geeft dus al aan dat het een aanname is. Bij dit soort problemen moet je dat nooit doen. Voedingsproblemen zijn een veel voorkomend probleem en kunnen zeer vreemde problemen geven.jancool15 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:58:
[...]
Het kan mijn voeding niet zijn. Het lijkt mij sterk dat dat de oorzaak is namelijk. En zal vanmiddag BIOS even resetten
Dus zeker na alles getest te hebben ook de voeding tijdelijk vervangen door een andere.
Het is een kwestie van uitsluiten en dat kun je alleen doen door zoveel mogelijk hardware te verwijderen wat niet nodig is en wat overblijft ga je testen met andere hardware.
Pas als bij een andere voeding het probleem blijft voorkomen weet je redelijk zeker dat de voeding zijn werk goed doet.
Probeer ook nog
1. PC batterij een tijdje uit het moederbord en PC van de stroom halen.
2. Als de PC van de stroom is, stekker uit stopcontact de powerknop 30 sec ingedrukt houden. Lost vele vage problemen op.
3. Check ook of het moederbord afstandsbuisje heeft tussen moederbord en computerkast. Kan soms sluiting maken. Desnoods alles eruit halen en buiten te PC gaan testen om uit te sluiten.
Lees dit ook eens, staat duidelijk jouw probleem ook bij en verwijst naar de voeding.
http://computertotaal.nl/...ina-2#YcOYDGIqoUCOYRgr.97
Meer leesvoer
https://www.google.nl/sea...+voeding+start+niet+in+1x
Kortom geen aannames doen maar echt testen. Eerst wat je zoveel mogelijk eenvoudig kan doen en daarna even een voeding van iemand lenen bv.
Er blijkt dat meer mensen van het zelfde probleem last hebben. Het licht hem aan de BIOS van het moederbord. Maar om zekker te zijn neem ik volgende week een voeding mee van school.MikeOO schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Je geeft dus al aan dat het een aanname is. Bij dit soort problemen moet je dat nooit doen. Voedingsproblemen zijn een veel voorkomend probleem en kunnen zeer vreemde problemen geven.
Dus zeker na alles getest te hebben ook de voeding tijdelijk vervangen door een andere.
Het is een kwestie van uitsluiten en dat kun je alleen doen door zoveel mogelijk hardware te verwijderen wat niet nodig is en wat overblijft ga je testen met andere hardware.
Pas als bij een andere voeding het probleem blijft voorkomen weet je redelijk zeker dat de voeding zijn werk goed doet.
Probeer ook nog
1. PC batterij een tijdje uit het moederbord en PC van de stroom halen.
2. Als de PC van de stroom is, stekker uit stopcontact de powerknop 30 sec ingedrukt houden. Lost vele vage problemen op.
3. Check ook of het moederbord afstandsbuisje heeft tussen moederbord en computerkast. Kan soms sluiting maken. Desnoods alles eruit halen en buiten te PC gaan testen om uit te sluiten.
Lees dit ook eens, staat duidelijk jouw probleem ook bij en verwijst naar de voeding.
http://computertotaal.nl/...ina-2#YcOYDGIqoUCOYRgr.97
Meer leesvoer
https://www.google.nl/sea...+voeding+start+niet+in+1x
Kortom geen aannames doen maar echt testen. Eerst wat je zoveel mogelijk eenvoudig kan doen en daarna even een voeding van iemand lenen bv.
Gewoon een spook
Deze hoef je eigenlijk niet eens te doen. Ik had ook een memtest gedaan en daar kwam niets uit. Toen ik hardware matig ging testen (latjes wisselen en andere posities) kwam ik erachter dat er 1 latje kaduuk was.IIsnickerII schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:38:
http://www.memtest.org/
Beetje googelen scheelt een hoop.
Mocht je voeding en je BIOS nou niks opleveren raad ik je aan om dit alsnog te proberen.
Verwijderd
Het zou al helpen om even wat meer informatie te geven, zoals je volledige systeemspecificaties.
Is het een nieuw systeem, of een ouder systeem waar je eerst geen last had van het probleem?
En hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het je voeding niet kan zijn?
Nu kunnen we slechts gokken en schiet het niet echt op.
Is het een nieuw systeem, of een ouder systeem waar je eerst geen last had van het probleem?
En hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het je voeding niet kan zijn?
Nu kunnen we slechts gokken en schiet het niet echt op.
Pagina: 1