Vraag

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:41

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik heb de Samsung S3 van mijn vriendin voorzien van Cyanogenmod 12.1, dat is dus Android 5.1 Nu werkt de Facebook applicatie alleen als er een wifi verbinding is en niet via de (Telfort abonnement) dataverbinding. Alle overige programma's werken wel via de dataverbinding met wifi uitgeschakeld, Whatsapp en gmail bijvoorbeeld. We hebben al gezocht naar instelling binnen Facebook maar we kunnen niets vinden. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

Alle reacties

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
Kan het met permissies te maken hebben? Misschien is per ongeluk de permissie van facebook om data te gebruiken ingetrokken

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 06-01-2016 09:08 ]

Strava

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Zou best kunnen, waar is dat in te stellen? In de Facebook app zelf of is dat een Android instelling?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Er is wel een werkende data verbinding? Kan me ergens herinneren dat de APN instellingen ook foetsie zijn na een flash van CM12.1. Door deze handmatig in te stellen en dan te rebooten zou data het ook weer doen ;)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Jawel, Whatapp en gmail bijvoorbeeld werken prima, alleen Facebook wil niet laden en geeft een verbindingsfout. Zodra wifi wordt ingeschakeld gaat Facebook weer werken.

Ik kan me herinneren dat ik met een andere ROM ook wel eens problemen heb gehad met de APN instellingen omdat er een proxy stond ingesteld, wie weet is er nu weer zoiets aan de hand, ik ga het controleren zodra ik thuis ben.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
ocdaan schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:28:
Zou best kunnen, waar is dat in te stellen? In de Facebook app zelf of is dat een Android instelling?
CM heeft eigen permissie beheer:
https://www.google.nl/web...genmod+permission+manager

Strava

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb de APN settings bekeken en er stond inderdaad weer een proxy ingesteld. Waarom de custom rom bakkers dit doen? Maar nadat ik die leeggemaakt had werkte alles weer naar behoren.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Ondanks dat je het probleem hebt opgelost, wil ik je graag nog even het volgende meegeven: De Facebook apps staat er redelijk om bekend niet al te zuinig te zijn met RAM en batterijverbruik. Zelf gebruik ik al een tijdje uitsluitend de mobiele website. Met een shortcut op het homescreen mis ik niets van de app. Misschien is dat ook het overwegen waard. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik kan het voorleggen aan mijn vriendin maar ik ben bang dat ze blijft doen wat ze gewent is... (nutteloos op de terug button blijven rammen totdat ze uit de facebook app is en weer op het homescreen is aangekomen) :+
Pagina: 1