Iemand ervaring hiermee? Net eerst een uur lopen rommelen omdat de standoffs speling hadden. Zelf rubbertjes uit elastiek geknipt en tussen de backplate geplaatst. Nu is mijn volgende probleem dat ik op deze koeler een grote sata aansluiting heb. Ik heb alleen kleine sata aansluitingen op mijn mobo, geen verloopstuk natuurlijk erbij. Kan iemand me helpen? Mvg Nick
Vraag
Alle reacties
Bedoel je met grote SATA niet gewoon de voeding ? Dit is iets compleet anders als wat op je moederbord zit, want dat is de data en niet de voeding van SATA. Je moet een SATA aansluiting van je voeding gebruiken.
Wat betreft de montage kan ik het mij niet voorstellen wat je bedoelt zonder foto's.
Wat betreft de montage kan ik het mij niet voorstellen wat je bedoelt zonder foto's.
Hier een installatie filmpje. Pilatus heeft gelijk, het is voor je voeding, zelfde aansluiting als voor je ssd's.
YouTube: Corsair Hydro Series H110i GT Installation How-To Guide
YouTube: Corsair Hydro Series H110i GT Installation How-To Guide
Dankjewel mannen ik voel je zo stom haha ja dat is dus het enige nadeel van een kast waar de psu en cablemanagement aan de andere kant zit. Als een noob vergeet je dat nog weleens hahaha.
De koeler doet het alleen met opstarten krijg ik bsod met foutmelding= registry filter driver exeption. Avipbb.sys aik heb niks overclocked en alle kabels moeten nu goed zitten..hmmm
Edit: Sorry hij liep nog op 4.4 maar gek genoeg ineens niet stabiel. Anyway de foutmelding is nu weg op optimized defaults dus voorlopig kan ik aan de bak tnx!!
Edit: Sorry hij liep nog op 4.4 maar gek genoeg ineens niet stabiel. Anyway de foutmelding is nu weg op optimized defaults dus voorlopig kan ik aan de bak tnx!!
[ Voor 30% gewijzigd door nickster076 op 05-01-2016 21:55 ]
Suc6. Ik ben deze week ook overgestapt naar watercooling, een swiftech h240x. De installatie ging ook niet heel makkelijk. Ik heb ook een sabretooth fx990.
mijn cpu draait ook op 4.4. Blijft stabiel en de temps blijven laag.
mijn cpu draait ook op 4.4. Blijft stabiel en de temps blijven laag.
Lekker ! Ik draai nu 4.6ghz stabiel met automatisch voltage zelfs, het blijft wel onder de 60 Al heb ik wel problemen met corsair link, alles word wel gedetecteerd maar mijn schema's lijken geen effect te hebben.
Zoals fan profiles die niet werken. Ik heb de laatste versie van Clink en apparaatbeheer is alles oke.
Ben ik iets vergeten in bios zodat het wel lukt ? Apm lijkt ook niet te werken.
Edit:
Als ik APM in bios dus aanzet, dan heb ik toegang tot verschillende profielen in CorsairLink.
Ik heb wel geconstateerd dat ik underclocks krijg tijdens prime.
Zet ik APM echter uit, dan blijven de clocks stabiel op mijn huidige 4.6ghz, maar dan heb ik dus geen toegang tot CorsairLink.
Dus ik kan mijn stabiliteit niet testen met een hoge fanprofile omdat apm hiervoor vereist is?
Teminste dat concludeer ik uit het resultaat dan.
Beetje lastig omdat ik natuurlijk optimale koeling wil hebben tijdens een stresstest onder hoge snelheden.
En nu ?
Zoals fan profiles die niet werken. Ik heb de laatste versie van Clink en apparaatbeheer is alles oke.
Ben ik iets vergeten in bios zodat het wel lukt ? Apm lijkt ook niet te werken.
Edit:
Als ik APM in bios dus aanzet, dan heb ik toegang tot verschillende profielen in CorsairLink.
Ik heb wel geconstateerd dat ik underclocks krijg tijdens prime.
Zet ik APM echter uit, dan blijven de clocks stabiel op mijn huidige 4.6ghz, maar dan heb ik dus geen toegang tot CorsairLink.
Dus ik kan mijn stabiliteit niet testen met een hoge fanprofile omdat apm hiervoor vereist is?
Teminste dat concludeer ik uit het resultaat dan.
Beetje lastig omdat ik natuurlijk optimale koeling wil hebben tijdens een stresstest onder hoge snelheden.
En nu ?

[ Voor 65% gewijzigd door nickster076 op 06-01-2016 01:24 ]
Corsairlink schijnt een bitch te zijn om mee te werken. Aangezien ik voor de swiftech gekozen heb, heb ik mij niet verdiept in corsairlink. Ik kan je er ook helaas niet mee helpen.
Ik doe niks spannends, ik overclock automatisch vanuit het bios, alles draait bij vlot. Games draaien goed, en daarom vind ik het best zo.
Ik weet niet of je de site overclock.net kent, maar daar staat heel veel info.
http://www.overclock.net/...abertooth-amd-owners-club
http://www.overclock.net/f/61/water-cooling/
Ik doe niks spannends, ik overclock automatisch vanuit het bios, alles draait bij vlot. Games draaien goed, en daarom vind ik het best zo.
Ik weet niet of je de site overclock.net kent, maar daar staat heel veel info.
http://www.overclock.net/...abertooth-amd-owners-club
http://www.overclock.net/f/61/water-cooling/
Je krijgt waarschijnlijk last van underclocks omdat de VRMs (power phases) van je moederbord echt warm worden door de overclocken icm prime95 draaien.
Je processor wordt nu zeer goed gekoeld, maar de vrms die ernaast zitten niet meer vanwege de watercooling. Het am3 platform is helaas erg lastig te koelen vanwege de hoge energiebehoefte van de processor
Je processor wordt nu zeer goed gekoeld, maar de vrms die ernaast zitten niet meer vanwege de watercooling. Het am3 platform is helaas erg lastig te koelen vanwege de hoge energiebehoefte van de processor
Ik heb een sabertooth 990fz r2 he. Genoeg phases van hoge kwaliteit dus ☺ Maar apm schijnt dus op ON te underclocken. Op OFF doet hij het perfect maar dan doen de fanprofiles het niet..Gek genoeg merkte ik nu dat op Auto alles perfect werkte de 2e keer dat ik mijn usb header ook in een andere uitgang had gestoken. Heel vreemd iig haha.
Niemand zei dat de phases slechte kwaliteit zijn, maar ze moeten alsnog gekoeld worden, je koeling focust nu op de CPU en de CPU alleen, de phases die eromheen zitten krijgen niks aan koeling.nickster076 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:27:
Ik heb een sabertooth 990fz r2 he. Genoeg phases van hoge kwaliteit dus ☺ Maar apm schijnt dus op ON te underclocken. Op OFF doet hij het perfect maar dan doen de fanprofiles het niet..Gek genoeg merkte ik nu dat op Auto alles perfect werkte de 2e keer dat ik mijn usb header ook in een andere uitgang had gestoken. Heel vreemd iig haha.
Een fan gericht op de phases zou al heel wat uithalen
Zelf een custom waterloop en de CPU (1090T, oudje ik weet het) op 4.5Ghz 32 graden in game, ding heeft een winterjas nodig maar de phases werden gloeiend heet (Sabertooth 990FX non R2) een fan erop en alles draait stabiel.
Fixing things to the breaking point...
Oke maar laten we maar met 100% zeggen dat het geen thermal throttling is want zonder APM draait hij uren op 4.8ghz, zelfs met een hogere voltage dan nu..
Hoe krijg ik nu toegang tot Corsair Link zonder APM uit de zetten, auto modus werkt ook niet.
Ik krijg alleen toegang tot mijn fanprofiles als ik de usb header elke keer eruit/erin doe.
Zodra ik dan weer reboot is het terug bij af..
Update:
Moet ik in dit topic verder gaan of begint dit een ander topic te worden ?
Kortweg gezegd is mijn probleem dus..
Geen toegang corsairlink met APM uit, wel leesbare cpu/fan/pomp snelheden.
Toegang tot corsairlink met APM aan, alles werkt dus ook custom profiles etc.
staat dus uit ivm throttling (geen thermal throttle!)
Dan heb ik nog APM-Auto modus,
Die gaf hetzelfde verhaal als APM disabled.
Na bios flash precies andersom
APM-auto throttled dus, en geen toegang tot CorsairLink.
Er is totaal geen touw aan vast te knopen wat zie ik in godsnaam over het hoofd dan..
het is gewoon;
Performance->geen optimale koeling
Apm-downclocks-> Custom Fanspeeds etc.
Wie o wie is mijn reddende engel
Hoe krijg ik nu toegang tot Corsair Link zonder APM uit de zetten, auto modus werkt ook niet.
Ik krijg alleen toegang tot mijn fanprofiles als ik de usb header elke keer eruit/erin doe.
Zodra ik dan weer reboot is het terug bij af..
Update:
Moet ik in dit topic verder gaan of begint dit een ander topic te worden ?
Kortweg gezegd is mijn probleem dus..
Geen toegang corsairlink met APM uit, wel leesbare cpu/fan/pomp snelheden.
Toegang tot corsairlink met APM aan, alles werkt dus ook custom profiles etc.
staat dus uit ivm throttling (geen thermal throttle!)
Dan heb ik nog APM-Auto modus,
Die gaf hetzelfde verhaal als APM disabled.
Na bios flash precies andersom
APM-auto throttled dus, en geen toegang tot CorsairLink.
Er is totaal geen touw aan vast te knopen wat zie ik in godsnaam over het hoofd dan..
het is gewoon;
Performance->geen optimale koeling
Apm-downclocks-> Custom Fanspeeds etc.
Wie o wie is mijn reddende engel
[ Voor 108% gewijzigd door nickster076 op 06-01-2016 18:56 ]
Bumpen binnen 24u is niet echt de bedoeling hier...
Overigens lijkt het me heel sterk dat je VRM's niet overhitten zonder koeling, met overclock van een CPU die zelf al 60 graden wordt.
Hoe test je dat de CPU stabiel is? Zou in ieder geval een aantal uren (houdt zelf altijd 24u aan) een strestest met Prime95 doen zodat je weet dat je CPU zo stabiel mogelijk is als er geen crash gebeurt in die strestest, dan zouden die VRM's sowieso overhit moeten raken, sowieso dus iets om naar te kijken
(Even los van Corsair Link)
Kan verder niks vinden over wat je Corsair Link probleem kan veroorzaken, of dat anderen er last van hebben, zou proberen drivers en tooltjes te updaten/herinstalleren,
Krijg je nog meldingen oid, eventueel in Logboek/Eventviewer iets?
Overigens lijkt het me heel sterk dat je VRM's niet overhitten zonder koeling, met overclock van een CPU die zelf al 60 graden wordt.
Hoe test je dat de CPU stabiel is? Zou in ieder geval een aantal uren (houdt zelf altijd 24u aan) een strestest met Prime95 doen zodat je weet dat je CPU zo stabiel mogelijk is als er geen crash gebeurt in die strestest, dan zouden die VRM's sowieso overhit moeten raken, sowieso dus iets om naar te kijken
Kan verder niks vinden over wat je Corsair Link probleem kan veroorzaken, of dat anderen er last van hebben, zou proberen drivers en tooltjes te updaten/herinstalleren,
Krijg je nog meldingen oid, eventueel in Logboek/Eventviewer iets?
Fixing things to the breaking point...
Ok laat ik het zo zeggen om iets "betrouwbaarder" over te komen dan haha.
Ik heb hem effe terug geklokt alles staat helemaal standaard en hij doet precies hetzelfde.
Dus neem van mij aan dat de temperaturen echt heel laag zijn nu.
CorsairLink doet het nu alleen nog maar als ik de header IN windows zelf inplug.
Restart ik de pc, dan is hij weer ontoegankelijk.
Voor de rest test ik met Prime95, is zowel op mijn huidige(stock) als eerder 4.6 stabiel voor enkele uren.
Deze gaven niks anders dan succesvol aan. Dus nu op stock lijkt me dat ook.
Voor de rest krijg ik geen meldingen. Ik monitor trouwens mijn temps met Hwmonitor.
Ik kan nog eventueel proberen om de Link te herinstalleren, al heb ik weinig vertrouwen over
En sorry voor bumpen binnen 24 uur, de tijdstip indicatie was gewijzigd ivm. een post edit
Ik heb hem effe terug geklokt alles staat helemaal standaard en hij doet precies hetzelfde.
Dus neem van mij aan dat de temperaturen echt heel laag zijn nu.
CorsairLink doet het nu alleen nog maar als ik de header IN windows zelf inplug.
Restart ik de pc, dan is hij weer ontoegankelijk.
Voor de rest test ik met Prime95, is zowel op mijn huidige(stock) als eerder 4.6 stabiel voor enkele uren.
Deze gaven niks anders dan succesvol aan. Dus nu op stock lijkt me dat ook.
Voor de rest krijg ik geen meldingen. Ik monitor trouwens mijn temps met Hwmonitor.
Ik kan nog eventueel proberen om de Link te herinstalleren, al heb ik weinig vertrouwen over
En sorry voor bumpen binnen 24 uur, de tijdstip indicatie was gewijzigd ivm. een post edit
Driver herinstalleerd, gelijk acces in CorsairLink.
Ik reboot de pc en nog steeds acces, met c&q uit en apm op auto.
Geen throttles zover, nog 3 reboots erachteraan en het blijft het doen.
Dus kunnen we concluderen dat de oorzaak is gevonden.
Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij, maar dat hoeft ook niet.
Had namelijk dit proces gister gedaan maar blijkt dus een soort bingo te zijn dat installatie-proces
Mijn dank is groot !
Ik reboot de pc en nog steeds acces, met c&q uit en apm op auto.
Geen throttles zover, nog 3 reboots erachteraan en het blijft het doen.
Dus kunnen we concluderen dat de oorzaak is gevonden.
Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij, maar dat hoeft ook niet.
Had namelijk dit proces gister gedaan maar blijkt dus een soort bingo te zijn dat installatie-proces
Mijn dank is groot !
Pagina: 1