Mailen naar .onion adressen?

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:25

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een mailserver waar iedereen gebruik van kan maken. Maar nu zijn er een paar leden die vragen of ik het mogelijk kan maken om naar .onion adressen te kunnen mailen. Het blijkt dat deze adressen standaard niet afgeleverd worden.

Nu probeer ik er achter te komen hoe ik dat moet doen, maar Google is daarin niet echt je vriend lijkt het wel, want ik vind er nogal weinig over.

Moet ik iets aanpassen in mijn config of kan het gewoonweg niet als je niet op het Tor netwerk zit?

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Wanneer de mailserver binnen het tor netwerk zit en niet is aangesloten aan het normale netwerk, kan je van buiten het tor netwerk niet een mail sturen naar een server binnen het tor netwerk, dat is precies de kracht van het tor netwerk, een server is alleen toegankelijk (wanneer juist geconfigureerd) vanuit binnen het tor netwerk. Wanneer je daar dus een mail naar wil kunnen sturen moet jouw server ook met het TOR netwerk verbonden zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door TVH7 op 05-01-2016 21:25 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hmm ok, maar als ik het binnen het Tor netwerk zou zetten, dan zit ik met snelheid issues. Ik vrees dat ik dan nee ga verkopen :)

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Yzord schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:37:
Hmm ok, maar als ik het binnen het Tor netwerk zou zetten, dan zit ik met snelheid issues. Ik vrees dat ik dan nee ga verkopen :)
Mm, even de hardop denken (tweaker spirit 8))

Je kan natuurlijk ook tegelijkertijd verbonden zijn met het TOR netwerk als met het normale internet. En dan je mailserver te vertellen alle .onion domeinamen gaan via het tor netwerk (bijvoorbeeld ETH1) en de rest gaat naar het normale netwerk, wat dus ook weer een andere interface is.
Nog nooit getest ofzoiets, maar dat zou hoe het in de theorie zou moeten werken..

[ Voor 6% gewijzigd door TVH7 op 05-01-2016 21:42 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Maar dan moet de server dus wel aangesloten zijn op het Tor netwerk. Ik weet niet of er voor Linux een cliënt voor handen is. Toch maar eens even in verdiepen.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tor werkt ook onder linux, de meeste distributies hebben er packages voor.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1