Geluidskaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-02 17:03
Aangezien ik graag snel schakelen tussen mijn speakers en headset ben ik opzoek naar een extra geluidskaart. Op mijn pricewatch: MSI Z97 GAMING 5 zit een Realtek ALC1150.

Ik zoek een?
pricewatch: Asus Xonar DG of een pricewatch: Asus Xonar DGX

Wat is je budget?
Max 50 euro

Wat zouden jullie doen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:55

ThunderNet

Flits!

Is een USB-geluids"kaart" dan niet veel praktischer/veelzijdiger?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02 18:04

VP.

Een alternatief is om een (goedkope) monitor controller te kopen. Hier zit vaak een seperate headphone output met eigen volume regeling op.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Hoe zie je dat snelle schakelen dan voor je? In Windows kan/gaat het geluid altijd maar via 1 "afspeelapparaat" tegelijk. Je moet dan dus steeds switchen tussen welke geluidskaart actief is.

Ik heb dit gedonder ook met de luidsprekers naast de monitor en de HDMI audio out (welke hij als los afspeelapparaat ziet). Voordat het geluid begint moet ik dan het actieve afspeelapparaat wijziging in "HDMI audio", anders gaat het geluid via de normale audio out. Dat is echt waardeloos geregeld in Windows.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-02 17:03
Saeverix schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:29:
Hoe zie je dat snelle schakelen dan voor je? In Windows kan/gaat het geluid altijd maar via 1 "afspeelapparaat" tegelijk. Je moet dan dus steeds switchen tussen welke geluidskaart actief is.

Ik heb dit gedonder ook met de luidsprekers naast de monitor en de HDMI audio out (welke hij als los afspeelapparaat ziet). Voordat het geluid begint moet ik dan het actieve afspeelapparaat wijziging in "HDMI audio", anders gaat het geluid via de normale audio out. Dat is echt waardeloos geregeld in Windows.
Hoe jij het omschrijft is de bedoeling. Afgelopen tijd heb ik gebruik gemaakt van een Sennheiser USB geluidskaart doodmiddel van switchen tussen geluidskaarten. Helaas geeft de Sennheiser USB geluidskaart bagger geluid en zoek ik iets anders.

Een goede optie is een Asus Xonar. Echter twijfel ik tussen de DG of DGX. Ook al zijn deze identiek.
Ben in het bezit van een pricewatch: MSI Z97 GAMING 5