• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor een senior, 75 jaar, zoek ik een eerste tablet. 10" 4:3 lijkt mij dan de ideale form factor, batterijduur is belangrijk en in principe zijn zowel Android als iOS okay. Aangezien de tablet waarschijnlijk wel wat jaren mee kan en moet lijken software updates mij belangrijk en dan valt Android eigenlijk af, toch?
Zie ik nog een goede optie over het hoofd?
Budget is undefined, voor nu. ;)

pricewatch: Apple iPad Air 2 WiFi 16GB Zilver
pricewatch: Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi Zwart

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:46
Je zou eventueel een Surface 3 als outsider kunnen overwegen: http://tweakers.net/produ...t-surface-3-wifi/reviews/. Maar voor zowel de ondersteuning als gebruiksgemak zou ik voor de iPad gaan in jouw geval.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik ken verschillende senioren, zonder computer-ervaring, die prima overweg kunnen met hun iPads, dus mijn advies is ook: iPad.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
YMMV, mijn moeder van 75 kan met haar ipad redelijk uit de voeten. Met Android was hopeloos.
Oma van een vriend is 83 en die kon net prima overweg met Android en niet met ios.
Probeer ergens iets te lenen en test het uit zou ik zeggen.

Verwijderd

Beide systemen zijn gemakkelijk aan te leren. Als je een recente Android tablet met Android 6.0, van een gekend merk koopt, ben je ook voor een paar jaar gerust qua updates.
Hier vind je enkele mogelijk keuzes:
http://assistedlivingtoda...ssories-for-seniors-2014/
Dit artikel gaat wel degelijk over recente tablets(kreeg 3 december 2015 een update)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2016 08:53 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:38:
Beide systemen zijn gemakkelijk aan te leren. Als je een recente Android tablet met Android 6.0, van een gekend merk koopt, ben je ook voor een paar jaar gerust qua updates.
Aan welke merken / modellen moeten we dan denken?
Heb zelf een 2012 Nexus 7 en zelfs die heeft geen update naar Marshmallow gekregen, wat me toch wel tegenvalt. Zelfs Stagefright is niet gefixed.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-01-2016 12:00 ]

Verwijderd

Mijn Nexus 7 2013 krijgt wel de update. Als je geen Nexus wil, zijn de Samsung Galaxy Tab of Ipad de beste keuzes.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:33:
Mijn Nexus 7 2013 krijgt wel de update.
Klopt, ik ben jaloers. :p Maar krijgt ie ook de volgende major Android versie.
Als je geen Nexus wil, zijn de Samsung Galaxy Tab of Ipad de beste keuzes.
Hoe doet Samsung het dan qua updates?

Verwijderd

Normaal krijgen de Google Nexus toestellen als eerste de nieuwe versie. Samsung en de andere merken komen een tijd later.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:45:
Samsung en de andere merken komen een tijd later.
Of niet... vandaar mijn vraag.

Het is een Air 2 geworden, ik ben benieuwd hoe ie bevalt.
Pagina: 1