Toon posts:

MS Train Sim: activity editor: GAVERDEGADVER

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Potjandorie, gavter, wat een pokkezooi. Sorry hoor, maar ik moet evenn kankeren.

Overal lees ik dat die activity editor niet zo moeilijk is: je hebt binnen een paar minuten een activity klaar. Nou, VERGEET DAT MAAR MOOI!

Ik wil gewoon ergens een stukkie rijden en dan volgens een time table passagiers oppikken. Nou, er zijn maar een paar van die activities bij de kant en klare, dus ik dacht: die maak ik effe. (Sowieso al redelijk klote dat dat niet vanzelf in het spel kan: dat vrije rijden over een baan is niet veel aan: grote misser van Kuju/MS.)

Ik aan de slag. Na twee keer de complete Help te hebben doorgelezen en een uur geklooi achter m'n computer is het me nog steeds niet gelukt om een simpele activity van station A naar C te maken, waarbij ik in B ook nog wat passagiers moet oppikken. Je moet echt werkelijk alles aanklikken wat los en vast zit. Niets gaat vanzelf. Alles zit in submenus. En als ik een station aanklik waar de passagiers opgepikt moeten worden, blijft het programma blijft maar zeiken dat de trein daar niet langs komt! Na tien keer ingezoomd te hebben (o, verrek, die ene lijn bestaat uit meer) en met de hand tig wissels omgezet te hebben, lukt het nog steeds niet.

Waarom kan je niet gewoon 3 of vier station aanklikken en dan automatisch de rest laten doen door de computer? Wat een rottige pokkezooi. Toch wel een stevige domper: dan kant en klare activities zijn ook niet alles. Als ik die editor niet aan de praat doorkrijg, gaat de lol er toch wel vanaf.

Gadver.

Weet iemand een site waar uitvoerig wordt uitgelegd hoe het moet?

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:06
:( dat is nou echt iets voor MS . van zoek het zelf maar uit dus. Want om er een helegoede handleiding bij tegeven is teveel gevraagt.

Ik dacht ook dat het makkelijk was maar ik verkijk me er ook ff goed op :(

Maar als er mensen zij die weten waar je in het nederlands een handleidning kan krijgen voor die editor van MSTS dan wil ik het graag weten want dat zou iets makkelijker zijn dat dat gekl**t in het engels .....

En voor links en updates kan je het ook aan mij kwijd :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Topicstarter
Hm, nou, ik heb uiteindelijk maar een bijgeleverde activity geopend en bewerkt. Het werkt. Maar het is nog een aardige klus. Als je echt elk detail naar eigen smaak wilt aanpassen, ben toch wel een tijdje bezig. Klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, enz. enz.

Maar een werkende activity 'from scratch' is me nog niet gelukt. Het is ongetwijfeld een kwestie van geduld, en over een half jaar lag ik om deze topic. Maar toch, het had ook zo mooi kunnen zijn...

Eigenlijk is mijn hoop gevestigd op een slimme programmeur die een progammaatje schrijft dat als een zeer toegankelijke schil over de editor ligt. Dat zou heel mooi zijn. Zou moeten kunnen. Lijkt me eigenlijk helemaal niet zo moeilijk (voor een programmeur, bedoel ik: wel voor mij!) Dit is echt zo'n spel dat een gigantische hoos aan add-ons en zo kan opleveren op het net, dus wie weet...!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:06
IK ben ook benieuwd hoe veel addans er voor uit komen en ook wanneer de eerste NS treinen er in komen te rijden ...

Of NL routes.
Want daar heb ik hem ook een beetje voor gekocht.
Omdat ik weet dat er heel snel addons zullen komen ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB