Toon posts:

Hulp keuze FHD ( smart) tv gezocht! 43"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!! Ik snap er niet veel meer van! Hoe meer ik lees hoe moeilijker de keuze lijkt te worden! In winkels word ik eerlijk gezegd ook niet veel wijzer...
Hier mijn ingevulde lijstje xD

Ik zoek een?
smart full hd tv ( of beter aparte chromecast?)
43 inch heel misschien 48 maar ligt denk ik aan dat ze indd in de winkel zo klein ogen... Kom er tussen de 2.50 en 3.50 meter vanaf te zitten... Ligt eraan waar ik op mijn bank plof... ;)

Wat is je budget?
500, kan in theorie wat extra rekken als het dat echt waard is, in de praktijk ook :p maar de 500 is al flink opgerekt...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kom van een beeldbuis af ( jups I know, lang volgehouden he ;) ) dus gewoon tv kijken, geen behoefte om er met 1 meter afstand in te kruipen, youtube en netflix kunnen afspelen is eigenlijk de motivatie nu echt over te gaan stappen aangezien ik het liefst docu's en films kijk, spotify met dezelfde afstandbediening ipv op en neer waggelend naar mijn ingeplugde smartphone handig, geen pre. Mijn dolby surround set / dvd speler wil ik er ook op aansluiten ( scart, geen hdmi, ook oud spul... In ergste geval mag dat ook een x vervangen worden maar meeste tvs hebben iig 1 scart zag ik)
Mocht het mogelijk zijn draadloos toetsenbordje/ muis aan te sluiten en die x dat ik op fb zit ook via tv kan helemaal handig, absoluut geen pre
( edit na dit getyp via mijn smartphone, besef ik dat het toch retehandig zou zijn als dit indd allemaal via een webbrowser en toetsenbord kan...

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht eerst aan LG ivm webos 2.0, toch leek android me ook wel wat als echte androidgebruiker, risico nog de kinderziektes? Smarthub van Samsung? Twijfel nu ook daarover... Toch maar apart chrome castje en gewone goede FHD zoeken?

Kwam ivm budget toevallig de' 4K' tv
LG 43UF640V tegen, na steeds meer gelezen te hebben besef ik dat ik misschien indd, zoals ze bij mediamarkt ook zeiden, een gewone goede full hd kan nemen ipv budget 4k maar hun kwamen met een alternatief wat 800,- koste...
Zodoende op de site gekeken naar 1 van de nieuwere 43" smarttvs en staat de
LG 43LF630V op de LG site
Nu bij Expert in de winkel de Samsung UE43J5600AWXXN
gezien. Later lees ik weer is ook 50 hertz kan beter de 6 serie doen...
Dan nu via Otto de aanbieding van de Samsung UE48J6350, Curved. Erg goedkoop in verhouding, volgens mij Duits model? Rare is kom nergens dit type tegen, zelfs niet op de samsung site, wel deUE40J6300A 40" 6-Series
Dit is van de laatste dagen en zo ben ik al even bezig

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet echt niet meer wat ik moet kiezen en hoe te vergelijken! Eerst lees is over die refresh rate en later dat het meeste ook onzin is ; alles boven die 50 hertz word opgevuld met nep/ verzonnen beelden en kan averechts uitpakken..
De ene zegt PMI de ander zus de ander zo.. Enigste wat ik weet is dat ik dat hele neppe beeld ook niet mooi vind maar schijnt weer veel aan de instellingen te liggen...
Ik zoek gewoon een nieuwe tv met wat smartfuncties ( of beter chromecastje? :S )
Ik zie tig tv's met weet ik wat voor serienummers waar ook amper logica in lijkt te zitten en vraag me serieus af wat voor verschillen erin zitten...
En ja ik ben op de hoogte dat ik voor die 500,- niet superveel kan en mag verwachten, mahja aan de andere kant, ik heb nu een oude beeldbuis dus tegenvallen zal het ook niet snel xD
Wel ben ik niet van plan over 2 jaar weer een nieuwe te moeten kopen...

Om een lang verhaal kort te houden ;
HELP! Ik weet het echt niet meer :')
Thnx iig alvast, al is het alleen al voor het feit dat je mijn gezever tot hier gelezen hebt ;)
Wel grappig te lezen in andere topics dat zelfs die niet leken door het bomen het bos niet meer zien, ben ik niet de enige iig!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 21:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Voor dat geld zou ik mikken op een 46 inch, als je er op die afstand vanaf zit. Maar shittt, die zijn er niet meer. 48 inch gaat je slecht lukken, voor dat geld, nja het kan wel een oude H6240 van Samsung, prachtig ding maar wel gedateerd, dit met de MM btw (weg ermee) dagen dan he.... Als ik voor jou even de beslissing moet nemen, 43w755c/100Hz Tv van Sony, met de Btw dagen van MM te vinden voor zeg 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké en dan wel Sony?
Dat android is wel goed te doen dan?
En ik dacht serieus dat die btw dagen bij de MM grote BS waren ; gooien ze de prijzen niet eerst omhoog?
En indd tussenmaatje zou handig zijn... Of indd veel oudere toestellen.
Maar wat vind jij van die curved samsung van de Otto? Daar kan ik namelijk echt niks over vinden... thnx iig voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Android heeft bugs, althans die implementatie bij Sony, maar ze werken hard aan Fw-updates. Maar ik zelf zit ook aan die 756c te denken, maar ook ik heb reserves over Android bij Sony. Nu zal je zeggen, waarom kom je met zo een rukadvies... nou ik weet niks beters in de 43 inch regionen, plus zoals ik al zei in de 46 inch is niks, en de 48 inch is zeer weinig. Je gaat gelijk naar het 50 inch gedeelte, tja daarvan heb ik iets van moet dat nou... Kan je nog iets doen, wachten op volgend jaar (2016), tja voordat die er zijn, en vooral voordat dat zeg 2 meier gezakt is na de introductieprijs zit je in Oktober.

Curved, Tv, tja ik hou er niet van, voegt niks toe aan het beeld, plus, ja ik pak je nu op je woorden, dit zit dikke laag boven je 500. Denk dat je dan beter, zoals ik al zei die 6240 pak (voor 500!!), die weliswaar van 2014 is, maar qua techniek is de J-serie van '15 niks echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:06:
Android heeft bugs, althans die implementatie bij Sony, maar ze werken hard aan Fw-updates. Maar ik zelf zit ook aan die 756c te denken, maar ook ik heb reserves over Android bij Sony. Nu zal je zeggen, waarom kom je met zo een rukadvies... nou ik weet niks beters in de 43 inch regionen, plus zoals ik al zei in de 46 inch is niks, en de 48 inch is zeer weinig. Je gaat gelijk naar het 50 inch gedeelte, tja daarvan heb ik iets van moet dat nou... Kan je nog iets doen, wachten op volgend jaar (2016), tja voordat die er zijn, en vooral voordat dat zeg 2 meier gezakt is na de introductieprijs zit je in Oktober.

Curved, Tv, tja ik hou er niet van, voegt niks toe aan het beeld, plus, ja ik pak je nu op je woorden, dit zit dikke laag boven je 500. Denk dat je dan beter, zoals ik al zei die 6240 pak (voor 500!!), die weliswaar van 2014 is, maar qua techniek is de J-serie van '15 niks echt beter.
Die curved is nu van 1100 nog wat voor 619 zodoende viel mijn oog erop ( hinderlijke ads als je op internet struind na lang google op tvs ;) )
Nog langer wachten :')
Ik ben mn buis nu onderhand echt wel beu... :p
Rare is... Zat net die Sony te kijken en de 48 inch daarvan staat hier bij tweakers dat het 50 hertz is :S de 43" wel 100?!
Bij de televisie vergelijken site pakt hij ook
Steeds de geoptimaliseerde refresh rate erbij. Dat vergelijkt erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De 43 is 100.. welke 48 incher van Sony?? Ken wel de 50w 756c...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
De pricewatch: LG 43LF590V Wit al bekeken? Zover ik kan zien de goedkoopste 43" smart TV met een goed werkend en recent smart-platform (WebOS2.0). Full HD scherm (UHD gaat niet veel toevoegen op 43")

Ben je voor ~430 euro klaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:08:
Ik weet echt niet meer wat ik moet kiezen en hoe te vergelijken! Eerst lees is over die refresh rate en later dat het meeste ook onzin is ; alles boven die 50 hertz word opgevuld met nep/ verzonnen beelden en kan averechts uitpakken..
De ene zegt PMI de ander zus de ander zo.. Enigste wat ik weet is dat ik dat hele neppe beeld ook niet mooi vind maar schijnt weer veel aan de instellingen te liggen...
Lees vooral eens mijn blog door over frequenties en de zin en onzin hiervan: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

En mocht je mijn advies willen: kies voor een goede 100Hz LCD-televisie en laat 50Hz links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:22:
[...]

Lees vooral eens mijn blog door over frequenties en de zin en onzin hiervan: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

En mocht je mijn advies willen: kies voor een goede 100Hz LCD-televisie en laat 50Hz links liggen.
had ik al gelezen (y)
Maar ik krijg die dus niet gevonden van mijn budget; en het vergelijken is lastig online aangezien veel sites ook de geoptimaliseerde / geupscalde rate meerekenen of helemaal niks vermelden over de hertz :S
Vandaag nog een discussie in een winkel gehad ; die verkoper zei dat er geeneen tv meer maar 50 hertz heeft... Ik reageer dus over het gegeven dat ze de rest erbij optellen. Toen zei die iets van zie jij verschil dan terwijl hij de twee modellen die ik wou zien niet uit had staan.....
Die witte hierboven genoemd staat toevallig ook op tweakers geen hertz bij, nou moet ik zeggen dat ik niet geloof dat die dan wel 100 hertz is...
Maar nav jou blog twijfelde ik juist of die 100 nou een pre moest zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janpietertje89 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:35:
De pricewatch: LG 43LF590V Wit al bekeken? Zover ik kan zien de goedkoopste 43" smart TV met een goed werkend en recent smart-platform (WebOS2.0). Full HD scherm (UHD gaat niet veel toevoegen op 43")

Ben je voor ~430 euro klaar.
Hoeveel hertz is die? Bij tweakers staat niks bij tvstore 100 en bij plasma discounter 50 :S

Dat bedoel ik dus xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor dat geld, 100? Nee, die is 50, dat voel ik aan mijn water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:29:
De 43 is 100.. welke 48 incher van Sony?? Ken wel de 50w 756c...
Ik zit in de war denk ik die is er indd niet in 48!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, ik zat fout, er is wel een 48'er van hun, de 705c, die is 50Hz.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 07-01-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:56:
[...]

Hoeveel hertz is die? Bij tweakers staat niks bij tvstore 100 en bij plasma discounter 50 :S

Dat bedoel ik dus xD
50Hz is gewoon prima voor jouw budget. Ik vind het prijsverschil tussen de LG 50Hz en de Sony 100Hz redelijk groot (429 tov 600 euro). Staar je niet blind op 100Hz, ja het geeft een mooier beeld voor sommige doeleinden, maar nee het is wat mij betreft (en wat jouw budget betreft) geen meerprijs van bijna 50% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:04:
Nee, ik zat fout, er is wel een 48'er van hun, de 705c, die is 50Hz.
Lol wel?
Ja ik zei al ik snap er geen zak meer van...
Bomen... Bos... :')

Nu zie ik namelijk de Samsung UE48H6240AW Zilver, Zwart en die is van aug 2015?
Ik dacht dat die van 2014 was? Of ik zit weer in de war met 6200?

Maarre raar toch dat die maat groter 50 is dan?

Zucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janpietertje89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:11:
[...]

50Hz is gewoon prima voor jouw budget. Ik vind het prijsverschil tussen de LG 50Hz en de Sony 100Hz redelijk groot (429 tov 600 euro). Staar je niet blind op 100Hz, ja het geeft een mooier beeld voor sommige doeleinden, maar nee het is wat mij betreft (en wat jouw budget betreft) geen meerprijs van bijna 50% waard.
Klopt! En ik heb nu een beeldbuis dus zal er sowieso flink op vooruit gaan!
Moet wel zeggen die witte stond echt als laatste op mijn lijst en heb nu dus een samsung 100hrtz ( als het goed is :') ) gevonden en heeft ook 3d enzo en dan maar 88 boven budget en toch 48 inch...

( vraagt zich dus af wat daar dan mis mee is voor die prijs ;p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De h6240 is prima tv, is van 14 maar de j6200 van15 is nagenoeg hetzelfde, dus zoveel is er in dat jaar niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:51:
[...]
had ik al gelezen (y)
Maar ik krijg die dus niet gevonden van mijn budget; en het vergelijken is lastig online aangezien veel sites ook de geoptimaliseerde / geupscalde rate meerekenen of helemaal niks vermelden over de hertz :S
Op een aantal sites kun je de paneelfrequenties van toestellen vinden zoals Tweakers eigen Pricewatch, Rtings.com en HDTVTest.co.uk. De Pricewatch is inderdaad niet helemaal volledig of altijd correct, maar klopt voor het grootste deel wel. Zelf pas ik ook nog af en toe het een en ander aan qua frequenties wanneer ik toestellen zonder of met foute informatie tegenkom. De community van Tweakers is hier dus zelf verantwoordelijk voor, wat het ook lastig maakt. De gegevens van andere sites zijn vaak inderdaad ook niet betrouwbaar.
Vandaag nog een discussie in een winkel gehad ; die verkoper zei dat er geeneen tv meer maar 50 hertz heeft... Ik reageer dus over het gegeven dat ze de rest erbij optellen. Toen zei die iets van zie jij verschil dan terwijl hij de twee modellen die ik wou zien niet uit had staan..
Typisch geval van een verkoper die helaas niet weet hoe paneelfrequenties in elkaar steken en paneelfrequenties met de marketingcijfers van de fabrikant verwart. Winkels zijn overigens ook vaak niet de juiste plek om bewegingsonscherpte goed in beeld te brengen. Vaak gebruiken ze hiervoor slechte bronnen, slechte afspeelapparatuur en slechte beeldinstellingen. In een Media Markt zie ik het verschil ook niet, terwijl in een thuissituatie de verschillen wel te zien zijn.
Die witte hierboven genoemd staat toevallig ook op tweakers geen hertz bij, nou moet ik zeggen dat ik niet geloof dat die dan wel 100 hertz is..
Die is inderdaad geen 100Hz maar 50Hz. Even aangepast.
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Klopt! En ik heb nu een beeldbuis dus zal er sowieso flink op vooruit gaan!
Vergis je hier niet in. CRT-televisies kennen minder motion blur dan LCD-televisies. Tevens ga je qua contrast en formaat er op vooruit wat betekent dat bewegingsonscherpte meer zichtbaar zal worden. Dat wil overigens niet zeggen dat je op een 50Hz LCD-televisie per definitie last zult krijgen van motion blur, aangezien het persoonlijk is. Wel heb ik verschillende gebruikers hier op Tweakers en ook buiten Tweakers gehoord die last ondervonden van motion blur.

Naast bewegingsonscherpte lijken de fabrikanten voor de 50Hz LCD-televisies ook te hebben bespaard op de T-CON en software waardoor zaken zoals het goed weergeven van 24p-content niet goed verloopt. Rtings heeft dit goed uitgelegd

100Hz LCD-televisies (die eigenlijk 120Hz zijn) hebben hier geen last van vanwege het feit dat 24p-content exact 5 keer in 120Hz past.

Die UE48H6240AW van Samsung is inderdaad een 100Hz LCD-televisie. Qua beeld een prima televisie, qua SmartTV loopt het toestel helaas wel een jaar achter. Alhoewel ik mij daar niet zo zorgen om zou maken, aangezien Samsung ieder jaar de ondersteuning laat vallen voor toestellen. De toestellen van 2015 zullen over enkele maanden vermoedelijk ook geen ondersteuning meer hebben, wat wel jammer is. Hierdoor blijf je nog altijd aangewezen tot externe mediums voor SmartTV wil je de laatste snufjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:45:
[...]

Op een aantal sites kun je de paneelfrequenties van toestellen vinden zoals Tweakers eigen Pricewatch, Rtings.com en HDTVTest.co.uk. De Pricewatch is inderdaad niet helemaal volledig of altijd correct, maar klopt voor het grootste deel wel. Zelf pas ik ook nog af en toe het een en ander aan qua frequenties wanneer ik toestellen zonder of met foute informatie tegenkom. De community van Tweakers is hier dus zelf verantwoordelijk voor, wat het ook lastig maakt. De gegevens van andere sites zijn vaak inderdaad ook niet betrouwbaar.

[...]

Typisch geval van een verkoper die helaas niet weet hoe paneelfrequenties in elkaar steken en paneelfrequenties met de marketingcijfers van de fabrikant verwart. Winkels zijn overigens ook vaak niet de juiste plek om bewegingsonscherpte goed in beeld te brengen. Vaak gebruiken ze hiervoor slechte bronnen, slechte afspeelapparatuur en slechte beeldinstellingen. In een Media Markt zie ik het verschil ook niet, terwijl in een thuissituatie de verschillen wel te zien zijn.

[...]

Die is inderdaad geen 100Hz maar 50Hz. Even aangepast.

[...]

Vergis je hier niet in. CRT-televisies kennen minder motion blur dan LCD-televisies. Tevens ga je qua contrast en formaat er op vooruit wat betekent dat bewegingsonscherpte meer zichtbaar zal worden. Dat wil overigens niet zeggen dat je op een 50Hz LCD-televisie per definitie last zult krijgen van motion blur, aangezien het persoonlijk is. Wel heb ik verschillende gebruikers hier op Tweakers en ook buiten Tweakers gehoord die last ondervonden van motion blur.

Naast bewegingsonscherpte lijken de fabrikanten voor de 50Hz LCD-televisies ook te hebben bespaard op de T-CON en software waardoor zaken zoals het goed weergeven van 24p-content niet goed verloopt. Rtings heeft dit goed uitgelegd

100Hz LCD-televisies (die eigenlijk 120Hz zijn) hebben hier geen last van vanwege het feit dat 24p-content exact 5 keer in 120Hz past.

Die UE48H6240AW van Samsung is inderdaad een 100Hz LCD-televisie. Qua beeld een prima televisie, qua SmartTV loopt het toestel helaas wel een jaar achter. Alhoewel ik mij daar niet zo zorgen om zou maken, aangezien Samsung ieder jaar de ondersteuning laat vallen voor toestellen. De toestellen van 2015 zullen over enkele maanden vermoedelijk ook geen ondersteuning meer hebben, wat wel jammer is. Hierdoor blijf je nog altijd aangewezen tot externe mediums voor SmartTV wil je de laatste snufjes hebben.
Super thnx voor al je duidelijke uitleg!
Daar was ik dus al achter gekomen dat verkopers en in winkels kijken niet echt superveel hielp ;) zodoende zit ik nu hier :)

Maar even terugkomend op wat jij ook zei over het niet ondersteunen van smartfuncties na een jaar ; is dat bij LG ook zo? Zodoende twijfelde ik ook even of ik niet beter dan geen smart tv kan kopen maar een goede 100 hertz en dan een chromecast ofzo? Moet ik wel zeggen gaat mij om wat you tube en netflix kijken thats all.

De sites die je gaf kon ik bij de eerste iig die " nep 4k " ( 43UF640V) vinden en hun zeiden waar ik al bang voor was . ( aan de andere kant vraag ik me af of ik veel beter met mijn budget kan krijgen)
Andere types wat ik naar keek staan er niet op en op die tweede site krijg ik helemaal niet veel gevonden.
Ook niet raar ik zit in het onderste segment dus zal niet uitgebreid gereviewed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Super thnx voor al je duidelijke uitleg!
Daar was ik dus al achter gekomen dat verkopers en in winkels kijken niet echt superveel hielp ;) zodoende zit ik nu hier :)

Maar even terugkomend op wat jij ook zei over het niet ondersteunen van smartfuncties na een jaar ; is dat bij LG ook zo? Zodoende twijfelde ik ook even of ik niet beter dan geen smart tv kan kopen maar een goede 100 hertz en dan een chromecast ofzo? Moet ik wel zeggen gaat mij om wat you tube en netflix kijken thats all.
Afgelopen donderdag heeft LG laten weten dat ze alle toestellen uit 2015 met WebOS 2.0 een update gaan geven naar WebOS 3.0. nieuws: LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's

Daarmee zou LG de eerste zijn die een televisie langer dan een jaar updates naar een nieuw OS geeft. Het is even afwachten wat andere fabrikanten doen, maar dit is wel veelbelovend. Hopelijk weten ze dit nog enkele jaren vol te houden en niet de stekker voor de oudere modellen na twee jaar eruit te trekken, zoals dit bij WebOS 1.0 ongeveer wel het geval is.

Maar eigenlijk blijft het vooralsnog beter om gebruik te maken van een extern medium zoals een Apple TV of Chromecast en SmartTV niet bepalend te laten zijn voor je aankoopkeus.
De sites die je gaf kon ik bij de eerste iig die " nep 4k " ( 43UF640V) vinden en hun zeiden waar ik al bang voor was . ( aan de andere kant vraag ik me af of ik veel beter met mijn budget kan krijgen)
Andere types wat ik naar keek staan er niet op en op die tweede site krijg ik helemaal niet veel gevonden.
Ook niet raar ik zit in het onderste segment dus zal niet uitgebreid gereviewed worden.
De LG UF6-series is toch wel een van de slechtste toestellen die je momenteel kunt kopen.

Geen UHD
Zoals hierboven uitgelegd, is dit toestel dus in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan het dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 in bepaalde modellen zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Afgelopen donderdag heeft LG laten weten dat ze alle toestellen uit 2015 met WebOS 2.0 een update gaan geven naar WebOS 3.0. nieuws: LG maakt webOS 3.0 beschikbaar voor webOS 2.0-tv's

Daarmee zou LG de eerste zijn die een televisie langer dan een jaar updates naar een nieuw OS geeft. Het is even afwachten wat andere fabrikanten doen, maar dit is wel veelbelovend. Hopelijk weten ze dit nog enkele jaren vol te houden en niet de stekker voor de oudere modellen na twee jaar eruit te trekken, zoals dit bij WebOS 1.0 ongeveer wel het geval is.

Maar eigenlijk blijft het vooralsnog beter om gebruik te maken van een extern medium zoals een Apple TV of Chromecast en SmartTV niet bepalend te laten zijn voor je aankoopkeus.

[...]

De LG UF6-series is toch wel een van de slechtste toestellen die je momenteel kunt kopen.

Geen UHD
Zoals hierboven uitgelegd, is dit toestel dus in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan het dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 in bepaalde modellen zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 / 2016 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.
Ja die valt indd ondertussen nu echt definitief af.
Aan de ene kant dus pluspunten voor LG aan de andere kant zijn die ( meeste) toestellen met IPS schermen...

Bij de reacties onder de link( lg webos3.0) lees ik wel dat ze wel updates blijven krijgen maar geen nieuwere versie. Zolang ik wel updates blijf ontvangen mbt verbetering en bugfixes vind ik het al ok.
Zat weer de Samsung UE43J5600AW tebekijken maar is ook geen 100 hertz geloof ik.
Ik denk toch echt dat ik met mijn budget veel consessies moet doen en nu de keuze moet maken waarin. Kan nou eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten...
Maar nog weet ik niet wat dan het beste is voor dit budget... Hoe meer ik lees hoe minder ik weet lijkt het :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glivch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 11:30
Ik heb momenteel ook een keuze te maken voor een 43" tv. Ik denk dat binnen jouw budget de Sony 43W756c (tijdens de btw dagen bij MM) de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ArenjaZ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:23:
Ik heb momenteel ook een keuze te maken voor een 43" tv. Ik denk dat binnen jouw budget de Sony 43W756c (tijdens de btw dagen bij MM) de beste optie is.
Denk dat het die indd gaat worden. Twijfel nu voor die paar tientjes meer de Sony Bravia KDL-43W805C te nemen dan iig ook 3D meteen erbij.
Wel jammer dat de 48 " van de W756 maar 50 hertz is want mag toch iets groter eigenlijk als 43 maar ja kan niet alles hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij de 80x van Sony krijg je geen bril he, nja die kan je voor weinig bestellen, maar niet dat je denkt even aan de slag te gaan daarmee, als je de doos hebt (want is feitelijk niet compleet).
Wil je een Tv met wel brillen, dan kan je denken aan de Samsung h6400, die heeft trouwens ook een remote die bewegingsgevoelig is, end ie is in 48 inch, maar gaat wel je budget iets te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjah schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:25:
Bij de 80x van Sony krijg je geen bril he, nja die kan je voor weinig bestellen, maar niet dat je denkt even aan de slag te gaan daarmee, als je de doos hebt (want is feitelijk niet compleet).
Wil je een Tv met wel brillen, dan kan je denken aan de Samsung h6400, die heeft trouwens ook een remote die bewegingsgevoelig is, end ie is in 48 inch, maar gaat wel je budget iets te boven.
Klopt maar daar was ik van bewust.
Maar de h6400 heeft nog smarthub toch?
En geen bluetooth en 5g ondersteuning.
Ik dacht als ik nou toch nog ff wacht op die hopelijk aankomende actie van de MM dan voor die paar tientjes de 3 d versie.
Remote maakt me niet uit als ik bluetooth heb; wil liever toch toetsenbordje met muis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:18:
[...]

Denk dat het die indd gaat worden. Twijfel nu voor die paar tientjes meer de Sony Bravia KDL-43W805C te nemen dan iig ook 3D meteen erbij.
Wel jammer dat de 48 " van de W756 maar 50 hertz is want mag toch iets groter eigenlijk als 43 maar ja kan niet alles hebben ;)
Die 48W756C heb je even zelf verzonnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat hij de705c bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
apis29 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:18:
[...]

Die 48W756C heb je even zelf verzonnen? :P
Zat indd weer in de war, die ja xD

P.S. Ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
blijkbaar zijn draadloze toetsenborden en muizen geen goede combinatie met de sony smart tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MatthijsBrabant schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:32:
blijkbaar zijn draadloze toetsenborden en muizen geen goede combinatie met de sony smart tv?
Is dat zo?!

Btw weg ermee actie van MM iig aangekondigd.. 27 januari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
meerdere postings op internet fora tegengekomen over probleempjes met wireless keyboards icm sony smart tv's. Moet meteen zeggen dat het oudere postings zijn (2014-2015).

idd het giet oan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MatthijsBrabant schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:16:
meerdere postings op internet fora tegengekomen over probleempjes met wireless keyboards icm sony smart tv's. Moet meteen zeggen dat het oudere postings zijn (2014-2015).

idd het giet oan..
oké... Nou hoop ik dat dat dan opgelost is ondertussen want dacht te weten welke ik nou wou xD
Pagina: 1