Vraag

• M Martijn S
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-06-2025
Hey tweakers,

Ik probeer mijn zelfgebouwde pc aan te zetten, maar hij gaat niet meer aan. Hij loopt al een jaar lang zonder enkele problemen.Op het moederbord (asus maximus Hero VII rog) staat 72 weergeven; PCH Devices intialization.

De connectors voor de processor en de 24-pin connector zitten nog steeds goed. Met het ram is volgens mij ook niks mis, aangezien hij een ander cijfer geeft als ik ze eruit haal. Ik heb de videokaart en audiokaartp eruit gehaald, daar kan het dus nooit aan liggen.

Op andere kabels naar schermen gebeurt hetzelfde.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:38

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Kan je het ook met een andere voeding testen? En wat voor voeding heb je nu?
Heb je het al met één reepje RAM geprobeerd?

[ Voor 119% gewijzigd door Johan9711 op 05-01-2016 21:41 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Elemental Woods
  • Laatst online: 02-05-2018
een andere voeding heb ik helaas niet :S ik heb het al met 1 stick RAM geprobeerd (de PC start nu wel op, daarom zit ik op een ander account; maar als ik hem uit doe moet ik heel vaak proberen om hem weer aan te krijgen).

[ Voor 46% gewijzigd door Elemental Woods op 05-01-2016 22:00 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:34

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Elemental Woods schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:59:
een andere voeding heb ik helaas niet :S ik heb het al met 1 stick RAM geprobeerd (de PC start nu wel op, daarom zit ik op een ander account; maar als ik hem uit doe moet ik heel vaak proberen om hem weer aan te krijgen).
Misschien een beetje flauw: Maar het kan ook zijn dat juist die ene stick kapot was, heb je ook meerdere sticks geprobeerd?
Kan het zijn dat je moederbord een kortsluiting gehad heeft, ergens in contact is geweest met metaal terwijl hij aan stond, bijvoorbeeld een standoff die niet helemaal lekker zat..

• Elemental Woods
jaa ik heb ze afzonderlijk los geprobeerd. Het gekke is dat hij nu aanstaat, en hij beide sticks gewoon ziet. Het aangaan van de pc is alleen het lastige

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 23:24
Kun je een reset van je BIOS proberen volgens deze forumpost op het asus forum zou dat moeten helpen:

https://rog.asus.com/foru...d.php?20903-Debug-code-72

Dit heb ik gevonden met een google search van 10 sec...

[ Voor 15% gewijzigd door lordgandalf op 05-01-2016 22:15 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Elemental Woods
Ik heb terwijl ik in mn kast zat het batterijtje eruit gehaald en er weer in gedaan. Dat zou de bios moeten resetten geloof ik? Sorry dat had ik moeten zeggen

• Elemental Woods
bump

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Gaat je pc sneller naar de POST als je de start knop op het mobo gebruikt in plaats van je case ?
Een half defect aan/uit schakelaartje kan je ook stevige hoofdpijn geven..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1