google calendar - elke herhalende afspraak veranderen in los

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb wellicht een rare vraag maar ik kan er in ieder geval geen oplossing voor vinden op internet...

Ik heb een praktijk waarin ik klanten ontvang. Hiervoor gebruik ik Google Calendar.
Per klant heb ik 40 minuten voor een consult.
Omdat ik erg veel extra handelingen moet verrichten om een consult van 40 minuten in te plannen (google wil alleen op hele en halve uren en afspraken met een veelvoud van 15 minuten inboeken) heb ik het volgende bedacht:
Ik heb vanaf 4 januari voor een hele week alle afspraken van 40 minuten op hun specifieke begintijd als een blanco consult ingepland en die heb ik als een "herhalende afspraak" tot in de eeuwigheid herhalend opgeslagen. Wanneer ik nu op een dag en tijd een klant in plan, pas ik op die dag en tijd de omschrijving van dat item van de zich herhalende afspraak aan en kies ik bij het opslaan voor "alleen deze afspraak wijzigen"

In theorie werkt dit prima, alleen heb ik gisteren en vandaag al een aantal keer te snel weggeklikt, waardoor vanaf dat punt alleen die afspraak staat (en alle toekomstige blanco afspraken verwijderd zijn) of waardoor de blanco afspraak opeens tot in de eeuwigheid de naam van mijn klant heeft.

Waar ik nu naar op zoek ben, is een manier om alle herhalingen in de toekomst als het ware "los te koppelen", zodat ze er nog wel instaan maar het geen herhaling van elkaar meer zijn.
Zodra ik dan een blanco afspraak aanpas, kunnen de andere afspraken niet meer per ongeluk mee veranderen wanneer ik deze opsla... Op internet is hier niets over te vinden (of ik gebruik niet de goede zoekterm...)

Wie kan mij vertellen of dat mogelijk is en hoe ik dat dan moet doen?

[ Voor 4% gewijzigd door C3La op 05-01-2016 20:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:24

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij is het niet mogelijk wat jij wil.

Het is juist de bedoeling dat herhalingen aan elkaar gelinkt zijn. Zodat ze makkelijk te editen zijn.
Dit kan dan voor het huidige item, als tijdelijk afwijking. Of voor alle volgende afspraken.

Als ze los van elkaar gezien moeten worden. Zijn het losse afspraken. En dat betekend dat je dus heel veel losse afspraken moet inplannen. Iets wat je juist wilt voorkomen. Dus maak je een herhaling afspraak aan.

Volgens mij betekend het dus oppassen.
Wat je wel kan doen is als je een fout maakt. De eerste afpsraak weer blanco maken. En dat dan door laten werken naar de rest. En dan weer de eerste afspraak veranderen en alleen die aanpassen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:06
Volgensmij moet dit lukken als je twee agenda's maakt.

1 agenda waar je gewoon alle bloktijden blanco inzet (dmv herhalingen).

1 agenda die je gebruikt als normale agenda.

Als je dan een afspraak hebt, klik je het betreffende blok aan, en kies je voor "kopieren naar mijn agenda". Dit kopieert alleen die afspraak en houdt dus geen rekening met herhalingen. Je hoeft dan alleen nog een titel in te vullen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bobmeister op 05-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
Awsom schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:05:
Volgensmij moet dit lukken als je twee agenda's maakt.

1 agenda waar je gewoon AL je bloktijden blanco inzet (dmv herhalingen).

1 agenda die je gebruikt als normale agenda.

Als je dan een afspraak hebt, klik je het betreffende blok aan, en kies je voor "kopieren naar mijn agenda". Dit kopieert alleen die afspraak en houdt dus geen rekening met herhalingen. :)
Dat is inderdaad een mooie oplossing... Nou nog even uitzoeken hoe ik in mijn iPhone app (Calendar5) een consult kopieer naar een andere agenda...
Het nadeel is dan wel weer dat ik per tijdslot twee afspraken te zien krijg, waardoor ik de naam van mijn klant niet in een keer in beeld heb staan. Of dat ik telkens de blanco agenda moet uitzetten als ik een overzicht per dag wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:47
Volgens mij kun je met de API wel gewoon afspraken op alle tijden inplannen.
Als je handig bent met een programmeertaal kun je de blokken die je wilt voor 1 jaar genereren d.m.v de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
S_tef schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:11:
Volgens mij kun je met de API wel gewoon afspraken op alle tijden inplannen.
Als je handig bent met een programmeertaal kun je de blokken die je wilt voor 1 jaar genereren d.m.v de API.
Helaas ben ik niet zo handig, bovendien werk ik afhankelijk van waar ik ben, met mijn iPad, iPhone, Android tablet of mijn laptop... :-)
Hoe zou ik die kunnen veranderen? Ik heb ooit een blauwe maandag met Java gewerkt...

[ Voor 9% gewijzigd door C3La op 05-01-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Hoe gebruik je hem eigenlijk, op pc?
Ik krijg op pc in de browser gewoon 2 invulvakjes en kan daar gewoon op de minuut nauwkeurig tijden invullen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
S_tef schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:45:
Hoe gebruik je hem eigenlijk, op pc?
Ik krijg op pc in de browser gewoon 2 invulvakjes en kan daar gewoon op de minuut nauwkeurig tijden invullen hoor...
Op locatie op de iPhone/iPod app calendar5 en thuis op die of laptop of Android tablet, wat er net voorhanden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
Lijkt me het probleem van de software die je gebruikt.
Ik gebruik hem met de standaard calendar app van iPhone, hier is elke selectie van 5 minuten mogelijk.

Kun je eens kijken op je pc (browser)? Hier moet je gewoon op de minuut nauwkeurig een agendapunt kunnen maken.
Wellicht maak je daar gewoon je dummy items aan van 40 minuten en kopieer je ze allemaal. Moet gewoon werken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
S_tef schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:53:
Lijkt me het probleem van de software die je gebruikt.
Ik gebruik hem met de standaard calendar app van iPhone, hier is elke selectie van 5 minuten mogelijk.

Kun je eens kijken op je pc (browser)? Hier moet je gewoon op de minuut nauwkeurig een agendapunt kunnen maken.
Wellicht maak je daar gewoon je dummy items aan van 40 minuten en kopieer je ze allemaal. Moet gewoon werken dus?
Hoe kopieer je die in een keer over 52 weken? Of moet dat keer op keer? Ik heb daar ook al naar gekeken, als ik het per afspraak per week moet doen ben ik uren bezig...

Super dat je meedenkt, misschien zie ik iets heel simpels over het hoofd.

Het per consult (9 tot 11 keer per dag) begintijd, eindtijd, afspraaknaam en kleur én agenda wijzigen zijn erg veel handelingen, dat kost me over de dag heen teveel tijd, dan mis ik per klant teveel tijd. Vandaar dat ik liever een andere oplossing kies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
https://support.google.co...r/answer/37118?hl=en&rd=2
Op je pc kun je iig csv's importeren. Dus maak zelf een csv? :)
Pagina: 1