Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 16:16
Zoals de titel aangeeft is mijn moederbord, na een aantal jaar trouwe dienst, overleden. Randapparatuur (inclusief monitor) krijgen geen stroom en bij het opstarten hoor ik geen piep. Omdat dat moederbord niet meer te krijgen is en ik weinig benul heb van moederbord chipsets weet ik niet waar ik hem mee kan vervangen. Is dit überhaupt genoeg informatie?

Ik heb ruim genoeg aan het aantal aansluitingen dat dit moederbord heeft. Er komt een enkele videokaart in en 2 reepjes geheugen van (ik geloof) 8gb per stuk.

Ik zoek een?
Mobo

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Er komen 2 standaard harddisks, een SSD en een DVD-speler in.

Mis ik nog iets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:53
Je monitor krijgt nooit stroom van je moederboard. Hooguit beeld.

En om welke cpu gaat het? Je chipset is b75

[ Voor 26% gewijzigd door loki504 op 05-01-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Randapparatuur ook geen stroom? Is er geen groep in de meterkast uit gesprongen, of de stekkerschakelaar per ongeluk omgezet?
Gaan de ventilatoren van de pc wel draaien, aan/uit knop achterop de voeding die op uit staat, voeding defect.

Je ziet het kan vele oorzaken hebben. Wat heb je zelf al onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenty
Fans gaan draaien. Ik denk dat ik hem gesloopt heb met statische electriciteit toen ik een nieuwe fan aansloot op het moederbord.

Hoe kan ik vinden welke processor erin zit? Ik weet dat het een Intel i5 is. Doosjes heb ik toevallig pas weggegooid.

Is het anders misschien niet beter om meteen een nieuwe processor te kopen en enigszins te upgraden? Ik wil de kosten laag houden maar misschien is dit wel beter.

[ Voor 24% gewijzigd door Twenty op 06-01-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:59
Twenty schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:06:

Hoe kan ik vinden welke processor erin zit? Ik weet dat het een Intel i5 is. Doosjes heb ik toevallig pas weggegooid.
Start->Computer->Rechtermuisknop->Eigenschappen

Oh wacht...pc start niet op :+

Maar ik gok op een 1155 socket, en die bordjes zijn moeilijk te verkrijgen ben ik achter.

[ Voor 17% gewijzigd door Gummiebeer op 06-01-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Twenty schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:06:
Fans gaan draaien. Ik denk dat ik hem gesloopt heb met statische electriciteit toen ik een nieuwe fan aansloot op het moederbord.

Is het anders misschien niet beter om meteen een nieuwe processor te kopen en enigszins te upgraden? Ik wil de kosten laag houden maar misschien is dit wel beter.
Als ik in jouw inventaris kijk zie ik de Intel Core i5 3350P staan dus ik neem aan dat het deze is.

Hij kan in principe nog wel een tijdje mee als je niet al te veel CPU-intensieve taken doet.

Mocht dat wel het geval zijn zou ik je aanraden om een overstap te maken naar het nieuwe Skylake platform.

Als je dan een i5-6400 neemt en een degelijk B150/H110/H170 moederbord neemt ben je in totaal zo rond de 275/300 euro kwijt.

[ Voor 38% gewijzigd door DieVeenman op 06-01-2016 11:35 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
Misschien deze? :

V&A aangeboden: ASRock B75 Pro3 nieuw

Deze man een tijdje geleden geholpen in een topic. Is toch maar voor skylake gegaan en heeft dit bordje dus idd nooit gebruikt.

-Edit-

Maar probeer eerst (zoals in de reactie hieronder aangegeven wordt) wat dingen uit om te zien of je mobo idd echt het probleem is.

[ Voor 21% gewijzigd door Baloes op 06-01-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het bios al gereset? Even de CLRCMOS1 jumper omzetten en weer terug. Die jumper zit onderaan het moederbord iets rechts van het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenty
Ik zal dat resetten eens proberen. Het is inderdaad een 1155 socket, ik dacht dat dat wel duidelijk was uit het overleden mobo :+

Gebruikte zijn moeilijk te vinden, die advertentie staat er al redelijk lang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verkoper heb ik ook wel eens een bericht gestuurd omdat ik geïnteresseerd was. Nog steeds geen bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Oh... In m'n gesprekken leek ie wel betrouwbaar. Waarschijnlijk vergeten de advertentie te verwijderen.

Maar staat er idd al lang op.. Was me even ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenty
Ik heb geprobeerd te resetten maar heeft niks uitgehaald. Ik zit staan te denken om dan maar een nieuw mobo + processor aan te schaffen.

Is dat mobo + processor uit de laatste tweakers bouw je eigen gamepc (die van 1000 euro) iets? Ik las namelijk ergens dat dat niet goed samen gaat met ddr3 Ram en dan ben ik zo'n beetje mijn hele pc aan het rebuilden en dat was niet het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Twenty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:36:
Ik heb geprobeerd te resetten maar heeft niks uitgehaald. Ik zit staan te denken om dan maar een nieuw mobo + processor aan te schaffen.

Is dat mobo + processor uit de laatste tweakers bouw je eigen gamepc (die van 1000 euro) iets? Ik las namelijk ergens dat dat niet goed samen gaat met ddr3 Ram en dan ben ik zo'n beetje mijn hele pc aan het rebuilden en dat was niet het plan.
Klopt het Skylake platform vindt DDR3 niet heel erg fijn want het voltage is 1,5V i.p.v. 1,20V(DDR4) - 1,35V(DDR3L). Het kan werken met sommige moederborden maar voor 5 tientjes nieuw DDR4/DDR3L werkgeheugen (wat nog eens sneller is) en voor 270 nog eens Processor + Moederbord van de BBG is best een goeie koop en kan je weer een tijdje verder.

Als je je huidige processor/werkgeheugen verkoopt op V&A en dan vervolgens dat wat je ervoor krijgt investeert in het nieuwe setje dan ben je al 50% op weg. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DieVeenman op 07-01-2016 12:20 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
Nog een andere mogelijkheid :

Ik heb zelf onlangs deze gekocht : V&A aangeboden: Moederbord + CPU + 4GB DDR3 - ASRock B75M-GL R2.0

Prima werkend en prima verkoper.

Celeron en geheugen verkopen. Dan kost dat mobotje je nog maar 3 a 4 10tjes..
Pagina: 1