Logitech Z5500 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:50
Sinds vandaag gaat mijn Logitech Z5500 niet meer aan, hij had al een tijdje wat kuren, maar nu doet hij helemaal niets meer.

De kuren begonnen een jaar geleden, het ledje op de pod was rood, maar de controller zelf ging niet aan met één druk op de on/off button, meestal moest ik +/- 10x drukken, en een keer de on/off switch op de versterker om switchen.

Maar sinds vandaag brand het ledje op de pod ook niet meer.

De zekering van de versterker is nog heel, en ik heb de condensators van de pod en de versterker bekeken, en ze zien er nog allemaal heel uit.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? :)

BlaBlaBla

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Strider schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:37:

Iemand een idee waar het aan kan liggen? :)
Ouderdom :P

Wellicht wat foto's van de binnenzijde?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 19:23
Wss is de voeding stuk, controleer de ESR van de elco's :).

My favorite programming language is solder.

• Strider
Lip schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Ouderdom :P

Wellicht wat foto's van de binnenzijde?
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2yy4n6p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/fdy1w5.jpg

BlaBlaBla

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

2e foto, 2e condensator vanaf boven. Wat zit daaronder (dat bruine goedje)?

Edit : Verder heb je last van oxidatie aan de binnenzijde van de versterker, dat hoeft niet direct een relatie te hebben met het defect, maar laat je de boel wel dagelijks luchten (luchtvochtigheid) voor je gezondheid?

[ Voor 60% gewijzigd door Lip op 05-01-2016 23:19 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Strider
Lip schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:16:
2e foto, 2e condensator vanaf boven. Wat zit daaronder (dat bruine goedje)?

Edit : Verder heb je last van oxidatie aan de binnenzijde van de versterker, dat hoeft niet direct een relatie te hebben met het defect, maar laat je de boel wel dagelijks luchten (luchtvochtigheid) voor je gezondheid?
Hetzelfde als op de connectors rechts, het lijkt op lijm.

Hij heeft een +/- 10 jaar in een ander huis gestaan, ik denk dat de luchtvochtigheid daar wat hoger is geweest. In ieder geval, waar ik nu woon wordt de boel iedere dag gelucht :)

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 05-01-2016 23:25 ]

BlaBlaBla

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou de (buffer) condensatoren ontladen met een weerstand, los solderen, en door meten met een ESR meter. Verder lijkt het mij een zeer onlogische plek om lijm te gebruiken op die plek, en vermoed dan ook lekkage van de condensator.

[ Voor 37% gewijzigd door Lip op 05-01-2016 23:24 ]

• Strider
Lip schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:23:
Ik zou de (buffer) condensatoren ontladen met een weerstand, los solderen, en door meten met een ESR meter. Verder lijkt het mij een zeer onlogische plek om lijm te gebruiken op die plek, en vermoed dan ook lekkage van de condensator.
Het spul wat er gebruikt is echt exact hetzelfde als bij de connectors rechts, het voelt ook hard aan. Ik denk dat ze dit vanwege de trillingen hebben gedaan.

BlaBlaBla

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-01 12:20
Dit probleem komt mij bekend voor.

Ik heb eens een Z5500 gerepareerd waar 1 van de brugcellen van kapot was (de brugcellen zijn die twee vierkante blokken rechtsonder op de laatste/onderste foto).
Deze vervangen en hij werkte toen weer 100%, kostte 12 euro meen ik.

Onderdeel nummer dat ik destijds moest hebben was; KBPC1502.

Misschien helpt dit je verder.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door 7u5t1c3 op 06-01-2016 16:34 . Reden: typo ]

• Strider
7u5t1c3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:33:

Ik heb eens een Z5500 gerepareerd waar 1 van de brugcellen van kapot was (de brugcellen zijn die twee vierkante blokken rechtsonder op de laatste/onderste foto).

Succes!
Thanks voor de tip!

Zojuist getest met mijn multimeter, maar ze lijken gewoon nog goed te zijn.
Getest met behulp van: YouTube: How To Test A Bridge Rectifier With A Digital Multimeter DMM

[ Voor 18% gewijzigd door Strider op 06-01-2016 20:17 ]

BlaBlaBla

• Strider
7u5t1c3 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:33:

Succes!
Ik denk dat de LM217 voltage regulator moet vervangen, ik heb geen spanning meer op mijn pin uitgang naar de pod. Maar volgens mij is dat aardig wat werk, ervaring mee? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/1545096/

BlaBlaBla

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Moet wel te doen zijn, ik heb zelf een spannings regelaar vervangen van een Samsung TV voeding, die uit 13 pinnen bestond. Met een stuk desoldeerdraad, verse koelpasta, en nieuwe tin. Moet het vast lukken.

Pagina: 1