SLI Bridge kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
SLI Bridge

Wat is je budget?
Maakt niet uit, zag zelf de Asus ROG SLI bridge. Enkel past deze niet volgensmij.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefste MSI, omdat ik twee MSI kaarten heb.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het probleem is nu dat de videokaarten te warm worden. Ik wil dus 1 slot opschuiven voor meer koelruimte. Enkel past er dan zover dat ik weet geen aftermarket SLI bridge op, en de bridge die ik bij mijn moederbord heb gehad zijn net iets te kort, terwijl ze te lang zijn hoe ik het nu heb zitten.

Mijn moederbord is een MSI Gaming 7.
Mijn videokaarten zijn MSI GTX 980 Ti Gaming 6G's.

Sorry dat de foto's schuin zijn, dit viel via Pushbullet niet op. Komt door mijn iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/7ok6uBrAoqoMkq5EUkMJE3XtfkCws2c9/IMG_3843.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/by7lREOg8wXUA9M54OnbWxXyVpo8CYUL/IMG_3844.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/eFQkuNeO54ttrz8pmdyrNskePoLdGVUc/IMG_3845.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Juice. op 05-01-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 15:56
Zou jij kunnen vertellen wat de afstand is tussen de sli poorten in de setup zoals jij ze wil hebben?

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 18:37
Ik zou eerst eens kijken of je laatse slot wel op 8x kan lopen via je CPU. want ik zie aleen 16/0/0
8/8/0 en 8/4/4 tot de mogelijk horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:37

Esumontere

Floep, banaan.

Wat is 'te warm' volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Sorry kon het topic niet meer terug vinden!!!
Danny_H schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:19:
Zou jij kunnen vertellen wat de afstand is tussen de sli poorten in de setup zoals jij ze wil hebben?
Ik wil mijn GPU in het onderste slot plaatsen zodat er meer ruimte is voor ventilatie.
loki504 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:36:
Ik zou eerst eens kijken of je laatse slot wel op 8x kan lopen via je CPU. want ik zie aleen 16/0/0
8/8/0 en 8/4/4 tot de mogelijk horen.
Ja, dit is mogelijk met 8/0/4 zover ik heb kunnen vinden.
Maximaal 91C top en bottom 79C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar 8/0/4 is geen sli ondersteuning. Sli heeft minimaal 8 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:37

Esumontere

Floep, banaan.

Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 04:55:

Maximaal 91C top en bottom 79C.
Dat is aan de warme kant, maar in principe niet problematisch. Hoe is de airflow in je kast? Kabels netjes weggewerkt? Kan je evt een extra fan op/langs je kaarten laten blazen? Zou zonde zijn om prestaties in te leveren voor 3 graden lagere temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Esumontere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Dat is aan de warme kant, maar in principe niet problematisch. Hoe is de airflow in je kast? Kabels netjes weggewerkt? Kan je evt een extra fan op/langs je kaarten laten blazen? Zou zonde zijn om prestaties in te leveren voor 3 graden lagere temp.
Buiten dat het zonden is dat het er minder mooi uit ziet(in mijn ogen). Is het niet mogelijk om nvidia gpu's in 4x. Dus zal hij zijn mobo moeten upgraden die wel minimaal 8x onderin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Esumontere schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:19:
[...]

Heb goede airfow. Obsidian 750D met 2x SP140 voor, 1x AF120 onder, h100i met SP120 High Performance boven en 1x AF140 achter. CPU draait idle 24-29C, bovenste GPU 44-59 en de onderste GPU 30-45C idle.
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 06:46:
Maar 8/0/4 is geen sli ondersteuning. Sli heeft minimaal 8 nodig.
Heb een MSI Gaming 7, deze heeft:
Gen3 (16,0,0), (8,8,0), (8,4,4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja dus zal je eerst slot 16x max zijn. 2 slot 8x max. En je 3de 4x max(kijk eens of 1 gpu werkt in je 3de slot).

Heb je de 750d airflow edition? Anders hou eens het kapje open. Zal er veel meer koude lucht in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:49:
Ja dus zal je eerst slot 16x max zijn. 2 slot 8x max. En je 3de 4x max(kijk eens of 1 gpu werkt in je 3de slot).

Heb je de 750d airflow edition? Anders hou eens het kapje open. Zal er veel meer koude lucht in komen.
Ik heb niet de airflow edition. Komt echt genoeg koude lucht binnen. Probleem licht bij de videokaarten dat ze te dicht op elkaar zitten, dat weet ik zeker. Net even Heaven 4.0 gedraaid. Resultaten liegen er niet om:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZDq9ten.png

Heb net de koelpasta vervangen, maar het scheelt alleen in de idle temperatuur een aantal graden.

Ik denk dat ik een 8cm bridge nodig heb, is het echt zo'n groot probleem dat het x8 of x4 is? Ik heb echt een verschrikelijke hekel aan die temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
16x en 8x is geen probleem. Maar je 980 ti heeft er minimaal 8 nodig. Alleen amd gpu kunnen op 4x lanes draaien.

Dus haal 1 gpu er uit. Stop de andere in het onderste slot en kijk of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nvidia is daar nogal pietje precies om, en volgens mij werkt het gewoon niet in x4.

Vergeet ook dit niet: http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/18.html een x4 3.0 slot is zo erg nog niet, maar een x4 2,0 slot zal iets van 10% mindere performance opleveren.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:35:
16x en 8x is geen probleem. Maar je 980 ti heeft er minimaal 8 nodig. Alleen amd gpu kunnen op 4x lanes draaien.

Dus haal 1 gpu er uit. Stop de andere in het onderste slot en kijk of het werkt.
Zal dat zo eens proberen.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:35:
Nvidia is daar nogal pietje precies om, en volgens mij werkt het gewoon niet in x4.

Vergeet ook dit niet: http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/18.html een x4 3.0 slot is zo erg nog niet, maar een x4 2,0 slot zal iets van 10% mindere performance opleveren.
Zal ik dus mijn videokaarten moeten waterkoelen ben ik bang voor. Een custom loop vindt mijn moeder te duur en mag ik dus niet. Iemand andere opties? Kan altijd de koeling nog rood/zwart spuiten dus kleur maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Die temperatuurmeting bij de kaarten uit elkaar. Daar heb je toch niks aan? Die is uitgevoerd zonder SLI bridge, dus één kaart is niet eens belast.

Verder zou ik me niet heel druk maken over de temperatuur. 91 graden kunnen de videokaarten wel hebben.

Also: (gewoon uit verbazing) Je mag wel twee GPU's van per stuk 600 euro kopen, maar een custom loop is dan "te duur"? Wut?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Twin 980ti is geen probleem, net als een erg prijzig gamemobo, maar een customloop watersetje is te duur.

Juist :+

In principe hoef je alleen de bovenste te waterkoelen, de onderste koelt goed genoeg.

Ik dacht even aan een G10, maar dat ding is direct 2 slots dik, en gaat dus wss niet passen.

Beste idee zal dan toch een simpele customloop zijn, met dus alleen je bovenste videokaart erin.

Of je 980ti's verkopen en er Fury X'jes in gooien, probleem opgelost :+ En omdat de vraag naar 980ti's vrij hoog is, is dat misschien nog wel de "goedkoopste" optie ook, misschien dat je er 150 euro bij moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Of gewoon een mobo kopen waarbij de onderste ook op 8x kan draaien(als die er zijn).

En voor een custom looptje met 1 gpu ben je niet heel veel kwijt hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door loki504 op 10-01-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:49:
Die temperatuurmeting bij de kaarten uit elkaar. Daar heb je toch niks aan? Die is uitgevoerd zonder SLI bridge, dus één kaart is niet eens belast.

Verder zou ik me niet heel druk maken over de temperatuur. 91 graden kunnen de videokaarten wel hebben.

Also: (gewoon uit verbazing) Je mag wel twee GPU's van per stuk 600 euro kopen, maar een custom loop is dan "te duur"? Wut?
Beide kaarten zijn tegelijk getest in SLI.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:52:
Twin 980ti is geen probleem, net als een erg prijzig gamemobo, maar een customloop watersetje is te duur.

Juist :+

In principe hoef je alleen de bovenste te waterkoelen, de onderste koelt goed genoeg.

Ik dacht even aan een G10, maar dat ding is direct 2 slots dik, en gaat dus wss niet passen.

Beste idee zal dan toch een simpele customloop zijn, met dus alleen je bovenste videokaart erin.

Of je 980ti's verkopen en er Fury X'jes in gooien, probleem opgelost :+ En omdat de vraag naar 980ti's vrij hoog is, is dat misschien nog wel de "goedkoopste" optie ook, misschien dat je er 150 euro bij moet leggen.
Mijn moeder vindt dat ik teveel geld heb uitgegeven, dus mag ik niks meer uitgeven aan mijn PC |:(
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:54:
Of gewoon een mobo kopen waarbij de onderste ook op 8x kan draaien(als die er zijn).

En voor een custom looptje met 1 gpu ben je niet heel veel kwijt hoor.
Heb er 2, dus beide waterkoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Waarom moeten beide waterkoeling krijgen? 1 is te warm de andere prima.. of je verwacht gewoon te lage temps van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:59:
Waarom moeten beide waterkoeling krijgen? 1 is te warm de andere prima.. of je verwacht gewoon te lage temps van onderdelen.
Omdat het er dan niet uit ziet, kom ik koop geen PC zoals dit om deze er vervolgens niet uit te laten zien. Mijn thema is rood/zwart, en om dan 1 GPU anders er uit te laten zien dan de ander is gewoon lelijk. Denk dat meerdere hier ook zo over denken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:59:
Waarschijnlijk alleen voor de looks.

Niettemin vind ik dit een hilarische onderneming. Heb je ongelimiteerde toegang tot geld ontdekt toevallig? Topics gestart over weet ik veel wat en vervolgens gewoonweg van alles het duurste kopen, zonder echt een doel te hebben. Ik zou als ouder al heel wat eerder hebben ingegrepen als ik zag dat er gewoon honderden euro's worden weggesmeten zonder dat er echt een noodzaak toe bestaat.\

Anyway:

pricewatch: MSI Gaming Series SLI Bridge 2-Way L

Zoiets zoek je denk ik

-Edit:

http://www.msi.com/produc...IDGE-L.html#hero-overview

Yup, dit is 'm.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 10-01-2016 17:06 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nouja, tis natuurlijk wel lelijk om alleen de bovenste kaart te waterkoelen, en omdat alles MSI is, is dit vast een desktop waar regelmatig naar gekeken wordt.

Andere oplossing: ze iets undervolten en underclocken? GTX980ti's zijn toch beesten, ook als je ze iets minder hard laat lopen.

Wellicht een kutopmerking, maar, hij moet gemaakt worden: Je hebt, nou, iets van 2 ruggen uitgegeven aan een PC, en je komt er nu achter dat de boel niet helemaal lekker werkt. Misschien dat opzoeken voordat je 2 ruggen uitgeeft.

Van de 980ti is namelijk wel bekend dat hij, net als andere monsterkaarten met stevig verbruik niet lekker in dualGPU gaan. Vandaar dat voor CF/SLI dan eerder de Fury X wordt aangeraden, standaard waterkoeling is namelijk muchos handig voor dit soort scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wil je de boel fatsoenlijk waterkoelen met goed spul ben je minimaal 500 euro kwijt. Wil je het echt goed doen ga je makkelijk over de 1000 heen. Verder moet waterkoeling je ook maar net liggen qua bouwen en onderhoud.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Waarschijnlijk alleen voor de looks.

Niettemin vind ik dit een hilarische onderneming. Heb je ongelimiteerde toegang tot geld ontdekt toevallig? Topics gestart over weet ik veel wat en vervolgens gewoonweg van alles het duurste kopen, zonder echt een doel te hebben. Ik zou als ouder al heel wat eerder hebben ingegrepen als ik zag dat er gewoon honderden euro's worden weggesmeten zonder dat er echt een noodzaak toe bestaat.\

Anyway:

pricewatch: MSI Gaming Series SLI Bridge 2-Way L

Zoiets zoek je denk ik

-Edit:

http://www.msi.com/produc...IDGE-L.html#hero-overview

Yup, dit is 'm.
Reden dat ik SLI neem is voor de triple-screen setup en 4K gaming met bepaalde spellen (Dyling Light, GTA V als voorbeeld).

Die bridge zat ik ook al naar te kijken. Maar ik ben bang dat die te kort is. Ik heb nu een bridge gebruikt die bij het moederbord zat. Deze is net 1cm te kort. Maar omdat het niet gaat werken in het onderste slot zal waterkoeling toch de enige oplossing zijn lijkt mij.

Ik heb wel ruimte voor waterkoeling in mijn budget, enkel moet ik nog even uitzoeken welke ik ga nemen. Want als ik bijvooebeeld 2x Corsair HG10 N980 en nog eens 2x Corsair H80 neem, ben ik ook een redelijk bedrag kwijt. En moet ik nog maar zien of het allemaal past in de behuizing (onder en achter).
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:03:
Nouja, tis natuurlijk wel lelijk om alleen de bovenste kaart te waterkoelen, en omdat alles MSI is, is dit vast een desktop waar regelmatig naar gekeken wordt.

Andere oplossing: ze iets undervolten en underclocken? GTX980ti's zijn toch beesten, ook als je ze iets minder hard laat lopen.

Wellicht een kutopmerking, maar, hij moet gemaakt worden: Je hebt, nou, iets van 2 ruggen uitgegeven aan een PC, en je komt er nu achter dat de boel niet helemaal lekker werkt. Misschien dat opzoeken voordat je 2 ruggen uitgeeft.

Van de 980ti is namelijk wel bekend dat hij, net als andere monsterkaarten met stevig verbruik niet lekker in dualGPU gaan. Vandaar dat voor CF/SLI dan eerder de Fury X wordt aangeraden, standaard waterkoeling is namelijk muchos handig voor dit soort scenario's.
Underclocken/undervolten betwijfel ik. Heb eens gekeken wat het verschil is met een overclock en standaard snelheden. Kom uit op een verschil van hooguit 2 graden per GPU. Heb speciaal deze kaarten aangeschaft omdat ze een rood/zwarte look hebben en van MSI zijn. AMD is voor mij geen optie, heb er enorm slechte ervaring mee (dode GPU's, overheating en gewoonweg een slechte support).
PilatuS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:04:
Wil je de boel fatsoenlijk waterkoelen met goed spul ben je minimaal 500 euro kwijt. Verder moet waterkoeling je ook maar net liggen qua bouwen en onderhoud.
Ik ken wel iemand die hier goed in is, qua bouwen. Bij onderhoud weet ik niet zo zeer wat er allemaal bij komt kijken. Moet er om de aantal maanden bijvoorbeeld even nieuwe vloeistof in, of zit het allemaal wat anders? Ik denk dat ik het beste een AIO setje kan nemen om mijn kaarten te koelen dan een custom loop als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:13:
[...]

Reden dat ik SLI neem is voor de triple-screen setup en 4K gaming met bepaalde spellen (Dyling Light, GTA V als voorbeeld).

Die bridge zat ik ook al naar te kijken. Maar ik ben bang dat die te kort is. Ik heb nu een bridge gebruikt die bij het moederbord zat. Deze is net 1cm te kort. Maar omdat het niet gaat werken in het onderste slot zal waterkoeling toch de enige oplossing zijn lijkt mij.
http://www.msi.com/produc...MING-7.html#hero-overview

Hier zie je dat MSI al rekening heeft gehouden met SLI setups en de bovenste twee slots zelfs express wat verder uit elkaar heeft getrokken. Niet iedere SLI connector zal dus passen!

Of je deze bridge nodig hebt kun je natuurlijk makkelijk meten. Deze bridge geeft je 6 cm ruimte tussen de twee connectors. Maar als jij liever eerst weer honderden euro's uitgeeft aan waterkoeling omdat je te lui was om even de specs na te meten die ik zelfs voor je link...

Be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:13:
[...]
Ik ken wel iemand die hier goed in is, qua bouwen. Bij onderhoud weet ik niet zo zeer wat er allemaal bij komt kijken. Moet er om de aantal maanden bijvoorbeeld even nieuwe vloeistof in, of zit het allemaal wat anders? Ik denk dat ik het beste een AIO setje kan nemen om mijn kaarten te koelen dan een custom loop als dat zo is.
Vloeistof vervangen is 1x per jaar voldoende voor. Als je de boel zou waterkoelen ga dan voor een custom set een geen AIO.

Waterkoeling is vooral erg prettig als je een stil systeem wil bouwen. Verder maakt het alles wel wat lastig als er eens iets met je PC is. Even 1 van de 2 GPU's verwijderen is een paar uur werk. Qua prijs/prestatie is het trouwens niets. Je moet het echt leuk vinden om te doen, een stil systeem willen en van de looks houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

AIO setjes nemen alleen idioot veel ruimte in omdat ze de pomp alleen fatsoenlijk kwijt kunnen in het blok, en omdat ze niet fullcover zijn, is er ook nog een fan nodig om je VRM's te koelen. Daarom is een G10 gewoon 2 slots dik, en dus te dik. Dat de Fury X zo plat is, is omdat de koeling speciaal voor die kaart gemaakt is.

Bij customloops gooi je je pomp ergens neer waar hij zoveel ruimte op kan slokken als hij wil, en kun je dus heerlijk dunne fullcovers maken.

Kortom, AIO zal wss niet werken, customloop is duur: 125 euro voor alleen het waterblock is een normale prijs, mooie rad kost je ook wel wat, pomp, je bent zo 400-500 euro kwijt.

Fury X'jes kosten je misschien 200 euro, ik zou het dan wel weten. Oververhitten doen ze niet, dode GPU's is iets waar Nvidia ook mee te maken kan hebben/heeft gehad [hallo 8xxx/9xxx/lage 200 serie] en qua drivers doen ze het momenteel gewoon prima.

En op 4k presteren ze ook nog eens beter.

Erg makkelijke rekensom. Meer performance voor minder geld, en heel veel minder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:20:
[...]

http://www.msi.com/produc...MING-7.html#hero-overview

Hier zie je dat MSI al rekening heeft gehouden met SLI setups en de bovenste twee slots zelfs express wat verder uit elkaar heeft getrokken. Niet iedere SLI connector zal dus passen!

Of je deze bridge nodig hebt kun je natuurlijk makkelijk meten. Deze bridge geeft je 6 cm ruimte tussen de twee connectors. Maar als jij liever eerst weer honderden euro's uitgeeft aan waterkoeling omdat je te lui was om even de specs na te meten die ik zelfs voor je link...

Be my guest.
Oke mr. Salty, de videokaarten zitten ook in die twee slots. Maar alsnog wordt de bovenste gewoonweg te warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Oke mr. Salty, de videokaarten zitten ook in die twee slots. Maar alsnog wordt de bovenste gewoonweg te warm.
"Vindt ik dat de bovenste te warm wordt".

"te" warm is de interpretatie die jij eraan geeft.

Alle oplossingen zijn volgens mij al aangedragen, dus nu is het aan jou om degene te kiezen die jij het leukste vindt. Volgende keer kun je dit soort dingen natuurlijk ook gewoon Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anders gewoon een 120mm fan er op laten blazen. Even een gat maken in het plexiglas en daar de fan op monteren. Ben je voor 20 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

91 is wel warmpjes, tis geen reference R9 290. En nu is het winter, ik weet niet hoe warm de kamer van TS is, maar mijn kamer is nu misschien 18 graden, in de zomer kan dat zo 10 graden meer zijn, en dan kan iig de bovenste makkelijk oververhitten.

Over reference gesproken, reference "blowers" erop zetten? Wapperen alle warme lucht zo de kast uit, zal ook zeker wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
PilatuS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Vloeistof vervangen is 1x per jaar voldoende voor. Als je de boel zou waterkoelen ga dan voor een custom set een geen AIO.

Waterkoeling is vooral erg prettig als je een stil systeem wil bouwen. Verder maakt het alles wel wat lastig als er eens iets met je PC is. Even 1 van de 2 GPU's verwijderen is een paar uur werk. Qua prijs/prestatie is het trouwens niets. Je moet het echt leuk vinden om te doen, een stil systeem willen en van de looks houden.
Zal het eens overwegen. Thanks voor de info!
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:26:
AIO setjes nemen alleen idioot veel ruimte in omdat ze de pomp alleen fatsoenlijk kwijt kunnen in het blok, en omdat ze niet fullcover zijn, is er ook nog een fan nodig om je VRM's te koelen. Daarom is een G10 gewoon 2 slots dik, en dus te dik. Dat de Fury X zo plat is, is omdat de koeling speciaal voor die kaart gemaakt is.

Bij customloops gooi je je pomp ergens neer waar hij zoveel ruimte op kan slokken als hij wil, en kun je dus heerlijk dunne fullcovers maken.

Kortom, AIO zal wss niet werken, customloop is duur: 125 euro voor alleen het waterblock is een normale prijs, mooie rad kost je ook wel wat, pomp, je bent zo 400-500 euro kwijt.

Fury X'jes kosten je misschien 200 euro, ik zou het dan wel weten. Oververhitten doen ze niet, dode GPU's is iets waar Nvidia ook mee te maken kan hebben/heeft gehad [hallo 8xxx/9xxx/lage 200 serie] en qua drivers doen ze het momenteel gewoon prima.

En op 4k presteren ze ook nog eens beter.

Erg makkelijke rekensom. Meer performance voor minder geld, en heel veel minder gedoe.
Het maakt mij niet zo zeer uit of er een dun blok op zit of een dik blok. Als de temperatuur maar omlaag gaat vind ik het prima mits het er fatsoenlijk uit ziet.
Jeroenneman schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:35:
[...]

"Vindt ik dat de bovenste te warm wordt".

"te" warm is de interpretatie die jij eraan geeft.

Alle oplossingen zijn volgens mij al aangedragen, dus nu is het aan jou om degene te kiezen die jij het leukste vindt. Volgende keer kun je dit soort dingen natuurlijk ook gewoon Googlen.
Zal er eens goed over nadenken en kijken wat de beste oplossing is. Overigens "
Volgende keer kun je dit soort dingen natuurlijk ook gewoon Googlen.
." Alles kan je op Google vinden, maar als dat zo is. Waarom is er dan toch een vragenplatform hier? Juist ja, om de mede-Tweakers om hulp te vragen.
PilatuS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:37:
Anders gewoon een 120mm fan er op laten blazen. Even een gat maken in het plexiglas en daar de fan op monteren. Ben je voor 20 euro klaar.
Heb expres niet een case genomen waarbij dat mogelijk is gezien het er niet uit ziet. Heb deze case genomen omdat ik een betere airflow wilde met een goede look.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:38:
91 is wel warmpjes, tis geen reference R9 290. En nu is het winter, ik weet niet hoe warm de kamer van TS is, maar mijn kamer is nu misschien 18 graden, in de zomer kan dat zo 10 graden meer zijn, en dan kan iig de bovenste makkelijk oververhitten.

Over reference gesproken, reference "blowers" erop zetten? Wapperen alle warme lucht zo de kast uit, zal ook zeker wonderen doen.
Mijn kamer is ongeveer 20-22C terwijl de verwarming uit staat. Maar zoals ik eerder aangaf, zal zelf eens kijken wat de beste optie is voor mij.

Ik ben voldoende geholpen, bedankt voor alle reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dik of dun maakt wel uit in de hoedanigheid van "trekt die fan die je VRM's moet koelen nog wel genoeg lucht om die dingen te koelen"

Al lijkt dat volgens productreview: NZXT Kraken G10 Zwart review door Daffie wel goed te zitten.

Imo wel buttugly, en je bent ook zo 200 euro kwijt aan G10's + 120mm AIO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:52:
Dik of dun maakt wel uit in de hoedanigheid van "trekt die fan die je VRM's moet koelen nog wel genoeg lucht om die dingen te koelen"

Al lijkt dat volgens productreview: NZXT Kraken G10 Zwart review door Daffie wel goed te zitten.

Imo wel buttugly, en je bent ook zo 200 euro kwijt aan G10's + 120mm AIO's.
Ah zo ja die past ook niet als ik het zo zie. Zat zelf te denken aan de Corsair HG10 N980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 19:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Ah zo ja die past ook niet als ik het zo zie. Zat zelf te denken aan de Corsair HG10 N980.
Zo te zien is die ook twee slots, net als de G10. Dus als de G10 niet pas zal deze ook niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:45:
[...]

Zo te zien is die ook twee slots, net als de G10. Dus als de G10 niet pas zal deze ook niet passen.
Volgens het review wat je mij stuurde, geeft de gebruiker aan dat deze totaal 3 sloten in beslag neemt. Maar mijn moeder kwam op mijn kamer en vertelde mij dat het toch niet echt een probleem is om alles volledig custom te waterkoelen. Dus ben nu even aan het kijken wat ik zal nemen.

Ik zelf wil 3x140mm rad boven, 2x 140 rad voor. En natuurlijk een goede pomp, maar moet nog even kijken hoe ik het allemaal ga doen. Sowieso komt er EK in en dan harde tubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ik zou lekker beginnen met soft tube. hardtube ben je echt wel even mee bezig. en kan je makkelijk een paar meter verkloten.

tevens kan je 3x140 boven vergeten.

Radiator and fan compatibility: Top: 3 x 120mm or 2 x 140mm.
Front: 2 x 140mm or 2 x 120mm (2 x 140mm included).
Bottom: 2 x 120mm.
Rear: 1 x 140mm or 120mm (140mm included).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
loki504 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:19:
Ik zou lekker beginnen met soft tube. hardtube ben je echt wel even mee bezig. en kan je makkelijk een paar meter verkloten.

tevens kan je 3x140 boven vergeten.

Radiator and fan compatibility: Top: 3 x 120mm or 2 x 140mm.
Front: 2 x 140mm or 2 x 120mm (2 x 140mm included).
Bottom: 2 x 120mm.
Rear: 1 x 140mm or 120mm (140mm included).
Jammer dacht te zien dat er gewoon een 3x140 boven kon. Maar geen probleem, dat mag de pret niet bedrukken. Ik ga het laten doen mits het prijskaartje niet te overdreven wordt, dus kies voor hardtubing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zoals wijlen Lemmy ooit zong: Overkill!

4 140's is al iets van, mwah, 250, 250 voor de waterblocks, pomp, res, tubes en fittingen zijn ook makkelijk iets van 150 volgens mij.

Je bent dan zo 600 euro kwijt, je Ti's vervangen voor Fury's kost je misschien 200 als je pech hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 10-01-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:25:
Zoals wijlen Lemmy ooit zong: overkill!

4 140's is al iets van, mwah, 250, 250 voor de waterblocks, pomp, res, tubes en fittingen zijn ook makkelijk iets van 150 volgens mij.

Je bent dan zo 600 euro kwijt, je Ti's vervangen voor Fury's kost je misschien 200 als je pech hebt.
Maar ik ga niet overstappen naar AMD, dus dat wordt hem niet. Ik ben geen fan meer van AMD sinds mijn HD 7950 en zal ook nooit meer AMD nemen mits ik iets zakelijks van plan met met een FirePro GPU.

Toch bedankt voor de mededeling, maar ik sla dat af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dus omdat je 1x troubles hebt gehad, die je net zo makkelijk weer kan hebben met je nvidia, betaal jij/je moeder even 400 euro extra.

Merkgeilerts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:40:
Dus omdat je 1x troubles hebt gehad, die je net zo makkelijk weer kan hebben met je nvidia, betaal jij/je moeder even 400 euro extra.

Merkgeilerts :/
Moet hij toch zelf weten ? Als ik een nieuwe auto had van merk X en er constant problemen mee had, zou ik dat merk ook niet meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Je kan misschien je kaarten te koop zetten en de pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Hybrid Gaming er voor terug kopen ?

Kost wel wat maar heb je ook wat en ben je meteen van je probleem af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op welke resolutie speel je eigenlijk ? Als je ons gaat vertellen dat het 1080p is zou ik gewoon 1 kaart verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
PilatuS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:56:
Op welke resolutie speel je eigenlijk ? Als je ons gaat vertellen dat het 1080p is zou ik gewoon 1 kaart verkopen :P
4k gta5 etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Juice. schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:07:
[...]

RobinHood schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:45:
[...]

Die HG10 is even dik als een reference GTX 980Ti koeler, 2 slots dik ja, als je het PCB er bij rekent. Zou dus geen probleem zijn met dit moederbord want er zitten 3 slots tussen de PCIe x16 slots. Het probleem is alleen dat die HG10 alleen compatibel is met reference 980 Ti's en niet met die MSI Gaming variant, want die gebruikt een ander PCB.

Ik zou eigenlijk die MSI Gamings weg doen (verkopen aan €600 per stuk ofzo) en reference blowers kopen, elk merk heeft die, hier heeft MSI er bv: pricewatch: MSI GTX 980 Ti 6GD5, maar aangezien daar toch geen merktekens behalve dat van Nvidia op staan, kun je eender welke nemen. Die koeler is voorzien van RGB leds waarmee je zelf de kleur van de tekst kunt bepalen, zet die dan op rood, en de koeler is al deels zwart, desnoods spuit je het metaalgrijze ook zwart (of je doet iets zoals deze https://cdn.pcpartpicker....23ec0714ea737bf4.256c.jpg). Totale kosten zijn dan ongeveer €200. Desnoods kun je deze dan wel voorzien van zo'n HG10, maar eigenlijk zou die koeler veel beter met SLI om moeten kunnen.

Ik heb gezien dat er geopperd werd om een ander moederbord te kopen, maar dat zou dan een socket 2011-3 moeten zijn, ik ken toch geen socket 1150 moederbord met PCIe x16 slot helemaal onderaan. En zelfs ook al krijg je nog redelijk wat voor je huidige processor/moederbord/geheugen, uiteindelijk zou deze oplossing veruit de duurste zijn, dus niet aan te raden.

Custom waterkoeling loop is ook een oplossing, maar heel eerlijk, aangezien je heel de tijd niet door had dat SLI niet zou werken met 4 PCIe lanes, denk ik dat dat nog wat te vroeg voor je is.

Ik ga toch ook nog een kutopmerking maken. Als mijn kinderen duizenden euro's spenderen aan een systeem, daarbij meer aandacht besteden aan hoe het er uit gaat zien dan hoe het gaat werken en dat dan problematisch werkt, en vervolgens als enige oplossing bedenken om nog meer geld uit te geven, dan had ik al lang die tweede GTX 980 Ti uit je systeem getrokken en je lekker laten gamen op één.

Doe toch ook op zijn minst het venster van je pc wanneer je foto's neemt, wat moeten wij nu zien op die wazige dingen waar je vooral de reflectie van je flash op ziet. Het was ook leuk geweest als je de volledige naam van je moederbord meteen had gegeven in plaats van ons te laten gokken dat het een Z97 Gaming 7 is, want MSI heeft meedere totaal verschillende Gaming 7 borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
pricewatch: Asus Z97-WS

is er bijvoorbeeld 1. maar is wel duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Ben al met een vriend die hier veel verstand van heeft aan het kijken hoe we het gaan doen, dus komt wel goed!
Pagina: 1