BIOS via HDMI niet zichtbaar op Panasonic TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
Heb recentelijk mijn HTPC een upgrade gegeven, sindsdien loop ik tegen het volgende probleem(pje) aan:

Het BIOS, maar ook het opstart scherm van Windows 10, wordt vertekend weergegeven op de TV.

Zie onderstaande pica...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eyjR8N4oIwOzpJIih0zgVe9Q/full.jpg

Zodra Windows 10 eenmaal gestart is, is het beeld weer ok. De desktop wordt netjes op Full HD resolutie weergegeven.

Zodra ik de DVI uitgang aansluit op mijn monitor, komt het BIOS wel goed in beeld.

Ook de VGA verbinding van de HTPC naar de Panasonic TV gaat prima.

Het lijkt dus alleen mis te gaan met de HDMI aansluiting.

Voor de volledigheid, het gaat om een AMD A8 Kaveri APU + MSI A88XM-E35 V2 mainboard, verbonden via de HDMI op een Panasonic FullHD TV uit 2012, type TX-L37ET5EW. Heb het mainboard met het meest recente BIOS geflashed maar dat gaf geen verbetering.

Iemand een idee?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou even een berichtje naar MSI doen, misschien is het een bekent probleem of is het gewoon een defect. Kun je ook een andere HDMI kabel proberen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• -NJ-
Een andere HDMI kabel heeft als resultaat een volledig zwart beeld in de BIOS ipv de kleuren brei...we zitten dus op de goede weg. De 2 HDMI kabels die ik hier thuis heb zijn vrij oud, zeker 5 jaar. Misschien een idee om een recente kabel te kopen die alle nieuwe standaards beter ondersteund?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Valt te proberen, een HDMI kabel kost weinig en kun je altijd wel weer gebruiken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• -NJ-
Thanks! Zal in elk geval MSI een mailtje sturen, het lijkt me een specifiek probleem/defect voor dit moederbord. Hoewel het geen invloed heeft op het functioneren, de HTPC draait verder super, hoort het toch niet zo.