Opstelling met NAS en access point

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik heb misschien een hele simpele vraag, maar na het lezen van wat oude topics kom ik er niet helemaal uit.

Ik heb een standaard Ziggo modem/router, waarvan de DHCP-server is uitgeschakeld. Daarachter heb ik namelijk een TP Link ingesteld staan als access point. Dat werkt echt prima. Nu heb ik echter een NAS gekocht en die wil ik gaan aansluiten. Waarop moet ik dat doen? Kan dat op mijn modem/router van Ziggo (die dus helemaal niet meer de functie van router heeft) of moet dat per se op die TP Link? Op die TP Link heb ik namelijk geen ingang voor een netwerkkabel meer over. Er zat er een op en die is in gebruik doordat ie gekabeld is vanaf het Ziggo-modem.

Wie kan mij helpen?

• Yoshiy34
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02-2024
je moet bellen naar ziggo of je router/modem op bridge mode willen zetten. dhcp uitschakelen is niet genoeg.
nat is dan nog niet uitgeschakeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Yoshiy34 op 05-01-2016 17:42 ]

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Dat heb ik al gedaan, daarom werkt het geheel nu. Was ik er even vergeten bij te vermelden.

• Yoshiy34
Je kan dan een switch kopen die je aansluit op je tp-link dan heb je meer poorten over

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ik je begrijp:

1: Ziggo modem in bridge ( dus geen router functies en alleen LANpoort 1 werkt(int geval er meer op zitten)
2: TP-Link Accesspoint aangesloten op je Ziggo modem? ( een Accesspoint doet doorgaans niet aan routing functies)

Vragen: welke TPlink Accesspoint heb je eigenlijk
en wat voor IPadres(sen) krijgen je draadloze clients? beginnen die met 192. of 172. of 10. ? of met iets anders?

404 Signature not found

• Yoshiy34
Wat is het model nummer van de tp-link

Verwijderd

Beste Timsa,

Dit is een netwerkvraag en geen vraag over opslagtechnologie.

Daarnaast: je zegt in je startpost dat er geen netwerkpoorten beschikbaar zijn op je TP-link router, omdat deze verbonden is met het Ziggo modem. Dit kan echter niet, want een router heeft minimaal twee netwerkpoorten: één voor het verbinden met je modem (WAN) en één of meerdere voor het verbinden van lokale computers (LAN). Als die LAN poorten op zijn, kun je daar een switch op aansluiten zodat je meer poorten ter beschikking hebt.

Ik zou je topic kunnen verplaatsen, maar ik vind de kwaliteit van je topic hiervoor onvoldoende. Daarom sluit ik het topic. Heb je toch behoefte aan informatie, wil ik je verzoeken om jezelf eerst eens in te lezen over netwerktechnologie en dan pas een topic te starten in het juiste forum (Netwerken in dit geval).

Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.