Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490614

Topicstarter
Hallo,

Is er een mogelijkheid om de besturing van Android via een controller uit te schakelen? Bijvoorbeeld met mijn Xbox 360 controller (die via USB verbonden is) kan ik in sommige apps niets aan de back-knop mappen omdat deze als de terug toets functioneert en zo start de start-knop de muziek speler (wat helemaal vervelend is omdat je de start-knop ook gebruikt om de gamepad mapper te starten).

En is er toevallig ook een manier om te zorgen dat de vier groene lampjes op dat ding stoppen met knipperen?

Draai hier overigens Android 6.0 op een Nvidia Shield k1.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 490614 op 05-01-2016 17:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je hier zelf al over gevonden? Een beetje eigen initiatief is wel gewenst.

Ik zet je topic ook even om naar een vraagtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490614

Topicstarter
Oops. Moet de optie voor een vraag topic hebben gemist 8)7 .

Het probleem is juist dat ik hier bijna niks over kan vinden

Het enige dat ik vinden is iets aan te passen in system/usr/keylayout. Maar dit vereist root toegang en voorlopig ben ik niet van plan dit ding te rooten vooral omdat 6.0 nogal wat bugs heeft en ik eigenlijk zit te wachten tot Nvidia deze gefixed heeft (en omdat er nog geen stock image beschikbaar is gesteld voor als ik iets verpest tijdens het rooten).

Heb zelf het idee dat ik iets wat heel erg voor de hand ligt mis. Helemaal gezien er games zijn die in de instructies zeggen dat ik op de back-toets moet drukken om iets te doen (ookal werkt dit niet). Tenzij ik de enige ben die het raar vindt dat voor zoiets simpels als dit het prutsen in systeem bestanden vereist is :? .