Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, in eerste instantie met name ARK Survival Evolved.
VM's, dus voldoende geheugen / Win10Pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
1100-1600
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, alles nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 degelijke videokaart, 1 ssd, geen hdd/optische drives (ik heb reeds netwerkopslag en externe bluray-brander)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb reeds een andere build met een Fractal Design Node 304 Zwart; zou mooi zijn al ik 2 dezelfde kasten heb staan. ASRock mobo is een wat dure variant, maar heeft wel een berg aan toekomstige features; als ooit de nieuwe ssd varianten stabieler/betaalbaarder worden in een jaar of 2-4 dan kan ik er eentje bijplaatsen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact / stil / relatief zuinig / future proof (usb3.1gen2/m2nvme)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Suggesties; met name of de cpu koeler correct is en gaat passen icm grafische kaart; iets om bij mini itx systemen bij op te letten.
Is een 6600K/6700K de moeite in een mini-itx build, of gaat dat aanzienlijk meer verbruiken/kosten/herrie maken?
Suggereer geen geheugen die niet in QVL's staan; ooit de fout gemaakt met Ballistix waarbij men het normaal schijnt te vinden dat je veel in de bios moet tweaken om het stabiel te krijgen en dan nog af en toe een bsod te hebben; 2 weken ergernis in een verder 15 jaar bsod vrije periode omdat die stickies een paar euro goedkoper waren
Gamen, in eerste instantie met name ARK Survival Evolved.
VM's, dus voldoende geheugen / Win10Pro
Wat mag het systeem gaan kosten?
1100-1600
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope, alles nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 degelijke videokaart, 1 ssd, geen hdd/optische drives (ik heb reeds netwerkopslag en externe bluray-brander)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb reeds een andere build met een Fractal Design Node 304 Zwart; zou mooi zijn al ik 2 dezelfde kasten heb staan. ASRock mobo is een wat dure variant, maar heeft wel een berg aan toekomstige features; als ooit de nieuwe ssd varianten stabieler/betaalbaarder worden in een jaar of 2-4 dan kan ik er eentje bijplaatsen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 234,50 | € 234,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | € 199,80 | € 199,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,95 | € 229,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Noctua NH-L12 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 92,- | € 92,- |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 74,60 | € 74,60 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,- | € 164,- |
| Totaal | € 1.255,70 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact / stil / relatief zuinig / future proof (usb3.1gen2/m2nvme)
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Suggesties; met name of de cpu koeler correct is en gaat passen icm grafische kaart; iets om bij mini itx systemen bij op te letten.
Is een 6600K/6700K de moeite in een mini-itx build, of gaat dat aanzienlijk meer verbruiken/kosten/herrie maken?
Suggereer geen geheugen die niet in QVL's staan; ooit de fout gemaakt met Ballistix waarbij men het normaal schijnt te vinden dat je veel in de bios moet tweaken om het stabiel te krijgen en dan nog af en toe een bsod te hebben; 2 weken ergernis in een verder 15 jaar bsod vrije periode omdat die stickies een paar euro goedkoper waren