GPU kopen voor HP Z600 systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260922

Topicstarter
hoi iedereen

Ik heb thuis een HP Z600 workstation. Met onderstaande specs.

Intel® Xeon® Processor E5606 4C 2.13 GHz, 80W, 8M cache, 4.80GT/s QPI, DDR3 1066MHz
4GB (2x2GB) DDR3-1333 ECC Unbuffered RAM 1-CPU
NVIDIA Quadro 4000 2GB Graphics Card
650W, 85% efficient Power Supply

Ik heb wat voor onderzoek gedaan en zal dat hieronder delen.

puntje1
the "HP Z600 Workstation Maintenance and Service Guide" states that a maximum of 150W can allocated to a one graphics card or all graphics cards. This means if you want to install one card, 75W is provided from the PCIe slot itself while the 2x3 auxiliary connector supplies the remaining 75W of the 150W total power and heat budget allowed.

puntje2
de hp z600 heeft maar 1x 6 pins connector. Je moet dus een verdeel kabel (convertor) hebben aangezien de nieuwe kaarten zoals gtx 970 hebben 2x6 pins.

Ik zit zelf te kijken naar een van deze kaarten.

GeForce GTX 960
Graphics Card Power (W) 120 W
Minimum System Power Requirement (W) 400 W

GeForce GTX 970
Graphics Card Power (W) 145 W
Minimum System Power Requirement (W) 500 W

GeForce GTX 980 (is net denk ik teveel i.v.m max 150w bij puntje1)
Graphics Card Power (W) 156 W
Minimum System Power Requirement (W) 500 W

Dus hier komt mijn vraag...

Heeft iemand al ervaring met het plaatsen van een van deze video kaarten in een hpz600 workstation en wat zijn je bevinden ? (werkt het of werkt het niet) het zou zonde zijn om een kaart te kopen om er daarna achter te komen dat deze niet werkt.

alvast hartelijk bedankt voor de genomen moeite en advies. _/-\o_

Beste antwoord (via Anoniem: 260922 op 08-01-2016 09:57)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding zit er nu in? Heb je een merk en type of eventueel een foto van het label?

Is er qua lengte ruimte voor een lange (dubbelslots) videokaart? Heb je anders een foto van de binnenkant van de PC?

En het laatste waar je op moet letten is de compatibiliteit met UEFI videokaarten zoals de GTX 970. Kan het bios van het huidige moederbord hier namelijk niet goed mee omgaan dan start de PC niet op of door.

Overigens is een GTX 970 of GTX 980 misschien wel wat overdreven voor een 2,13GHz Westmere quadcore CPU. Het wordt een game PC neem ik aan?

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 05-01-2016 16:54 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke voeding zit er nu in? Heb je een merk en type of eventueel een foto van het label?

Is er qua lengte ruimte voor een lange (dubbelslots) videokaart? Heb je anders een foto van de binnenkant van de PC?

En het laatste waar je op moet letten is de compatibiliteit met UEFI videokaarten zoals de GTX 970. Kan het bios van het huidige moederbord hier namelijk niet goed mee omgaan dan start de PC niet op of door.

Overigens is een GTX 970 of GTX 980 misschien wel wat overdreven voor een 2,13GHz Westmere quadcore CPU. Het wordt een game PC neem ik aan?

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 05-01-2016 16:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:51:

De voeding is hp z600 stock
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/img/pb/482/943/850/850943482_136.jpg

omtrent de ruimte
Op een hp support site heb ik iemand gevonden die een GTX 660 ti erin heeft gezet.

GTX 660 ti Graphics Card Dimensions:
9.5 inchesLength
4.376 inchesHeight
Dual-slotWidth

GTX 970 Graphics Card Dimensions:
4.376 inchesHeight
10.5 inchesLength
Dual-width

en deze heeft nog wat ruimte over dus dat komt wel goed (anders met een slijptol ;) )

Afbeeldingslocatie: http://h30434.www3.hp.com/t5/image/serverpage/image-id/88580iC67777F9FE2C8E6E/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

UEFI, dat moet ik verder uitzoeken.

Ik hoop(te) dat iemand er ervaring mee had. Sommige dingen kloppen vaak op papier maar in de praktijk is het soms anders :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 260922 op 05-01-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb deze uiteindelijk besteld.

ASUS GeForce GTX 970 Strix OC 4GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
O ja vergeten te reageren, maar goede keuze om de Asus Strix versie te nemen. :)

Die heeft namelijk maar één 8 pins PEG aansluiting, maar werkt ook met één 6 pins PEG connector. Dus heb je geen verloopjes nodig waar van alles mis mee kan gaan, wel zo veilig. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog even een update voor de mensen die het willen weten.

De kaart functioneert uitstekend. Echter een (voor mij klein) puntje. de zijkant van de kast gaat niet meer dicht ;) . de kaart is net te dik.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 260922 op 11-01-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjigo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-07 11:03
Ik weet dat dit een oud topic is, maar het is het enige topic op een Nederlands forum dat ik hierover heb kunnen vinden. Dus wie weet is er iemand mee te helpen.

Even geleden heb ik ook een Z600 gekocht om mee te gamen. De videokaart die ik er in heb is een R9 290 (TDP van 300W). Dat is gelukt door de stroomkabel naar de SATA power connector af te splitsen, de stroomkabel naar de MOLEX connector af te splitsen, en de resulterende extra kabels te verbinden met een MOLEX-naar-8-pin verloopstukje. Uiteraard heb ik van het genoemde verloopstukje de MOLEX stekkers afgeknipt en er de afgesplitste kabels aan gesoldeerd.

Dit leek allemaal goed te werken, maar op een intensiever stuk in GTA V viel de computer uit, wat betekende dat 1 van de rails blijkbaar te zwaar belast werd. Ik begreep niet hoe, volgens de specs van de PSU moest het kunnen.

Daartoe heb ik in de voeding intern alle rails aan elkaar gesoldeerd, zodat deze gelijkmatig worden belast. Als je dit doet moet je dat ERG voorzichtig doen! Zoek ook even de risico's van het sleutelen aan PSU's op.

Dit in combinatie met 6 reepjes RAM en 2 Xeon X5650 cpu's heb ik een uur laten stresstesten. De kabels werden niet warm en de computer draaide stabiel.

Het kost dus wat tijd en moeite, maar de Z600 is zonder externe voeding om te bouwen voor gebruik met een zware videokaart. Eventuele vragen zijn uiteraard welkom. En nee. Ik ben niet bang voor brand.
Pagina: 1