Dempers om speakers te ontkoppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Beste mensen,

Een tijdje terug werd hier mij de ogen geopend dat ik mijn speakers nu gekoppeld heb d.m.v. spikes, terwijl ze op laminaat staan. Nu hangt het per situatie af, maar na wat lezen geven veel bronnen aan dat het in de regel beter is om dan de ontkoppelen.

Nu wil ik graag dempers aanschaffen, ik ben benieuwd of iemand goede tips heeft hiervoor.

Ik zoek een?
Dempers voor onder vloerstaanders, spikes zijn zelf al aanwezig.

Wat is je budget?
tussen de 10 en 70 euro (?)

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.conrad.nl/nl/...4938_pla-312612&WT.srch=1

zo'n soort model. Maar er zijn nog veel meer te vinden. soms mét spikes, maar dat hoeft niet. die heb ik al.

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben. ik realiseer me ook dat dit niet echt over elektronica gaat...maar binnen 't kleine hifi vragen topic werd het ook druk met productvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:51

FeaR

In GoT we trust

Ontkoppelen doe je veelal door zachte materialen, denk bijvoorbeeld aan de producten van Auralex. Moet wel worden gezegd dat de hele theorie van wat nu precies koppelen dan wel ontkoppelen op vele manieren wordt geïnterpreteerd. Het hangt ook van de ondergrond af. Spikes horen door de vloerbedekking heen te prikken zodat je contact maakt met de vloer er onder. Afhankelijk van de vloer is dat wenselijk of juist niet. Combinaties van koppelen en ontkoppelen zie je ook. Bijvoorbeeld een tegel ontkoppelen van de vloer en de speaker daar weer op koppelen door middel van spikes. De spikes in cups plaatsen is niet direct ontkoppelen naar mijn idee. Ander product waar je nog naar kan kijken (wellicht boven budget) zijn SoundCare Superspikes, die vervangen de huidige spikes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon een paar rubberen stoeptegels, werkt volgens mij ook. En anders kost het geen drol om het te proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Ik onderschrijf @Fear
Aangezien je laminaat hebt zou je kunnen ontkoppelen met vloerbedekking/rubber/schuim en dan daarop een fikse (stoep)tegel en daarop dan je speakers met spikes.