[Excel] Meerdere 'dezelfde' tabellen in 1 draaitabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024
Hi all,

Even een vraag aangezien ik er zelf niet uit kom:
Momenteel heb ik enkele tabellen met gegevens die ik samen wil voegen in een pivot maar ik krijg dit niet voor elkaar. De tabellen zijn van mijn verkoopdata en die heb ik in een aparte tabel voor ieder jaar en ieder land. De lay-out is gelijk maar omdat de tabellen nu al vrij zwaar zijn wil ik ze wel gescheiden houden.

Wegens de jaarwisseling ga ik nu dus beginnen met een nieuwe tabel. Is het mogelijk om deze toch samen weer te geven in 1 pivot?

Aangezien ik mezelf alles aanleer in excel heb ik niet echt een idee waar ik moest zoeken. Heb al wat geprutst met Data Models en met Relationships aanmaken maar dit geeft beiden niet het gewenste resultaat.

Voorbeeld data columns (aka: data bevat maar is niet gelimiteerd tot de volgende columns):
Klant - ordernummer - datum - product - product categorie - aantallen - omzet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024
@shenr: Thanks, lukt me nog niet maar ga vanavond even uitgebreider proberen!

@NMe: Excuus en thanks, heb ik overheen gelezen. Ben nog niet helemaal op volle sterkte na de jaarwisseling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:10
Je zou eens kunnen kijken naar de mogelijkheden van PowerPivot. Excel kan het geloof ik ook wel vanaf 2010 of 2013, maar ik vind de functionaliteit altijd erg mager.

Het alternatief is het maken van een "samengevoegd" werkblad, met formules verwijs je dan naar al je data in de aparte werkbladen en dan kun je alsnog de draaitabel maken op al je data. Wij gebruiken deze werkwijze op ons werk omdat we juist twee verschillende bronnen hebben met onderling afwijkende kolommen die we dus moeten samenvoegen op één tabblad (klantdata vs eigen data). Maar ook met exact dezelfde bronnen kan deze werkwijze je een oplossing bieden.

[ Voor 28% gewijzigd door Arjan90 op 06-01-2016 11:14 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."