tweakerpedia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-07 13:11

not_a_robot

stiekem wel een robot

Topicstarter
Ik heb een idee, namelijk: Tweakerpedia.

Een soort van wikipedia zoals de naam al doet vermoeden maar dan over tech wat hier wordt besproken.
Nu moet je naar andere sites of heel veel topics doorspitten om te weten wat een wafer is (zoon ding om processoren te maken) en dat kan erg vervelend zijn.
Natuurlijk kan de community ook zijn steentje bijdragen.
Dit is ook handig voor niet tweakers die willen weten wat bijvoorbeeld android is.

[ Voor 4% gewijzigd door not_a_robot op 05-01-2016 15:36 . Reden: mvg verwijderd ]

hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:51

Standeman

Prutser 1e klasse

klinkt als een leuk idee, maar wat voor extra's bied het om het woord waver in wikipedia te kloppen of er naar te linken? Ook daar kan je wijzigingen aanbrengen ;)

Het klinkt een beetje als 'dubbel werk' omdat alles eigenlijk al op een wiki staat, maar dan zonder Tweakers stempel..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 15:20
Wellicht zou het nog een optie zijn om bij het selecteren van wat tekst een subtiele (!) popup te tonen met een aantal standaard zoekopties, zoals Wikipedia (EN/NL), Google, weet ik wat nog meer :)

Verder klinkt het een beetje als het nabouwen van Wikipedia, volgens mij staat daar ongelofelijk veel technisch spul ook al wel op.

[ Voor 25% gewijzigd door L0we op 05-01-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Toch grappig dat dit soort wiki-features requests bijna jaarlijks terug komen. Zoek maar eens op GoTpedia / GoTwiki, en je komt topics tegen van 10+ jaar geleden..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:11

Fiber

Beaches are for storming.

Je zou de 'faq pagina's' natuurlijk wel een wat meer wiki achtige vorm kunnen geven zodat iedereen ze kan updaten. Nu zijn ze soms een beetje achterhaald...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Ik zie ook nog een kans omtrent URI tweakjes versneld naar vraagnaaraanbod.tweakers.net/snelkoppelinkjes. Zou technisch haalbaar moeten zijn door bijv. drie herhalinkjes door(kl)(t)ikken op vak jargon en providers via tweakerstaart kleuringæsthetiek doortikbare linkjes. Dergelijk systeempje kan opmaak voorzien FaQ termpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot

not_a_robot

stiekem wel een robot

Topicstarter
rede 1. Ik zoek bijvoorbeeld skylake op de nederlandse wikipedia ik vind helemaal niks behalve een achterhaalde pagina over intel core i7's.
Dus achterhaald.
rede 2. Platform integratie.

iemand die reageert op een daa topic
je kunt beter voor het skylake platform gaan dat is betwer future proof.
"skylake platform" is gelinkt naar de tweakerpedia pagina en er word een preview laten zien van de pagina
bijvoorbeeld: "Skylake is de nieuwste processor architectuur van intel.
Voor de nieuwe skylake processors heb je ook een nieuw socket nodig namelijk socket 1551."

dit ziet er ongeveer zo uit
tweakerpedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:11

Fiber

Beaches are for storming.

not_a_robot schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:05:
rede 1. Ik zoek bijvoorbeeld skylake op de nederlandse wikipedia ik vind helemaal niks behalve een achterhaalde pagina over intel core i7's.
Dus achterhaald...
Je kan ook beter in het Engels zoeken. Bij dat soort onderwerpen zijn de Nederlandse pagina's bijna altijd achterhaald en minder compleet.

Wikipedia: Skylake (microarchitecture)

(Wellicht een idee om een 'Tweakers Wikipedia Vertaal Team' of zo op te starten...)

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 05-01-2016 16:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not_a_robot

not_a_robot

stiekem wel een robot

Topicstarter
Je hebt inderdaad gelijk maar denk je dat de de gemiddelde consument daarop zoekt?
nee, ze zoeken het gewoon nederlands en google werkt ook niet echt mee om dan alleen nederlandse resultaten te laten zien.
verder kan dit natuurlijk veel clicks op leveren voor tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:51

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Als de comunity meehelpt met schrijven, is dit best te realiseren denk ik. Gewoon als een beschrijving bij de productspecs in de PW.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1