Toon posts:

Athlon 1,4 Ghz stabiel??

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de 1,4 Ghz Athlon nu wel of niet stabiel??
Ik hoor van de ene kant dit en van de andere kant weer dat??
En dan vooral met een Asus A7V133 mamaplank, die ga ik namelijk nemen!!
thnx

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heus wel...anders wordt zo'n cpu echt niet uitgebracht. En het zal lekker werken met de A7V133 denk ik.

Verwijderd

Hier draait hij toch stabiel, geen crashes of zo. Heb in die twee weken al heel wat gegamed en geen problemen. Hij eerst wel wat warm, maar dat lag aan de cooler en die is nu vervangen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Standaard is hij onstabiel dat geeft AMD ook toe.
Op de site staat ook dat de Vcore omhoog moet naar 1.8V en dan moet het probleem over zijn :)
Hij word dan wel iets warmer maarja liever stabiel dan een wankel systeem.

Alle proemn in n drek

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Het enigste wat er gebeurt is, is dat volgens "the inquirer" chips vanaf 1,33 Ghz niet op 1,75 V maar op 1,8 gingen draaien.
Dat sommige mensen dit vertalen naar "onstabiel".....lijkt me dan ook "een klein beetje" misplaatst.
Voor de rest: gewoon kopen dat ding, niets mee aan de hand.

Verwijderd

stabiel op 1600

JC

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:13 schreef Bierkameel het volgende:
Ik draait op 1.75V en hij is niet onstabiel, eens op de site van AMD gezocht en daar is niet over te vinden, maar ja mischien kijk ik niet goed 8-)

• backupdevice
  • Laatst online: 21:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Op woensdag 20 juni 2001 22:13 schreef Bierkameel het volgende:
Op de site staat ook dat de Vcore omhoog moet naar 1.8V en dan moet het probleem over zijn :)
Hij word dan wel iets warmer maarja liever stabiel dan een wankel systeem.
ff niet om te flammen, geloof me!!

Vaak wordt er gescholden op Intel dat die te snel processoren op de markt gooien.

Waarom zeggen jullie nu niks dan over die processor waar het nu overgaat. AMD geeft dus een processor vrij voor de verkoop, en meteen zeggen ze dat het kan zijn dat je het voltage moet verhogen, om die processor stabiel te krijgen.

Toch???? :?

PS. dit was gewoon een opmerking zonder bijbedoeling

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• EaS

EaS

Waarom zeggen jullie nu niks dan over die processor waar het nu overgaat.
Omdat er niets over te zeggen is, is gewoon goed.
AMD geeft dus een processor vrij voor de verkoop, en meteen zeggen ze dat het kan zijn dat je het voltage moet verhogen, om die processor stabiel te krijgen.
Heb ik AMD niet horen zeggen.

P.S: Dit zijn weer van die dingen uit de geruchten molen die voor waar aangenomen worden.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Op woensdag 20 juni 2001 21:20 schreef Kloothommel het volgende:
Is de 1,4 Ghz Athlon nu wel of niet stabiel??
Ik hoor van de ene kant dit en van de andere kant weer dat??
En dan vooral met een Asus A7V133 mamaplank, die ga ik namelijk nemen!!
thnx
Hij is onstabiel als een pokkesysteem, ondergeklokt op 1,33GHz met 1.8V omdat op 1,33 op 1,75V wil ie niet eens booten, en op 1,4GHz al helemaal niet...

Kutproc dus... :r !!!

Intentionally left blank.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op woensdag 20 juni 2001 23:01 schreef Bitfreak het volgende:

[..]

Hij is onstabiel als een pokkesysteem, ondergeklokt op 1,33GHz met 1.8V omdat op 1,33 op 1,75V wil ie niet eens booten, en op 1,4GHz al helemaal niet...

zowee, er is iets flink mis met dat ding van jou... zeker met zo'n swiftech 462-a nog wel!!! 50 graden!! sjesus zeg...

• EaS

EaS

Kutproc dus... !!!
Natuurlijk heb je altijd uitzondering, maar of dat aan de bouwer ligt of aan de processor.. dat laat ik in het midden.

P.S waarschijnlijk is het voltage, aantal Mhz etc. niets eens je probleem, maar lijkt het me eerder iets anders (Vooral met die Abit biossen waar zo tyfus veel in te stellen is)

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 22:55 schreef EaS het volgende:

[..]

Omdat er niets over te zeggen is, is gewoon goed.
[..]

Heb ik AMD niet horen zeggen.

P.S: Dit zijn weer van die dingen uit de geruchten molen die voor waar aangenomen worden.
Nou dat weet ik zo net niet. Dit gaat wel over de 1.33 wat wel 'bekend' is. Lees die link maar.

Bij Tweakers Nieuws

The Inquire

Dit staat er. AMD heeft nog niet d'rop gereageerd jammer genoeg, maar tis wel te begrijpen waarom ;)
While AMD Athlon cores clocked at 1.33GHz are stable in an idle environment, when they are put in a stressful environment for a long period of time they often tend to crash, as not enough power is being supplied to them.

specs

• EaS

EaS

Nou dat weet ik zo net niet. Lees die link maar.
...zou AMD binnenkort bekend maken dat de default spanning van deze chip verhoogd moet worden van 1,75 naar 1,8 Volt. ....

Precies wat ik zeg, bullshit uit de geruchten molen.

Trouwens die link is al een maand oud.

Zo zou er dit... Zo zou er dat.... als je al het nieuws van de voorpagina moet geloven soms, waren AMD en Intel al lang failliet geweest.

P.S Misschien dat 1,4 Ghz standaard op 1,8 volt geleverd gaat worden, maar dat zegt hooguit wat over yields, en niet over stabiliteit.

• bonceng
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 23:59 schreef EaS het volgende:

[..]

...zou AMD binnenkort bekend maken dat de default spanning van deze chip verhoogd moet worden van 1,75 naar 1,8 Volt. ....

Precies wat ik zeg, bullshit uit de geruchten molen.

Trouwens die link is al een maand oud.

Zo zou er dit... Zo zou er dat.... als je al het nieuws van de voorpagina moet geloven soms, waren AMD en Intel al lang failliet geweest.

P.S Misschien dat 1,4 Ghz standaard op 1,8 volt geleverd gaat worden, maar dat zegt hooguit wat over yields, en niet over stabiliteit.
Ik heb gezocht naar de voltage spec op AMD site, maar helaas tevergeefs. Het is een dolhof daar zeg.

Okay, laten we op jou visie verder gaan. Als jij zegt dat 't aan de yields ligt, dan zou AMD nooit die model op die specificatie (1.33) uit moeten brengen. Want ze worden eerst uitvoerig getest voordat ze die spec. krijgen.
Ik weet niet in hoeverre 'The Inquire' betrouwbaar is, maar als er inderdaad zulke gevallen voorkomen en 't probleem te verhelpen is met 't verhogen van de voltage, dan komt mij dat over op een 'foutje' van AMD. Dan hebben ze naar mijn mening dus niet uitvoerig getest.
Let op, ik heb 't over de 1.33 he. Over de 1.4 heb ik helemaal niets over gehoord.

specs

• EaS

EaS

Ik heb gezocht naar de voltage spec op AMD site, maar helaas tevergeefs. Het is een dolhof daar zeg
Het is daar inderdaad een mega doolhof, maar de voltage's staan op pagina 20 (of 34 zoals acrobat het aangeeft) van het volgende document:

http://www.amd.com/products/cpg/athlon/techdocs/pdf/23792.pdf
Okay, laten we op jou visie verder gaan. Als jij zegt dat 't aan de yields ligt, dan zou AMD nooit die model op die specificatie (1.33) uit moeten brengen. Want ze worden eerst uitvoerig getest voordat ze die spec. krijgen.
Als je de techdocs bekijkt zie je dat de 1333 en 1400 Mhz op 1,75 Volt draaien.
Blijkbaar is de opbrengst zo ok (de yields dus), dat voor deze modellen geen 1,8 Volt nodig is. Als er ineens 1,4 Ghzjes met 1,8 Volt verschijnen, wil dat zelfs nog niet zeggen dat de yields niet ok zijn. Een batch mindere processoren toch op 1,4 Ghz (of 1,33 Ghz) laten draaien door het voltage te verhogen, wil niet zeggen dat ze eigenlijk niet geschikt zijn voor die snelheid. Ook omdat ze, net wat je zegt, getest worden voor die snelheid.
En ik heb trouwens nog nooit gehoord dat yields achteruit gaan i.p.v dat ze verbeteren. Naarmate ze het productieproces meer tweaken, nemen de yields alleen maar meer toe, zou niet best zijn als het andersom was.
Ik neem aan dat je bedoeld, dat als AMD problemen heeft met de yields van 1,33 en beyond dat ze er dan verstandig aan gedaan zouden hebben deze versies niet uit te brengen, toch ?? Nou aan de verschillende AXIA core's en andere alien core's te zien, lijken mij de yields geen probleem.
Ik weet niet in hoeverre 'The Inquire' betrouwbaar is, maar als er inderdaad zulke gevallen voorkomen en 't probleem te verhelpen is met 't verhogen van de voltage, dan komt mij dat over op een 'foutje' van AMD.
ALS het waar is, zouden ze inderdaad hun validatie proces eens onder handen moeten nemen. Maar als... the inquirer staat dagelijks weer vol geruchten... maakt het wel interessant, dat wel.

Maar eh, dit maand oude gerucht beschouw ik nog steeds als 'rumour'. En oh ja, een 1,4 kopen die niet op 1,4 draait ?? Garantie...
Maar ik heb er nog nergens wat over gelezen, dat een model verkocht op x,x XHz niet op x,x XHz wil draaien (wel ??? links please)

• bonceng
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 01:40 schreef EaS het volgende:

Ik neem aan dat je bedoeld, dat als AMD problemen heeft met de yields van 1,33 en beyond dat ze er dan verstandig aan gedaan zouden hebben deze versies niet uit te brengen, toch ?? Nou aan de verschillende AXIA core's en andere alien core's te zien, lijken mij de yields geen probleem.

Maar eh, dit maand oude gerucht beschouw ik nog steeds als 'rumour'. En oh ja, een 1,4 kopen die niet op 1,4 draait ?? Garantie...
Maar ik heb er nog nergens wat over gelezen, dat een model verkocht op x,x XHz niet op x,x XHz wil draaien (wel ??? links please)
Hypothese: als de 1.33 inderdaad 'faalt' onder langdurige zware processen en 't probleem te verhelpen is met 't verhogen van de voltage, dan hadden ze die model op 1.8v moeten uitbrengen. Dat ik wat ik bedoel.
Maar goed, dit zal wel niet 't geval zijn. Anders waren we al lang al doodgegooid met deze berichten.
Die gevallen waar 'The Inquire' 't over had, zullen wel 'maandagochtend exemplaren' geweest zijn. En zoals je zegt, mocht 't zo zijn dan zullen ze wel garantie krijgen.

Klopt de AXIA's zijn een uitschieters wat dat betreft, maar dat wil niet zeggen dat de volgende batch ook zo zijn per definitie.
Van de Tbird lijn is volgens mij deze core de enige die zichzelf overtroffen heeft. Geen één core (zonder waterkoeling) laat zich zo makkelijk tot over 300-400 MHz overklokken. Tot nu toe dan.

specs

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 23:01 schreef Bitfreak het volgende:

[..]

Wat jou swift betreft, ik denk dat ie er niet goed op zit of je hebt teveel pasta gebruikt.
Want hier is ie 42c @ 5 volt.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
Mijn amd loopt perfect 1330 @ 1400 1,75 volt met alpha cooler.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
Stabiel met een coolermaster, ik heb als test 2 dagen windows98se aan laten staan en continu MP3tjes laten draaien

...

Verwijderd

Zou heus wel stabiel zijn anders laten ze hem heus niet uitkomen

Verwijderd

Mijne loopt prima met asus A7A266board, 512MbDDR ram en WinME. :)
Verder nog 50x Aopen CD, Creative DVD met decoderkaart, SBLive geluidskaart, vaag netwerkkaartje, 40Gb IBM schijf en asus V7700 deluxe videokaart. Lekker snel..... :9~

Bye

• backupdevice
  • Laatst online: 21:36

backupdevice

No Risk , Full Push

Feit blijft dat er dus sommige zijn die instabiel zijn. Ik vind het toch een beetje meten met twee maten. Maar ja, als hij maar snel loopt, daar gaat het toch om!! De benchmarks zijn lekker om te zien!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:59
Op donderdag 21 juni 2001 07:22 schreef M_G_ het volgende:

[..]

Wat jou swift betreft, ik denk dat ie er niet goed op zit of je hebt teveel pasta gebruikt.
Want hier is ie 42c @ 5 volt.
5 volt :? Dat noem ik nog eens een voltage mod. Of heb je er een 120mm fan op 5 volt boven hangen?

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
Hier 1333 stabiel op 1470 (met kutkoeler) op 1.7 V...

(ga ff een beter koeler kopen anders de temp te hoog...nu stressed 53oC)
absoluut geen kutproc

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 11:12 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

5 volt :? Dat noem ik nog eens een voltage mod. Of heb je er een 120mm fan op 5 volt boven hangen?
:D Volgens mij wordt het voor jou tijd een kopje koffie te nemen. Die Delta HP80 fan van die Swift heeft'ie natuurlijk op 5 volt..
:)

• bonceng
  • Niet online
Hmmm, bij surfen kom ik hier iets raars tegen. Bij informatie bij alle Tbirds modellen va. 1.33 t/m 1.4 staat er bij voltage 1.8v!
Hebben ze misschien de laatste zending binnen ofzo?

http://www.alternate.nl

specs

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 09:21 schreef Coopah het volgende:
Mijne loopt prima met asus A7A266board, 512MbDDR ram en WinME. :)
512MbDRR RAM en WinMe. Mij hebben ze altijd wijs gemaakt dat Win Mil maar tot 256 Ram effectief gebruikt. Of is dit onzin? Ik mijne nieuwe systeem ga ik ook 512 Ram steken en ik was al van plan Win 2000 te draaien maar als Win Mil ook OK is dan hou ik het bij Win Mil.
Weet iemand hier meer over ?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 12:41 schreef Hooi het volgende:

[..]

:D Volgens mij wordt het voor jou tijd een kopje koffie te nemen. Die Delta HP80 fan van die Swift heeft'ie natuurlijk op 5 volt..
:)
;)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb ook problemen gehad met een TB1200 die niet op 1200 wou lopen...gewoon een kwestie van de koeler goed monteren of in mijn geval een goede koeler kopen i.p.v. een superorb. Nu loopt ie lekker!

Gewoon ff je koeler er vanaf halen en opnieuw monteren zoasl het moet!

A.

Verwijderd

Draait niemand hier op een epox 8k7a raid of non-raid?

Verwijderd

De helft van alle AMD systemen zijn _NIET_ stabiel, en dat is een feit.

• Convoy
  • Laatst online: 28-08 15:30

Convoy

g44p

heb vandaag dus ook ff een TB1400 in mn bak gehad, maar die deed 't dus ook helemaal niet, toen ik terug kwam bij de winkel om m in te ruilen wilde ze me in 1ste instantie niet geloven, maar na lang gemarteld te hebben, kon ik toen eindelijk een vervangende 1,333 krijgen. Heb natuurlik wel eerst ff gevraagd of ze m ff wilde testen, komt even later die gast van de winkel terug met de melding dat de 1,333 het ook NIET meer doet, hebben we hier te maken met brakke proc's?????

• bonceng
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 19:59 schreef freekweb het volgende:
heb vandaag dus ook ff een TB1400 in mn bak gehad, maar die deed 't dus ook helemaal niet, toen ik terug kwam bij de winkel om m in te ruilen wilde ze me in 1ste instantie niet geloven, maar na lang gemarteld te hebben, kon ik toen eindelijk een vervangende 1,333 krijgen. Heb natuurlik wel eerst ff gevraagd of ze m ff wilde testen, komt even later die gast van de winkel terug met de melding dat de 1,333 het ook NIET meer doet, hebben we hier te maken met brakke proc's?????
hoeveel voltage staat gedrukt op die cpu van jou? ben benieuwd

specs

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op donderdag 21 juni 2001 19:36 schreef Gladiator het volgende:
Draait niemand hier op een epox 8k7a raid of non-raid?
Ik heb de versie MET raid besteld ... :)

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op donderdag 21 juni 2001 19:51 schreef iefje het volgende:
De helft van alle AMD systemen zijn _NIET_ stabiel, en dat is een feit.
Ik heb zo'n idee dat de helft wel een beetje ruim genomen is.

Verwijderd

Zeg maar HEEL ruim... Zo'n 20 keer te veel...
Pagina: 1