50% van de cpu constant in gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 22:20
Hallo allemaal!

Ik speel de laatste tijd weer Star wars The old republic (mmo), en ik merkte dat de game best slecht draaide voor de specs die ik heb. Mijn specs zijn:

NVIDIA GeForce GTX 670
Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz
16 GB RAM
2 TB HDD

Ik run:

Windows 7 Pro
Drivers zijn up to date

Ik ging toen opzoek naar een mogelijke oorzaak, en kwam erachter dat mijn cpu constant op 50% draait terwijl ik niets open heb staat. Dit wordt veroorzaakt door svchost.exe . Ook na wat google ben ik er niet achter of dit normaal is en wat ik eraan kan doen.

Iemand die me misschien advies kan geven? Ik hoor zon game als swtor toch gewoon op high enz te kunnen draaien met deze hardware?

Alvast erg bedankt! Groetjes Joppe

[ Voor 3% gewijzigd door joppe99999 op 05-01-2016 15:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 16:58

hilgo

Clear your mind of can't.

Kijk eens met Process Explorer naar het betreffende proces, wellicht dat je daar wat wijzer van wordt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
hilgo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:08:
Kijk eens met Process Explorer naar het betreffende proces, wellicht dat je daar wat wijzer van wordt.
Net gedownload, zo slim in dit soort dingen ben ik helaas niet. Ik zie een hoop nummers, maar het zegt me weinig. Thanks voor de tip iig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Als het goed is kun je het betreffende svchost.exe proces uitklappen om te zien wat er gebeurd. Post daar anders even een screenshot van, dan is het voor ons hier makkelijker om te zien wat er draait.

Edit: Nog vergeten: Je muis boven het betreffende proces laten staan geeft een pop-up met nuttige info. Ook dat willen we graag weten.

En, in mijn ervaring, kan het ook geen kwaad om even met malwarebytes o.i.d. aan de slag te gaan om te controleren of je geen virus, malware of andere narigheid hebt opgelopen.

[ Voor 44% gewijzigd door hilgo op 05-01-2016 15:18 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
hilgo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:15:
Als het goed is kun je het betreffende svchost.exe proces uitklappen om te zien wat er gebeurd. Post daar anders even een screenshot van, dan is het voor ons hier makkelijker om te zien wat er draait.

Edit: Nog vergeten: Je muis boven het betreffende proces laten staan geeft een pop-up met nuttige info. Ook dat willen we graag weten.

En, in mijn ervaring, kan het ook geen kwaad om even met malwarebytes o.i.d. aan de slag te gaan om te controleren of je geen virus, malware of andere narigheid hebt opgelopen.
Hier alvast de screen, ik kan het niet uitklappen raar genoeg. Als ik erboven met mn muis op sta staat er ''Path: error opening process'' . *(even uitzoeken hoe fotos toevoegen werkt op tweakers)

edit; K heb niet genoeg karma om fotos toe te voegen >.< ik zoek wel even iets online op

edit: http://imgur.com/gwpEWrR

Ik ga nu alvast even avg downloaden en ff checken op virussen.

[ Voor 5% gewijzigd door joppe99999 op 05-01-2016 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Screenshot zegt helaas niets.
AVG kan, zou zelf beginnen met malwarebytes (gratis versie) of Superantispyware.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
hilgo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:33:
Screenshot zegt helaas niets.
AVG kan, zou zelf beginnen met malwarebytes (gratis versie) of Superantispyware.
Ik ga nu mallware bytes runnen, en met de screen wou ik aangeven dat svchost dus niet uit te klappen was :\ erg raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo

hilgo

Niet elke svchost.exe is uitklapbaar hoor maar die pop-up zou er altijd moeten zijn. Maar succes met scannen ;)

Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het probleem er alleen tijdens het spel, of altijd? In het eerste geval zal je topic worden verplaatst naar de buren van Spielerij - Problemen & Vragen :)

Verder mist er hele belangrijke informatie in de topicstart, geef dat ajb nog even. Welk OS heb je? Is het volledig uptodate (Windowsupdate)? Heb je recente drivers?

En inderdaad; heb je een goede, uptodate, virusscanner? Al hoeft het geen malware te zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
F_J_K schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:40:
Is het probleem er alleen tijdens het spel, of altijd? In het eerste geval zal je topic worden verplaatst naar de buren van Spielerij - Problemen & Vragen :)

Verder mist er hele belangrijke informatie in de topicstart, geef dat ajb nog even. Welk OS heb je? Is het volledig uptodate (Windowsupdate)? Heb je recente drivers?

En inderdaad; heb je een goede, uptodate, virusscanner? Al hoeft het geen malware te zijn.
Het is altijd, ik run nu de scan en blijkbaar zit er een bitcoin miner in mijn svchost. Hopelijk dat als de scan klaar is en dit verwijdert is dat het probleem is opgelost.

Dit is mijn eerste keer dat ik hier post, excuses voor de incomplete post!

Ik run Windows 7 pro, heb volledig geupdate en heb alle recente drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe99999
Damm, t was dus een dikke bitcoin miner. Bedankt iedereen, het probleem is opgelost! Bedankt voor alle hulp! Moet ik dit topic nu sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee hoor, het topic zakt vanzelf wel weg :)

Tip: kijk nog wel even wat er verder nog aan meuk is geïnstalleerd. (En probeer te bedenken of/hoe je je systeem nog wat beter kunt beveiligen. Zoals niet mer adminrechten werken, wel een goede virusscanner laten meelopen, etc. Zie ook Beveiliging & Virussen voor tips).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1