HP probook gaat niet aan, waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Via een familielid hier een HP Probook 5310M liggen.

De hele laptop gaat niet aan.
Geen lampje bij indrukken powerknop, geen chargelampje bij aansluiten voeding.
Er zit een aftermarket lader bij die geeft wel een indicator dat hij 'werkt'.

De gebruiker zei dat de laptop wel eerst aanging, en dan direct met een harde 'tik' weer uitsloeg na het aanzetten.

Waar kan ik het beste beginnen met troubleshooten?
Een nieuw mobo op ebay doet een paar tientjes, maar ja, als het de CPU blijkt te zijn oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb nog nooit een bericht gelezen van iemand die zijn cpu defect had.
Haal in elk geval even de accu los en kijk of hij nog steeds niets doet. Waarschijnlijk niet.
De powerknop lijkt ook niet waarschijnlijk omdat hij bij de gebruiker, vlak voor de "tik" nog bleek te werken.
Dan kom ik toch bij het mobo uit, want veel meer zit er niet in.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Wellicht al geprobeerd?

Batterij eruit, niet aan de stroom, power knop 5-10x indrukken, stroom erin en proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Als er geen charge lampje gaat branden bij het aansluiten van de voeding denk ik dat je als eerste moet beginnen met het aansluiten van een andere voeding.

Mogelijk probeert de laptop steeds op te starten met de (minimale) spanning wat nog over is.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Chest3r schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:32:
Wellicht al geprobeerd?

Batterij eruit, niet aan de stroom, power knop 5-10x indrukken, stroom erin en proberen?
Had ik idd al geprobeerd (Google suggestie)
Nogne schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:33:
Als er geen charge lampje gaat branden bij het aansluiten van de voeding denk ik dat je als eerste moet beginnen met het aansluiten van een andere voeding.

Mogelijk probeert de laptop steeds op te starten met de (minimale) spanning wat nog over is.
Output power van de voeding is 14.4 volt (gemeten). Dat lijkt me wat weinig als de laptop 19 wil hebben.
Vreemde is het is een 'auto select voltage' adapter ( :') ) met een kapje erop dat nu zegt 19v, voor deze aansluiting. Ben wel benieuwd oftie bij gaat trekken als er stroom wordt gevraagd.
Kan zijn dat hij hem dus niet helemaal dood op kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Ik zou eens kijken in je omgeving of je een andere lader kan lenen, zodat je de huidige lader kan uitsluiten.

Als er wel spanning binnenkomt en de laptop gaat alsnog niet aan, probeer dan de laptop op te starten met een andere hdd(/ssd)

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 19:30
Klinkt een beetje als wat ik mee heb gemaakt:

HP Pavillion DV7-3020 boot niet

Nooit meer aan de praat gekregen. Moederbord was dood en niet de moeite meer waard.

Schijnt toch wel een "bekend" probleem te zijn bij die serie HP laptops
Pagina: 1