Beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-12 19:03
Hallo,

Ik heb al een tijdje een radeon r290 tri x. in mijn pc zitten. Echter heb ik al vanaf het begin gehad dat ik af en toe deze melding kreeg. Echter nu ik op windows 10 zit blijft de melding wel heel vaak terug komen.

Nu kan ik hier weinig op internet over vinden, en ook niet veel met betrekking tot nieuwere systemen.

Drivers zijn uitgesloten heb meerdere malen opnieuw de drivers geïnstalleerd / oudere drivers geprobeerd. Maar het probleem blijft zich voor doen.

het is ook heel random wanneer het probleem voorkomt. Dit kan al zijn wanneer ik alleen YouTube draai. En een half uur later speel ik een zware game (the witcher 3 alles op high). En dan is er een uur lang geen probleem te herkennen.

Ook naar meerdere meldingen kan het voorkomen dat de computer in een vast loper zit, dan beginnen alle fans op volle toeren te draaien en kan ik verder helemaal niks met het systeem.

Dus nu ook mijn vraag, heb ik gewoon een brakke videokaart? Of kan bijvoorbeeld ook de voeding het probleem zijn?

Draai momenteel nu een stuk minder vretende kaart een 270 en het probleem lijkt zich hier niet voor te doen.

Rest specs:
Gigabyte G1 sniper b5
i5 4460
8 Gig Ram
2x crucial bx100 500 GB ssd.
1x 1 TB HDD
Voeding: 520 Watt seasonic voeding.

Alvast bedankt!

Rokz

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 18:40

Nemesizz

Untouchable

Die 290 Tri-X is een factory overclocked videokaart, wat soms wil helpen is de snelheid terug te schroeven naar normale 290x waardes.

De kaart die je hebt werkt op 1,04Ghz Core en 5,2Ghz (effectief) Memory, en een normale 290x werkt op 947Mhz Core en 5Ghz (effectief) Memory.

Met geheugen is altijd even opletten, omdat de ene keer men meet met effectieve snelheid (echte snelheid x4) en de andere keer met de echte snelheid.

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Aangezien je vóór Win10 ook al problemen had zal het hoogst waarschijnlijk niet het probleem oplossen. Maar aan de andere kant zat Win10 bij mij wel dit soort problemen te veroorzaken door uit zichzelf drivers te gaan 'updaten'. Na dat ik dat uit heb gezet en zelf m'n Nvidia drivers heb geïnstalleerd geen probleem meer gehad. Het stomme was ook dat Windows 10 dit zonder meldingen uitvoert..

http://winsupersite.com/w...driver-updates-windows-10

dus wat je kan doen is:

1) die functie uitzetten
2) DDU gebruiken
3) ccc drivers opnieuw installeren
4) testen

[ Voor 11% gewijzigd door laminaatplaat op 05-01-2016 15:15 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Rokz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:09:
Hallo,
Drivers zijn uitgesloten heb meerdere malen opnieuw de drivers geïnstalleerd / oudere drivers geprobeerd. Maar het probleem blijft zich voor doen.
Heb je dit ook gedaan i.c.m. DDU in veilige modus of heb je een volledig schone installatie gedaan?
het is ook heel random wanneer het probleem voorkomt. Dit kan al zijn wanneer ik alleen YouTube draai. En een half uur later speel ik een zware game (the witcher 3 alles op high). En dan is er een uur lang geen probleem te herkennen.

Ook naar meerdere meldingen kan het voorkomen dat de computer in een vast loper zit, dan beginnen alle fans op volle toeren te draaien en kan ik verder helemaal niks met het systeem.

Dus nu ook mijn vraag, heb ik gewoon een brakke videokaart? Of kan bijvoorbeeld ook de voeding het probleem zijn?
Heb je al eens gekeken of de rest van je systeem stabiel is? Loop het volgende standaard rijtje eens even af.
  • Test je geheugen met memtestx86+, als drivers vaak crashen dan kan het best aan het geheugen liggen.
  • Draai vervolgens Prime95.
  • Test je cpu/gpu/psu met OCCT.

• Rokz
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Heb je dit ook gedaan i.c.m. DDU in veilige modus of heb je een volledig schone installatie gedaan?

[...]

Heb je al eens gekeken of de rest van je systeem stabiel is? Loop het volgende standaard rijtje eens even af.
  • Test je geheugen met memtestx86+, als drivers vaak crashen dan kan het best aan het geheugen liggen.
  • Draai vervolgens Prime95.
  • Test je cpu/gpu/psu met OCCT.
Op je eerste vraag,
Ik heb meerdere malen een schone installatie gehad op mijn systeem. Maar ook heb ik drivers via apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dus heb verschillende methodes geprobeerd.
Probleem blijft zich voor doen, en geen duidelijke reden wanneer het gebeurd. Het gebeurd heel random. Soms om de 5 minuten soms kan het ook een uur duren. en heel af en toe gaat 't zelfs de hele avond goed!

Ook heb ik een memtest gedraaid, hier gaf ie alleen een note namelijk: RAM may be vulnerable to high frequency row hammber bit flips.

ik ga nu even de andere dingen draaien die jij benoemd! bedankt alvast.

[ Voor 9% gewijzigd door Rokz op 05-01-2016 16:32 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Van de memtestx86+ site:
Starting from MemTest86 v6.2, the user may see a warning indicating that the RAM may be vulnerable to high frequency row hammer bit flips. This warning appears when errors are detected during the first pass (maximum hammer rate) but no errors are detected during the second pass (lower hammer rate). See MemTest86 Test Algorithms for a description of the two passes that are performed during the Hammer Test (Test 13). When performing the second pass, address pairs are hammered only at the rate deemed as the maximum allowable by memory vendors (200K accesses per 64ms). Once this rate is exceeded, the integrity of memory contents may no longer be guaranteed. If errors are detected in both passes, errors are reported as normal.
http://www.memtest86.com/troubleshooting.htm

Geen idee wat dat precies inhoud. Misschien dat je in je bios settings wat hebt ingestelt dat je timings aggresiever zijn?

• Rokz
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:34:
Van de memtestx86+ site:

[...]

http://www.memtest86.com/troubleshooting.htm

Geen idee wat dat precies inhoud. Misschien dat je in je bios settings wat hebt ingestelt dat je timings aggresiever zijn?
zou kunnen, maar heb zelf nooit met de bios instellingen zitten veranderen.

Ook zie ik dat als je die warning meerdere keren kreeg dat er weinig aan de hand was? (laatste zin). hij stond er 3x namelijk.

• Rokz
Draai momenteel een radeon hd78.. in me pc. En ook hier heb ik al 2 vastlopers gehad. Verwacht dus niet dat het probleem in de kaart zit. Ook al geeft deze wel andere problemen.

Kan het misschien het moederbord zijn? dat de slot gewoon brak is en soms connectiviteit verliest?
Kan het zijn dat ik m'n onboard gpu nog aan heb staan? dat ie niet lekker switcht?
Pagina: 1