PC hangt erg vaak

Pagina: 1
Acties:

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar dan moet een mod hem maar ff verplaatsen. :)

Het is namelijk zo dat m'n pa zn pc heeft ge-upgrade van Win98 naar Win2000 omdat die stabieler zou zijn. Maar nu is'ie nog instabieler. :(
System specs:
CPU: PIII 600Mhz
Mem: 128 MB sdram
Mobo: Tabor 3 (?)
Videokaart: nVidia Riva TNT2
HD: 27gig Western digital
Geluidskaart: SB 1024
2 netwerkkaarten
HP-tapestreamer
HP-Writer
Voeding 200 Watt

Er zijn al verschillende reddingspogingen gedaan, maar die hebben niet geholpen.
Daarbij heb ik het over deze:
1.BIOS geflashed
2.Nieuwe (win2000) drivers geïnstalleerd
3.Programma's opnieuw geïnstalleerd
Maar het mocht allemaal niet helpen.

Weet iemand misschien nog iets anders wat we kunnen proberen?

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
kijk eens of de processor niet te warm word de voeding is ook erg weinig maar check eerst effe de temperaturen

succes

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alle "overbodige" kaarten apparaten eruit halen zodat je alleen nog videokaart, mobo, geheugen, proc en HD over hebt en dan alles er 1 voor 1 inzetten en kijken wat de boosdoener is. Misschien te weinig voeding, maar daar heb ik geen verstand van. Soundblaster icm video kaart wil ook nog wel eens fout gaan, volgens mij moeten die 2 zo ver mogelijk van elkaar afzitten.

• Daspeed
Zelf dacht ik ook al een beetje aan de voeding, maar dan zou die bij win98 ook wat vaker moeten hebben hangen. Toch?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Weet je zeker dat je RAM wel helemaal OK is? Is het merk RAM of is het honky-tonky-tech? In dat geval... Het zou een oorzaak kunnen zijn

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Op woensdag 20 juni 2001 21:26 schreef gcb het volgende:
Weet je zeker dat je RAM wel helemaal OK is? Is het merk RAM of is het honky-tonky-tech? In dat geval... Het zou een oorzaak kunnen zijn
Idd,of veel programmas tegelijk laten lopen.
Misschien als je er een balkje bijzet dat het beter gaat,geheugen is nu toch spotgoedkoop :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:59
Netwerkkaarten delen irq? Gaat niet altijd goed. Dan krijg je op random tijden hangers.

• Daspeed
Er zit geheugen in van een onbekend merk. M'n pa heeft al xtra geheugen bijbesteld. Maar het is niet zo dat de pc hangt als er veel van hem gevraagd wordt. Hij hangt op de meest vreemde momenten. Ohja, de netwerkkaarten zitten niet op dezelfde irq. De ene zit op 3 en de andere op 10.
Tussen de geluidskaart en de videokaart zit 1 vrij pci-slot.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 21:17 schreef _MaLa_ het volgende:
kijk eens of de processor niet te warm word de voeding is ook erg weinig maar check eerst effe de temperaturen

succes
Ja dit zou ik eerst effe kijken was bij mij ook aan de gang liep steeds zonder fout vast maar hing wel elke keer. Zwaar vervelend kwam er pas na een paar maanden achter acht dat het aan WIN ME lag want die heeft niet echt een goede reputatie. Maar was het toch niet.

• Titanicfanatic
Op woensdag 20 juni 2001 21:58 schreef DrClearbottom het volgende:
...
Ohja, de netwerkkaarten zitten niet op dezelfde irq. De ene zit op 3 en de andere op 10.
Maar delen ze wel irq's met andere kaarten? Ze hoeven niet met elkaar een irq te delen om gekke dingen te doen.

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Of een radicale oplossing:zet Windows98 er weer op als die beter beviel :)
Mij bevalt de 2e editie nog prima.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Daspeed
Op woensdag 20 juni 2001 22:15 schreef Titanicfanatic het volgende:

[..]

Maar delen ze wel irq's met andere kaarten? Ze hoeven niet met elkaar een irq te delen om gekke dingen te doen.
We hebben nu idd twee apparaten gevonden die allebij op irq 9 zitten, alleen kunnen we dit niet veranderen. Weet iemand misschien hoe dat moet? Bij voorbaat dank,
Daan :)

• Daspeed
Dit weet toch vast wel iemand? :)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Bedoel je met crashen dat ie eigenlijk opeens freezed, dus alleen een harde reset helpt?

Ik denk dat het je TNT2 is dan.
Ik had dit nl. met die nieuwe 12.41 drivers... ik gebruik nu 7.58 en loopt nog prima, eigenlijk alles hoger dan 10.x zou ik niet doen met een TNT2, op mijn Win2k server had ik dit probleem ook met mijn TNT2 en 12.41, deze draait nu zeer stabiel met 5.22 :)

Is dit het probleem, probeer dan eens 5.22 of 7.58.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met mijn netwerkkaart die eenzelfde irq inpakte als wat anders en ni wou veranderen ik heb hem der gewoon uitgehaald, waarom eigenlijk 2 netwerkkaarten? telenet en thuis netwerk? ofwa want anders lijkt me da ni echt nodig toch?

• Titanicfanatic
Op donderdag 21 juni 2001 00:13 schreef DrClearbottom het volgende:
Dit weet toch vast wel iemand? :)
Probeer eens wat kaarten om te steken en com2 te disablen in je BIOS.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Welke kaarten zitten op dezelfde irq?
Ik weet niet hou oud die pIII 600 is maar de versie met 512 Kb liep op een iets hoger voltage omdat Intel hem anders niet stabiel krijgt.
Is niet erg maar het veroorzaakt wel meer warmte..
Mischien even een fannetje erbij om te testen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Is er geen mogelijkheid om een versie win2000 installatie te doen..?
Met een upgrade neemt het systeem een hoop dingen uit het oude OS over.
Met een verse install kan w2k alles zelf indelen en installeren en loopt alles misschien wat lekkerder..!!???

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Daspeed
Op donderdag 21 juni 2001 00:20 schreef Redje het volgende:
Bedoel je met crashen dat ie eigenlijk opeens freezed, dus alleen een harde reset helpt?

Ik had dit nl. met die nieuwe 12.41 drivers... ik gebruik nu 7.58 en loopt nog prima, eigenlijk alles hoger dan 10.x zou ik niet doen met een TNT2, op mijn Win2k server had ik dit probleem ook met mijn TNT2 en 12.41, deze draait nu zeer stabiel met 5.22 :)

Hij freezed ineens ja en alleen harde reset is mogelijk. Maarruh, waar kun je de wat oudere drivers downloaden voor de TNT2?

• Daspeed
Op donderdag 21 juni 2001 01:07 schreef Kixx het volgende:
waarom eigenlijk 2 netwerkkaarten?
Nou, eentje voor het kabelinternet en eentje voor het netwerk thuis :)

• Daspeed
Op donderdag 21 juni 2001 00:20 schreef Redje het volgende:

We hebben nu de wat oudere drivers geïnstalleerd en het lijkt erop dat'ie niet meer hangt. Bedankt voor de replies! :)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
[lolbroek mode]

Je moet je pc ook gewoon op de grond/bureau neerzetten, niet laten hangen ;)

[/lolbroek mode]

Verwijderd

zo die kop van kleinelievewolf :r
Pagina: 1