Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13 inch laptop voor voor simpel boekhoudprogramma

Pagina: 1
Acties:

• LenKo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Hi Tweakers,

Wat ga je met je laptop doen?
Voor mijn lieve zzp moeder ben ik opzoek naar een kleine (13 inch) laptop voor het boekhoudprogramma Melissa.

Deze neemt ze mee naar haar klanten toe, daar is wel altijd een stroompunt aanwezig, dus batterij duur is niet het belangrijkste punt. Verder heeft ze een stevige koffer, dus de laptop zal niet veel te lijden hebben.

Minimale systeemeisen
De eisen van het boekhoudprogramma zijn:

"Melissa werkt op stand-alone computers en netwerken in de volgende omgeving: Computers met Windows XP, Windows Vista, Windows7, Windows8 (32bit als 64bits, let op : niet op Windows8 RT) en Windows10 en in netwerken: peer-to-peer, Novell en Windows (vanaf Windows2000).

Aanbevolen configuratie : vanaf 600 MHz processor snelheid, 1 GB geheugen, harddisk 250 MB en een schermresolutie van 800x600 of hoger. Bij gebruik van een netwerk is 2 GB geheugen minimaal. Voor netwerken ontraden we het draadloze netwerk."

Budget
Het budget ligt rond de 450 euro.

Mijn probleem.....
Ik kan een heleboel laptops vinden die aan alle eisen voldoen, behalve dan dat het geen 13 inch maar 15 inch laptops zijn. Iets wat mijn moeder absoluut niet wilt.
En wanneer het 13 inch laptops zijn, krijg je voor die prijs chromebooks. Iets wat volgens de eisen van het boekhoudprogramma niet kan, en als het zou kunnen, wilt mijn moeder liever niks in die "enge cloud" opslaan.

Hoe kom ik aan een simpele, maar degelijke laptop van 13 inch?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 14:55

@r!k

It is I, Leclerq

Eisen bijstellen? De pricewatch laat in ieder geval niets zien onder 450 euro met een max schermgrootte van 13". Dus heb je twee opties, of je verhoogt je budget, of je past je wensen/eisen aan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:54
Hou er wel rekening mee dat een 13" laptop geen numpad heeft, een 15" laptop wel.
Mocht je een beetje fijn in een boekhoudpakket willen werken met een 13" laptop zal je toch een extern toetsenbord moeten aansluiten.

• ToonT
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 07:26
Met 13.3" (i.p.v. 13") heb je enkele laptops van rond de 450 euro in de Pricewatch.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mis ik iets of kun je niet gewoon een netbook aanschaffen?
Zo ver ik kan zien voldoen die dik aan de eisen van het programma, ze voldoen aan jou eisen, en ze zitten in budget.

pricewatch: Acer Aspire ES1-331-C6Q2
pricewatch: Toshiba CB30-B-103
pricewatch: Toshiba CB30-B-104
pricewatch: Asus RO005

Deze voldoen ruim aan de minimale specs, en draaien Windows 10 Home, dus wat wil je nog meer?
De tweede Toshiba heeft zelfs een 1080p IPS paneel voor een 30 euro meerprijs op dezelfde met een 1366x768 paneel.

[ Voor 15% gewijzigd door Kuusj op 05-01-2016 22:14 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74