Allereerst bedankt voor het nemen van de tijd om mijn vraag te lezen! Alle adviezen en ideeën worden groots gewaardeerd!!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen, denk hierbij aan games als World of Warcraft, CoD Black Ops III, GTA V, etc.
Daarnaast ook muziek maken, maar daarvoor heb ik al een externe geluidskaart (USB aansluiting).
Gamen zal ik doen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst een pc van ca. 1.000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De enige twee componenten die ik al heb zijn een 500gb HDD van een oude pc en een nieuwe DVD brander (Asus).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor,
videokaart,
moederbord,
RAM,
PSU,
SSD,
HDD,
behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar het merk MSI, de enige reden hiervoor is dat ik graag een zwart met rood kleurenschema wil gebruiken (met raam case).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven beschreven, zwart met rode kleurenschema.
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het hoogstwaarschijnlijk origineel!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al gedurende een paar maanden behoorlijk wat research gedaan naar goede onderdelen en prestaties daarvan. Ondanks dit weet ik natuurlijk lang niet zoveel als de experts! (Dit is overigens mijn eerste game pc!) Daarom zou ik erg graag om advies willen vragen over onderdelen. Ik heb zelf al een lijst met onderdelen opgesteld, waarbij ik de volgende vragen heb:
1. Zijn de onderdelen compatibel met elkaar?
2. Heb ik de onderdelen ook echt nodig? (Moederbord en RAM MHz geen overkill???) (Deze vraag stel ik omdat ik eigenlijk de huidige onderdelen iets te duur vind, maar bang ben dat het systeem niet zo goed zal zijn als ik voor minder ga. Denk hierbij aan de kloksnelheid van ddr4 en de moederbord daarbij en de aansluitbaarheid van de fans van de kast e.d.)
3. Zijn er alternatieven die minder kosten en even goed zijn/even mooi zijn? (Zwart/rood kleurenschema
)
4. Geef alsjeblieft je mening over de onderdelen! Zijn ze goed genoeg? Ik ben erg benieuwd.
De onderdelen die ik tot nu toe heb uitgekozen, zijn:
Product Actuele prijs Subtotaal
Intel Core i5-6400 Boxed
Processors
€ 191,95 € 191,95
MSI Z170A-G45 GAMING
Moederborden
€ 154,95 € 154,95
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Videokaarten
€ 364,50 € 364,50
WD Purple WDxxPURX, 1TB
Interne harde schijven
€ 54,99 € 54,99
be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje Window (Ik ga voor Zwart/Rood, maar die staat niet op Tweakers)
Behuizingen
€ 130,95 € 130,95
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R
Geheugen intern
€ 64,95 € 64,95
Cooler Master GM G550M
Voedingen
€ 62,95 € 62,95
Samsung 850 EVO 250GB
Solid state drives
€ 77,18 € 77,18
Hartstikke bedankt voor jullie adviezen!!!
Groeten,
Jordi van Egdom
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen, denk hierbij aan games als World of Warcraft, CoD Black Ops III, GTA V, etc.
Daarnaast ook muziek maken, maar daarvoor heb ik al een externe geluidskaart (USB aansluiting).
Gamen zal ik doen op 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het liefst een pc van ca. 1.000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De enige twee componenten die ik al heb zijn een 500gb HDD van een oude pc en een nieuwe DVD brander (Asus).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een processor,
videokaart,
moederbord,
RAM,
PSU,
SSD,
HDD,
behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar het merk MSI, de enige reden hiervoor is dat ik graag een zwart met rood kleurenschema wil gebruiken (met raam case).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven beschreven, zwart met rode kleurenschema.
Ga je overklokken?
Nee, ik houd het hoogstwaarschijnlijk origineel!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al gedurende een paar maanden behoorlijk wat research gedaan naar goede onderdelen en prestaties daarvan. Ondanks dit weet ik natuurlijk lang niet zoveel als de experts! (Dit is overigens mijn eerste game pc!) Daarom zou ik erg graag om advies willen vragen over onderdelen. Ik heb zelf al een lijst met onderdelen opgesteld, waarbij ik de volgende vragen heb:
1. Zijn de onderdelen compatibel met elkaar?
2. Heb ik de onderdelen ook echt nodig? (Moederbord en RAM MHz geen overkill???) (Deze vraag stel ik omdat ik eigenlijk de huidige onderdelen iets te duur vind, maar bang ben dat het systeem niet zo goed zal zijn als ik voor minder ga. Denk hierbij aan de kloksnelheid van ddr4 en de moederbord daarbij en de aansluitbaarheid van de fans van de kast e.d.)
3. Zijn er alternatieven die minder kosten en even goed zijn/even mooi zijn? (Zwart/rood kleurenschema
4. Geef alsjeblieft je mening over de onderdelen! Zijn ze goed genoeg? Ik ben erg benieuwd.
De onderdelen die ik tot nu toe heb uitgekozen, zijn:
Product Actuele prijs Subtotaal
Intel Core i5-6400 Boxed
Processors
€ 191,95 € 191,95
MSI Z170A-G45 GAMING
Moederborden
€ 154,95 € 154,95
MSI Radeon R9 390 8GB Gaming
Videokaarten
€ 364,50 € 364,50
WD Purple WDxxPURX, 1TB
Interne harde schijven
€ 54,99 € 54,99
be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje Window (Ik ga voor Zwart/Rood, maar die staat niet op Tweakers)
Behuizingen
€ 130,95 € 130,95
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R
Geheugen intern
€ 64,95 € 64,95
Cooler Master GM G550M
Voedingen
€ 62,95 € 62,95
Samsung 850 EVO 250GB
Solid state drives
€ 77,18 € 77,18
Hartstikke bedankt voor jullie adviezen!!!
Groeten,
Jordi van Egdom