Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemorgen,

Ik heb twee korte vraagjes betreft een UPS.

Stel een bedrijf heeft een stroomstoring, een UPS zal dan de stroomvoorziening overnemen.

Voor hoelang zal een UPS dit volhouden?
En stel de UPS is leeg, worden de servers dan wel netjes afgesloten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
supra_indo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:40:
Voor hoelang zal een UPS dit volhouden?
Ligt geheel aan de belasting van de servers op de UPS vs de capciteit van de UPS. Daar kan alleen jij een inschatting van maken met simpele wiskunde/natuurkunde naar gelang jouw omgeving.
En stel de UPS is leeg, worden de servers dan wel netjes afgesloten?
Standaard niet. Je kan vaak een stukje software installeren op een server of de servers die dit afhandeld. Meerdere wegen die naar Rome leiden.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als het goed is krijgen de servers al een nette powerdown voordat de UPS leeg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Equator schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:45:
Als het goed is krijgen de servers al een nette powerdown voordat de UPS leeg is. ;)
Gedurfde uitspraak, als je niet weet of de juiste kabels/software is geinstalleerd

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Equator schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:45:
mits je de apc software hebt geinstalleerd + ingesteld hebt om bij xx% percentage af te sluiten wel ja..

zelfde voor het terugkomen van stroom, instelbaar of dat gelijk of pas bij xx% stroom is (genoeg om op te starten en weer af te sluiten is het verstandigst)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

donald_dick schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Gedurfde uitspraak, als je niet weet of de juiste kabels/software is geinstalleerd
Natuurlijk ga ik er wel van uit dat je het systeem goed hebt aangesloten en de juiste software hebt geïnstalleerd. Waar ik op reageerde is dat de UPS niet pas systemen uit gaat zetten als hij leeg is. Meestal hebben de servers dan geen tijd meer om netjes uit te gaan.

Oh, zal ik dan ook maar even roepen dat je de werking moet testen? Want dat heb ik ook niet expliciet gezegd :P

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 05-01-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Equator schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:16:
[...]
Waar ik op reageerde is dat de UPS niet pas systemen uit gaat zetten als hij leeg is
Trust me... Dat gebeurt standaard... :P

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Question Mark schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Trust me... Dat gebeurt standaard... :P
Met alle respect, dan heeft je UPS niet voldoende capaciteit of is het slecht geconfigureerd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee, standaard gedrag... UPS leeg -> Servers uit...

[/]sarcasme :)

Wat uiteraard gewenst is, is dat de systemen (inclusief gehoste VM's) een nette shutdown trigger krijgen bij een resterende x-capaciteit van een UPS.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar dat is dus geheel afhankelijk van wat de UPS kan (merk/capaciteit/type/etc.), wat de betreffende server (softwarematig) kan en aan stroom vreet, en hoe een en ander wordt ingericht.

Kortom: dat zal de topicstarter wat concreter moeten bekijken en beschrijven :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Question Mark schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:18:
Nee, standaard gedrag... UPS leeg -> Servers uit...

[/]sarcasme :)
AH, check.. Logisch.. ;)
Wat uiteraard gewenst is, is dat de systemen (inclusief gehoste VM's) een nette shutdown trigger krijgen bij een resterende x-capaciteit van een UPS.
Precies wat ik bedoelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Razwer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
Standaard niet. Je kan vaak een stukje software installeren op een server of de servers die dit afhandeld. Meerdere wegen die naar Rome leiden.
Het ligt ook aan wat voor procedure de beheerders hebben. Ik heb bij een aantal bedrijven gewerkt waar de UPS alleen voldoende was dat we netjes alle servers uit konden zetten. Dat was ook de bedoeling van de UPS. Een korte stroomonderbreking konden we overbruggen, dat wel.

Er was ook een standaard procedure aanwezig voor als er zo'n grote stroomstoring was. We hadden bij een bedrijf zelfs scripts waarmee automatisch de machines in de goede volgorde uitgezet konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
de afgelopen dagen hebben wij meer dan 300 mails ontvangen ivm de "dansende" stroomlijnen hier in het noorden.

alle 300 mails van verschillende klanten gingen over "Power Failed" 12:00 en "Power Restored" 12:01 *tijd is fictief*

Zolang je de APC goed ingesteld hebt zal hij het oppakken, en pas afsluiten wanneer je de ingestelde tijd overschreden hebt. Let inderdaad dan natuurlijk wel op dat je ook dit getest hebt.

dit bleek vroeger nog wel eens niet te gebeuren met defecte disks als resultaat..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe lang de UPS het volhoudt bij stroomuitval hangt natuurlijk geheel af van de capaciteit van de accu('s) en van de belasting. Als je de belasting (load) weet dan kun je op de website van de UPS leverancier opzoeken hoe lang de UPS het volhoudt bij de betreffende belasting.

Misschien interessant:
http://www.apc.com/tools/ups_selector/

Let wel, accucapaciteiten zijn altijd bij benadering. Een nieuwe accu zal meer capaciteit hebben dan een exemplaar van een paar jaar oud. En wanneer de accu koud is heeft deze een lagere capaciteit dan wanneer die warm is. (Toch is het aan te raden om loodaccu's niet te warm te bewaren want dan neemt de levensduur af)

(Bijna) elke UPS komt ook met software die de PC of server afsluit wanneer de accu bijna leeg raakt. Zowel de goedkope als dure exemplaren. Windows heeft zelfs ingebouwde ondersteuning voor vele UPS'sen van het merk APC.

[ Voor 14% gewijzigd door Tyrian op 06-01-2016 22:52 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1