Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Skype for business - aanmeldgegevens nooit opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 19:21
Mede tweakers,

Wij zijn momenteel bezig met een uitrol van Skype for business, echter wil Skype constant de gebruikersnaam opslaan :( Automatisch aanmelden staat uit, maar de laats gebruikte mailadres blijft er in staan. En eigenlijk wil ik dit uitgeschakeld hebben.

Ik heb al gekeken in de opties uiteraard, daarnaast heb ik gekeken naar group policy's, en hier kan ik een hoop zaken uitschakelen maar dus niet bovenstaande.

Iemand enig idee? ik heb gekeken of het te scripten is, evt een logout script die de inlog gegevens verwijderd maar hier kom ik ook niet echt verder mee!

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is precies de reden hiervoor? Dat de gebruikersnaam onthouden wordt is toch niet zo'n ramp? Het is per gebruiker en dat wordt door maar 1 persoon gebruikt als 't goed is. Waarom zou die gebruiker, die altijd met dezelfde gebruikersnaam aanmeld, telkens z'n gebruikersnaam opnieuw moeten invullen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Aherin
De reden is dat deze tijdelijk gebruikt word in een vergaderzaal, het idee is dat men daar via een groot scherm gebruik kan maken van Skype. Ansich is het natuurlijk geen probleem om het ingevulde adres weg te halen en je eigen adres in te vullen, maar liever zou ik gewoon zien dat het veld standaard leeg is als ik uit log :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In een vergaderzaal, hmm. Is het dan een idee om die computer bij iedere herstart te voorzien van een nieuwe "image"? Dat alle gebruikersdata er af is. Zie het als een soort "Gast-account" onder OSX (geen idee of andere besturingssystemen dit ook hebben). Waarbij alle gebruikersdata verloren gaat bij het afmelden van het account. De volgende die zich aanmeldt krijgt de boel netjes en schoon opgeleverd.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat laatste kan je via login of logout scripts natuurlijk regelen door de betreffende registersleutel te verwijderen. Dat scripten is echt niet moeilijk. Het gebruik maken van software oid dat de hele systeemstaat terugzet werkt natuurlijk alleen bij opnieuw opstarten en dat zal niet vaak gebeuren. 3 meetings in de ruimte en je bent 't systeem 3x aan het herstarten. Denk dat ze eerder gewoon opnieuw inloggen, in het beste geval.

• Aherin
Nouja uiteindelijk heb ik het opgelost door maar een speciale "vergaderzaal" account aan te maken, het gast account zoals OS X dat heeft is ideaal ja! geen idee of Windws dat ook heeft, ik ben Apple Certified Professional, en nu een beetje in het diepe gesprongen door Windows admin te worden :) ansich ook niet erg, ijn kennis is goed genoeg om de meeste zaken wel te tackelen, dus ik had ook al gekeken naar group policies!

HoT ik had ook al gekeken naar et scripten van het automatisch verwijderen van de Register keys, maar voor zover ik het begrepen hebt maakt Skype for business daar geen gebruik van! je hebt een password manager waar je eea mee vanuit een vault kan bewerken, maar of dit scriptbaar is..

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Windows heeft ook gewoon een Gast account, werkt op dezelfde manier als op een Apple.

[ Voor 33% gewijzigd door spone op 05-01-2016 19:23 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En een apart account kan je ook Gast maken door 'm lid te maken van alleen de gast groep.

Voor het referentiebeheer, dat is uiteraard te scripten. Je zal dan wel in PowerShell moeten duiken, want met gewoon wat cmd/batch/vbs scripting kom je er niet (of gemakkelijk).

Pagina: 1