Bluetooth koptelefoon met normale batterijen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Ik zoek een?
Bluetooth koptelefoon

Wat is je budget?
Maakt eigenlijk niet zoveel uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Soms wil ik vanaf m'n imac via de koptelefoon iets beluisteren, ipv via de built-in speakers. Nu is het probleem dat de 3mm headphones aansluiting heel onhandig aan de achterkant van de imac zit. Ik kan hier wegens praktische redenen niet bij en ben dus op zoek naar een alternatief.

Volgens mij is dit een bluetooth oplossing. In OSX kan ik namelijk via de volume control preference panel kiezen welke output ik wil activeren. Ik kan dus ZONDER achterin de 3mm jack te prutsen kiezen voor een bluetooth koptelefoon op de momenten dat ik dat wil. Ideaal, lijkt me! Echter.... deze zijn er in allerlei soorten en maten. Alleen ik kan geen enkele koptelefoon vinden die én via bluetooth vanuit OSX kan worden aangestuurd én die werkt via normale AA(A) batterijen. Omdat ik verwacht dat ik de koptelefoon niet heel vaak ga gebruiken heeft mijn voorkeur plain old batterijen die ik zelf kan vervangen als ze leeg zijn. Ingebouwde accus gaan namelijk kapot.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niets! Ik kan stomweg geen enkele koptelefoon vinden zonder ingebouwde accu!

[ Voor 10% gewijzigd door smeerbartje op 05-01-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
smeerbartje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:04:
Ingebouwde accus gaan namelijk kapot.[/i]

Wat heb je zelf al gevonden?
Niets! Ik kan stomweg geen enkele koptelefoon vinden zonder ingebouwde accu!
Omdat dit een achterhaalde theorie is, zijn deze koptelefoons nauwelijks te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door tweegroenethee op 05-01-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Het is inderdaad een beetje achterhaald; en tevens inconsistent; ook laptops hebben tegenwoordig niet verwijderbare accu's, inclusief Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 22:54
Achterhaald zeker niet, elke accu kan kapot, het vervelende is, dat ze ook lang niet altijd te vervangen zijn😒

Alle op lithium gebaseerde accu's zijn naar een paar jaar op, of je ze gebruikt niet gebruikt. En veelal worden deze nou net meestal gebruikt.

Juist dat fabrikanten ze onvervangbaar maken,is slechte zaak.

[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 05-01-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
Mooi he, dat Apple design 8)7

Accu's gaan wel even mee hoor... een smartphoneaccu gaat ook wel zeker 2 jaar mee, dat gaat een ingebouwde accu van een hoofdtelefoon dus helemaal. En dan laad je dat ding elke nacht weer op, ~700 laadcycli zonder enige problemen dus.
Omdat ik verwacht dat ik de koptelefoon niet heel vaak ga gebruiken
Oftewel, amper laadcycli bij jou. Misschien dat hij het na een paar jaar dan nog maar 9 uur op de accu doet in plaats van 11... maakt dat zoveel uit? :P Dan gaat die koptelefoon het nog véél langer doen. Je maakt je imo druk om niks, koop gewoon een draadloze headset :P

Maargoed, er zijn nog veel meer alternatieven. Je kan ook gewoon een 3,5mm jack verlengkabel kopen en die alvast inpluggen, en het uiteinde van die kabel op een meer praktische plek op je bureau plaatsen. Of gewoon een bedrade headset altijd ingeplugd laten en in de software overschakelen als je die headset op doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 05-01-2016 14:28 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:41

skoozie

SCSI

Bij mijn logitech H800 kan ik de batterij vervangen voor 5 euro exclusief 7 euro verzend kosten |:(

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Richh schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:27:
Maargoed, er zijn nog veel meer alternatieven. Je kan ook gewoon een 3,5mm jack verlengkabel kopen en die alvast inpluggen, en het uiteinde van die kabel op een meer praktische plek op je bureau plaatsen. Of gewoon een bedrade headset altijd ingeplugd laten en in de software overschakelen als je die headset op doet.
Daar twijfel ik dus over. Volgens mij is de 3.5mm jack van de iMac zó ontworpen dat áls er IETS inzit (dus ook een verlengstuk), dat de iMac schakelt van interne speakers naar externe speakers. Kan iemand bevestigen dat enkel een verlengstuk deze switch NIET triggert? Dat zou namelijk een perfecte oplossing zijn voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
smeerbartje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:13:
[...]

Daar twijfel ik dus over. Volgens mij is de 3.5mm jack van de iMac zó ontworpen dat áls er IETS inzit (dus ook een verlengstuk), dat de iMac schakelt van interne speakers naar externe speakers. Kan iemand bevestigen dat enkel een verlengstuk deze switch NIET triggert? Dat zou namelijk een perfecte oplossing zijn voor mij :).
Als een headset deze triggert, doet een verlengkabel dat zeer waarschijnlijk ook. Is in de software niet gewoon instelbaar welke output er gebruikt wordt? Waarschijnlijk niet... Apple 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
:( het was niet mijn bedoeling om een apple-dit apple-dat discussie te starten hier. Verrot dat je tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijk een vraag kunt stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:32
Even de batterijen discussie terzijde. Want zoals aangegeven is het eigenlijk allemaal met accu. En de levensduur van headsets is meestal minder land dan die van de accu.

Maar ga je het gebruiken voor film, gamen of muziek?
Voor muziek is Bluetooth namelijk een prima oplossing. Maar voor film en gamen heb je last van een vertraging waardoor je beeld en geluid niet meer gelijk lopen. Dan moet je een systeem op basis van RF zoeken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik kan ook alleen maar deze vinden:
http://www.bestbuy.com/si...18014503870&skuId=9044713
Maar die is dus IR en heb je waarschijnlijk een docking station nodig om te verbinden.
Er gaan wel AAA batterijen in.

IR headphones lijken wel vaker batterijen te bevatten dan bluetooth. Ik denk dat de gemiddelde batterij zo leeg is met een bluetooth telefoon.

edit:
Je zou zoiets ook kunnen proberen:
https://griffintechnology.com/us/imic
Ik neem aan dat USB poorten beter te bereiken zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Afvalzak op 06-01-2016 15:38 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 20:32
IR met een laptop wil je echt niet. Daar moet een basisstation bij die constant line-of-sight heeft met de headset.

Het model van bestbuy hierboven werkt zelfs alleen icm een videospeler voor in de auto.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
RocketKoen schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:21:
Even de batterijen discussie terzijde. Want zoals aangegeven is het eigenlijk allemaal met accu. En de levensduur van headsets is meestal minder land dan die van de accu.

Maar ga je het gebruiken voor film, gamen of muziek?
Voor muziek is Bluetooth namelijk een prima oplossing. Maar voor film en gamen heb je last van een vertraging waardoor je beeld en geluid niet meer gelijk lopen. Dan moet je een systeem op basis van RF zoeken.
Het gaat inderdaad alleen maar om muziek. En eigenlijk ook alleen maar om podcasts. Dus de kwaliteit van het geluid zal me m'n bips oxideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

smeerbartje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:13:
[...]

http://www.neowin.net/for...io-jack-extender-on-imac/
Helaas dat gaat niet lukken volgens dit topic.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dankje! jammer... maar vereenvoudigt m'n probleem :). Bluetooth it will be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:55
Je zal ondertussen wel een hoofdtelefoon gekocht hebben maar voor het archief: er zijn een paar bluetooth hoofdtelefoons met verwisselbare accu. B&O heeft ze in de play serie, maar die zijn best duur. Een stuk vriendelijker geprijst (rond de 150 euro) is de Mute BT van Teufel, ook nog eens met een niet onaardig werkende noise cancelling. Het is een uitlopend model, opvolger Real blue NC heeft helaas weer een ingebouwde accu. Daarnaast ondersteund deze nieuwe versie geen AptX. Bijzonder, want de Mute BT doet dat wel.
Pagina: 1