Auto subwoofer zeer low budget

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Goededag allemaal

Rij nu al paar weken in mijn eerste autotje rond.. En ik mis toch wel een beetje de bass wat ik normaal in me kamer heb. (logitech x230) die bass gevoel is voor mij voldoende in de auto. Dus ik hoef niet live rijden concert gebouw te zijn. Dus ben op zoek naar ultra low budget subwoofer + kist en liefst dus ook een versteker. Nu heb ik al hoedepalank speakers (die zaten er al in toen die gekocht werd) en vermoed dat in de deuren standaard zijn.
Ik heb hier vrij weinig verstand van en is ook nog nieuw voor mij. (alvast sorry)

Nu over de subwoofer
Ik zag een goedkoop setje van: Excalibur X3 Basspack 1000 Watt

Het is een subwoofer met vermogen van 300 rms
En kabels (denk compleet) plug and play?

Ik verwacht niet dat dit super kwaliteit is voor 125 euro maar wel beetje levens duur wat rendabel is.. Ik draai voral dance happy hardcore hartstyle en hardcore. Muziek met veel bass dus vandaar de vraag aan jullie.

Is dit ok subwoofer?
Weten jullie iets beter mag paar tientjes meer of minder. Graag jullie ervaring en kennis met me delen.
Ben ik iets vergeten qua info? Zeg het me en ik ga me best doen.

Alvast allemaal bedankt
Gr Danny

Edit

Hallo allemaal.. Ik heb goed over na gedacht over 2e hands maar heb helaas met elktronica het geluk dat het binnen dag niet meer werkt. Dus heb ik me budget aan gepast naar 200 euro ongeveer en voor degelijk merk gezocht. Daar kwam ik snel uit op actieve sub van groundzero.

Ground Zero GZIB 80XACT - 20cm Actieve Subwoofer Kist

En

Ground Zero GZIB 200BR-ACT

Zijn even duur en hebben zelfde vermogen..
Iemand ervaring er mee? Groundzero ken ik wel veel mensen die ik ken hebben er 1 of haden er 1. Graag jullie mening

[ Voor 18% gewijzigd door TerrorDanny94 op 20-01-2016 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

logitech x230: 2.1-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS

Ik denk dat de bass wel geevenaard word. Waarschijnlijk kun je al af met fatsoenselijke hoedpalank speakers. geen idee waar het nu allemaal aan hangt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Misschien ook handig om je auto even te vermelden? Niet alles zal in een kleinere auto passen namelijk lijkt mij, heb er verder geen verstand van. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:12
Als je normaal een x230 luistert, zou het al genoeg moeten zijn even in de equalizer te peuteren. Zelfs de stock radio van m'n moeders Toyota wint dan al van zo'n setje.
Kun je mooi die €125 investeren in een slipcursus of een nieuwe set lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:23
ShitHappens schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:58:
Als je normaal een x230 luistert, zou het al genoeg moeten zijn even in de equalizer te peuteren. Zelfs de stock radio van m'n moeders Toyota wint dan al van zo'n setje.
Kun je mooi die €125 investeren in een slipcursus of een nieuwe set lampen :)
Tenzij je een schrale radio en of speakerset hebt.

Dus ts, welke auto en wat zit er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Ik heb een citroen saxo uit 1999 opzich vrij ruime kofferbak. Dat van logitech moet ik wel zeggen dat hij in kamertje staat van 2,3 bij 3 meter waar maar 1 kast staat.. Dus gevoels matig lijkt het heel wat. In de auto komt toch wat herrie van motor banden en wint bij plus dat de sub in de koffer bak ligt natuurlijk.

Ik heb de radio van: jvc kd g332 (zat er ook in met aanschaf)
Hoedepalank speakers zijn: pioneer ts-a6902i

In de deur kan ik moeilijk zeggen het is nu beetje te donker om me deur uitelkaar te haalen om te kijken wat er in zit.

Maar hoor niet echt negatieve dingen over deze sub? Dus is opzich wel redelijk aan te raden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Echt strak zal hij niet klinken. Weet je zeker dat je radio hem kan aansturen?

Zit een versterker bij zie ik. Je moet dus ook stroomkabels trekken.

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 05-01-2016 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hoort ook geen echt negatieve dingen omdat je de verwachting laag legt.

radio: http://www.jvc.co.uk/file...n_manual/get0406-003a.pdf
19 W per channel into 4 Ω,
40 Hz to 20 000 Hz at no more
than 0.8% total harmonic
distortion.
Lijk me genoeg

Speakers 40 watt nominaal
Moet wel een beetje kunnen bonken. is het achtercompartiment goed afgesloten ?

offtopic:
en ff serieus, he is "plank" en niet "palank" -> hoedenplank

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je zou waarschijnlijk al beter af zijn als je je hoedenplank versterkt met een plaat hout en goede speakers in je deuren zet.

Je auto is maar echt een hele kleine ruimte. Met wat goede speakers kom je een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
418O2 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:24:
Echt strak zal hij niet klinken. Weet je zeker dat je radio hem kan aansturen?

Zit een versterker bij zie ik. Je moet dus ook stroomkabels trekken.
Kabels trekken is het minst moeilijke.. Trek haak monteren kan ik ook dus waarom een subwoofer niet :p

En welke speakers zou je me dan aan raden? Want zit nu echt 0,0% bass in. Het is prima voor radio. Maar voor flink wat pokke herrie mis ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Fish schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:29:
Je hoort ook geen echt negatieve dingen omdat je de verwachting laag legt.

radio: http://www.jvc.co.uk/file...n_manual/get0406-003a.pdf

[...]

Lijk me genoeg

Speakers 40 watt nominaal
Moet wel een beetje kunnen bonken. is het achtercompartiment goed afgesloten ?

offtopic:
en ff serieus, he is "plank" en niet "palank" -> hoedenplank
Dus het is wel mogelijk Om sub aan te sluiten?
Achtercompartiment wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Ik zit er zelf aan te denken mijn Blaupunkt XLB 250A te verkopen.
Weet alleen niet of je in de buurt van Almelo woont ;)

Zo niet kan ik je deze sowieso aanraden.
Mooi diep laag, het is een goede aanvulling.
Voor trillende spiegels moet je deze subwoofer niet nemen.

Als ik de radio zo bekijk denk ik dat je ook wel beter geluid zult halen uit een wat nieuwere Pioneer/Kenwood.
De radio die je laat zien is voor zover ik iets kan vinden toch zeker 7 tot 8 jaar oud.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:52
Ik heb toen destijds een pakket gekocht van Crunch. Ben er toch wel tevreden mee. Dit is een complete set, kost €175 en dan heb je alles, inclusief bekabeling.

Let alleen wel op dat je dus waarschijnlijk nog kabels moet trekken, dit ligt er een beetje aan hoe je hoedeplank-speakers aangesloten zijn. Heb je ook al gekeken of je radio wel de mogelijkheid tot een extra versterker heeft?

http://www.mediamarkt.nl/...-bass-pakket-1163247.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reit0705
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 22:07
Als je een makkelijke oplossing wil, kun je ook voor een Pioneer TS-WX206A gaan. Dit is een actieve subwoofer. Ik heb hem in mijn Kia Picanto liggen en de bass is echt top.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/422602?width=422&height=390

Ook heb ik de standaard deurspeakers vervangen. Hier zaten 14cm speakers van Kia zelf in, nu heb ik er 17cm speakers in van Pioneer.

Voordeel van die subwoofer is, dat wanneer je de kofferruimte nodig hebt, je met 2 kabels loshalen de sub los kunt halen en uit je kofferbak kan nemen.

En ook voor je budget nog zeer vriendelijk, ze zijn op Marktplaats al vanaf €50,- te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 09:43
Via marktplaats kun je inderdaad ook leuk spul vinden, schrijft nog wel aardig af.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou even kijken naar oude pionneer speakers via marktplaats, is hoog opgelost voor zo'n 20-30 euro (echt veel beter).
Subs zijn allemaal heel verschillend. Jammer dat je jiet in de buurt woont, m'n ouders gaan alle audio in de uitverkoop gooien (car hifi center)..

Als je echt het dreunen wilt (zoals bijna alle jongeren) dat iedereen je hoort aankomen, dan kan je gewoon naar de MM gaan en de eerste complete set halen. Als je de bass wilt voelen ipv horen, dan is andere kwaliteit toch een pre.

Foto voor voorbeeldje (alleen achterin, voorin zit uiteraard ook nog):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uYA1YyR.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U5KJGXM.jpg

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
grote boog om excaliber heen lopen :P

Polk audio zal niet in je budget passen maar zoek eens wat bekendere merken op marktplaats.

Zelf heb ik een ground zero subwoofer (moet ik nog vervangen) met een b2 audio zero.3 versterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Opzich ground zero en mtx ken ik ook wel alleen loopt al snel op het dubbele qua prijs vergeleken met excaliber. Als ik op zoek ga naar ground zero of mtx met 200 tot 350 watt rms kom ik al met sub + kist tussen de 120 tot en met 250 euro (zowel nieuw als 2e hands bij mij in de buurt) daar bij moet ik nog versteker hebben en kabels (kabels alleen al is bijna 60 euro als ik ze nieuw wil hebben)
Ik ga zo even eerst me auto naar garage brengen voor olie wissel en dan rij ik even naar een soort halfords misschien dat ze nog iets 2e hands hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21

Zorian

What the fox?

Excaliber heb ik ook gehad, heeft het welgeteld 1 maandje uitgehouden voor het opeens dood was. Spendeer liever een tientje of 3 meer en haal iets wat langer mee gaat.
Ik had zelf een Sony autoradio met bluetooth en MP3, 2-wegs Pioneer speakers voorin, een Cougar versterker en een 1 of andere cheapass subwoofer van de Halfords achterin. Klonk dikke prima en de bass was zowel hoorbaar als voelbaar. Bij elkaar nog geen 300 euro kwijt en de radio was bijna de helft daarvan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
http://webshop.magtwathar...058/excursion-bass-pakket

kist, kabels, versterker en subwoofer voor 220 nieuw.

of deze http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
gaat hard zat in een open auto :)

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Rockford is ook goed

etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 23:20
je voorspeakers zijn misschien al helemaal op, had ik ook (conus gescheurd). Voor 45 euro 2 nieuwe erin gezet en nu al veel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Na wat gepruts met de radio. Heb ik de bass iets hoger kunnen zeten van me speakers. De bass zit er wel beetje in maar is net niet genoeg..

Redbullet bedankt voor die linkjes..
En rest ook bedankt voor mee denken.
Ik ga van de week nog even langs wat car hifi zaakjes langs. Misschien dat ze wat hebben ligen.
Ik mis toch echt iets diepere bass (subwoofer dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Zo een computer setje heeft een loosy en boomy subwoofer unit zonder enige vorm van controle. Pioneer is meer van gecontroleerde bass output. Dus dat klink vaak strak en minder boomy. Wat denk ik is wat je beschrijft.

Anyhow. Ik denk dat die 6x9" hoedenplank speakers veel beter kunnen klinken dan dat ze nu doen.
Vaak is een hoeden plank niet zwaar genoeg. Je zou een stuk dik MDF onder de pioneers aan de onderkant van je hoedenplank kunnen schroeven. Dat is goedkoop en zouden de speakers beter moeten klinken. Wel een beetje werk maar niet moeilijk.
Beetje zoals dit { [ O O ] }, waar de buitenste haakjes de hoedenplank zelf representeren.

Ook zou je met de geluidsinstellingen het geluid meer naar die achter speakers kunnen zetten (FAD-2 oid).
Daarnaast zit denk ik je JVC op een verkeerde frequentie met de bass limit (rond de 80Hz of hoger). Bij mijn Alpine kan ik dit bijvoorbeeld helemaal naar 40Hz zetten dacht ik en omhoog gooien. Lastig uit te leggen maar dan klinkt het met de standaard speakers alsof er een dikke sub in de kofferbak zit.
Helaas is je radio nogal een oudje en heeft die functie niet. Het minste wat je dan kunt doen is loudness aan zetten (LOUD ON). Wat imo niet altijd de beste oplossing is.

Als je dan na wat spelen écht het maximale er uit hebt, zou ik pas aanraden om eventueel te kijken naar een radio/sub. Al dan niet tweedehands want dan zijn ze vet goedkoper en krijg meer waar voor je geld.
Er staat dat je radio een line-out heeft, dus het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38
doe het volgende:

- alles via marktplaats
- koop een 4-weg versterker van een fatsoenlijk merk. Pioneer, Signat, o.i.d. Twee kanalen moet je kunnen bridgen
- koop een composet voor de voorkant. (gescheiden woofer en tweeter)
- koop een passieve sub.

sluit alles als volgt aan:
Head Unit --> versterker
Head unit --> achter speakers voor rear fill
head unit --> tweeters van de composet
versterker --> woofers van de composet
versterker --> gebrugd naar de subwoofer

wordt een uitdaging voor zeg maar 150 euro, maar wel mogelijk:
http://link.marktplaats.nl/m1006154877 composet voor 45 euro
http://link.marktplaats.nl/m1008053261 dikke versterker voor 50 euro
http://link.marktplaats.nl/m1004213848 actieve MTX sub, kun je de rears ook op de versterker aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 07:00
Fase wel goed aangesloten/X-over uit? hoedenplankspeakers moet toch wel een beetje laag uit komen?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:38
bij plenty parts in Borne staat een active Caliber sub voor 15 euro.....
Daar kun je geen buil aan vallen....

Afbeeldingslocatie: http://myalbum.com/photo/OtQbfzUlela2/med.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
Begin post is aangepast... Ivm grotere budget..(en niet weer een nieuwe topic wil aan maken) Graag jullie mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Nee caliber is rommel ;)

150 watt versterker op een 300 watt subwoofer is ook bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
redbullet schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:39:
Nee caliber is rommel ;)

Is die beter dan ground zero actieve sub

Zoals bijvoorbeeld deze

Ground Zero GZIB 200BR-ACT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 20:33
Nee caliber is rommel ;)

Loon al gefixt gast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
heel offtopic maar heb de baas in dagen niet gezien of kunnen spreken. Hij heeft vaak telefoon of ergens vergadering en shizl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-04 20:33
redbullet schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:24:
[...]

heel offtopic maar heb de baas in dagen niet gezien of kunnen spreken. Hij heeft vaak telefoon of ergens vergadering en shizl
Offtopic inderdaad:

Shit man, stuur hem anders een mail en vraag wanneer die tijd heeft om even wat dingen te bespreken. Of leg een briefje op zijn bureau 8).

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zie er toevallig al wat over langskomen.. Subwoofers van Pioneer uit de TS-WX serie.. Daar zitten ook wat kleinere sub`s bij die bijvoorbeeld onder de passagierstoel passen / in het reservewiel (ja, echt!). Deze zijn tweedehands regelmatig te krijgen voor zo`n 150 euro. Een leuke upgrade, makkelijk mee te nemen naar een volgende auto en ook goed door te verkopen zodra je erop uitgekeken bent.

Het vervangen van stock speakers (zijn toch vaak maar 10-15 watt) door nette 30-45 watt speakers van een goed merk, zal je ook al een mooie upgrade geven. Dan kun je voor 100 euro al klaar zijn (frontspeakers rond de 40 euro en rear speakers voor zo`n 60 euro van Pioneer) en heeft je wagen een zeer fijn geluid.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 07:00
107mb schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:10:

...

sluit alles als volgt aan:
Head Unit --> versterker
Head unit --> achter speakers voor rear fill
head unit --> tweeters van de composet
versterker --> woofers van de composet

versterker --> gebrugd naar de subwoofer

...
Waarom zou je dit doen :? bij een composet wordt een filter bijgeleverd waar je 1x input van een bron (radio dan wel versterker) op aan sluit en van hier uit 2 (soms meer) uitgangen voor de tweeter en woofer. deze 2 kanalen zijn gefilterd zodat de tweeter alleen hoge en de woofer alleen lagere tonen krijgt.

Op jou manier ga je de tweeter de volledige range geven (die dingen kunnen niets met lage tonen) en de woofer het zelfde, alleen kunnen deze niets met hoge tonen
Nee caliber is rommel ;)

Excursion is ook rommel _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Rickz op 19-01-2016 15:12 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
excursion is 100X beter als caliber ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:27:
Zie er toevallig al wat over langskomen.. Subwoofers van Pioneer uit de TS-WX serie.. Daar zitten ook wat kleinere sub`s bij die bijvoorbeeld onder de passagierstoel passen / in het reservewiel (ja, echt!). Deze zijn tweedehands regelmatig te krijgen voor zo`n 150 euro. Een leuke upgrade, makkelijk mee te nemen naar een volgende auto en ook goed door te verkopen zodra je erop uitgekeken bent.
Heb er zelf ook jaren in verschillende auto's 1 gehad, een TS-WX22A. Kost niet de hoofdprijs en geeft je een mooie extra bass. Is op Marktplaats voor 100 euro te vinden. Het is een actieve woofer, dus geen losse versterker nodig, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerrorDanny94
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Heb er zelf ook jaren in verschillende auto's 1 gehad, een TS-WX22A. Kost niet de hoofdprijs en geeft je een mooie extra bass. Is op Marktplaats voor 100 euro te vinden. Het is een actieve woofer, dus geen losse versterker nodig, ideaal.
Maar die moet je toch onder je stoel douwe?
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Daar heb ik naar gekeken maar hij past niet onder de stoelen dat is zeker. En ik kan hem niet nieuw vinden. En ik wil graag me sub nieuw kopen.. Heb slechte ervaringen met 2e handsjes hellaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Alleen vandaag deze sub 90 euro
http://www.pimtensen.nl/dagaanbieding.php?seg=1
Dan doe je deze versterker op en zet je 540 watt op de sub :P
http://www.pimtensen.nl/c...terker-2x-150-watt-4-ohm/
Pagina: 1