Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024
Er is weer een nieuwe uitvoering van de Asus Zenbook UX305 de pricewatch: Asus Zenbook UX305CA -FC063T

De oudere types hebben vastgesoldeerd geheugen, deze blijkbaar niet. Waarschijnlijk zit er 1 simhouder in?
Ik kan nergens een teardown of gegevens hierover vinden.
In dit model zit 4GB, max. grootte 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 17:00
Hallo RAAF12,

Waar heb jij de info vandaan dat deze geen vast gesoldeerd geheugen heeft? Dit model is nog zeer jong en er is weinig tot niets over te vinden. Alle reviews die ik kon vinden zijn gebaseerd op de standaard tests, niet de binnenkant. Ik heb zelf een aantal van dit soort modellen onder handen gehad van meerdere fabrikanten en nog geen gezien die losse dimmetjes had. Mocht je het willen weten zou ik wachten tot er meer info is of dat iemand zo vriendelijk is die van hem open te trekken ;)

Groet,
Danny

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
Hey,

Op notebookreview staan wel een aantal zenbook modellen in het algemeen die ze hebben open gemaakt.
Ik zelf heb de Asus Zenbook UX303UA daar kon ik wel het geheugen uitbreiden (zat 1 latje vast gesoldeerd van 4g) en een andere van 4GB die ik heb vervangen voor een 8gb latje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
@Danny

Die leveranciers geven aan dat er 4GB inzit en dat de maximum grootte 8GB is. Dat doet vermoeden dat er tenminste 1 DIMM slot inzit.

@Camo

Dus 1 lat vastgesoldeert en de andere in 1 connector? Strange!

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 05-01-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
@Camo

Helaas kan de UX305 niet meer dan 8GB aan volgens de specs. Dus jouw oplossing van de 4GB+8GB zal niet gaan.
Ik ben benieuwd of er al iemand weet of deze nieuwe serie in de UX305 model reeks ook 4GB vastgesoldeerd heeft en een leeg DIMM slot.