Kwaliteit van Lundia op maat gemaakte kasten (tegenwoordig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken voor een op maat gemaakte kast voor onze slaapkamer, zodat we maximaal gebruik kunnen maken van de ruimte in onze slaapkamer.

Nu ben ik zelf absoluut geen klusser, dus we hebben wat rond zitten kijken naar de opties. We kunnen natuurlijk via werkspot een meubelmaker vragen, maar we waren nu ook op Lundia-kasten gestuit. Ik kende Lundia niet, maar het schijnt een merk te zijn dat vroeger een bijzonder goede reputatie had. Het is alleen failliet gegaan en nu verder gegaan onder de vlag van (de moedermaatschappij van) Gamma en Karwei.

Hoe is de kwaliteit van Lundia tegenwoordig? Is dat nog de moeite waard en is de prijs-kwaliteitverhouding nog goed? Ik kan er eigenlijk niet zoveel over vinden op internet. Hopelijk is geen bericht dan goed bericht, maar wil het toch ook hier even vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mijn Lundia ervaringen zijn enkele maatwerkkasten uit de jaren '80, '90 en 5 jaar geleden. Dat was nog voordat ze failliet zijn gegaan. Het zijn mooie kasten alleen moet je rekening houden met het volgende:

1) water vinden ze niet leuk. Dus ook niet vochtig afnemen
2) het is een zachte houtsoort. Je ziet na verloop van tijd (kleine) krassen en groeven

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb de "hype" rond lundia nooit begrepen.

In mijn ogen was het een vrij duur product voor studentenkamer, werkkamer of schuur. In de slaapkamer zou eventueel ook nog kunnen.

Kwaliteit is niet veel van te zeggen. hout=hout
Onbehandeld hout verkleurt soms behoordlijk.
Zachthout beschadigt sneller en heeft sneller krassen.
Hout houdt niet van vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13

paQ

Mocht het in voor in de toekomst nog nut hebben: ik heb gisteren m'n eerste bestelling ontvangen van jouwmaatkast.nl
Keurige levering, alles goed verpakt en de kwaliteit is boven mijn verwachting goed.
Goed beslag, geen flimsy achterwandje, redelijk krasvast laminaat, solide stevig en.... Naja... zwaar.

Blij mee :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.