Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ha!

Ik zit met een probleem om mijn Bose Soundlink II Bluetooth over-ear goed te gebruiken.

Het probleem is als volgt, als ik in teamspeak zit dan kan ik mijn microphone van deze koptelefoon gebruiken. Hij heeft als naam Wireless Bluetooth Hands-free, de geluiden worden perfect opgevangen en iedereen kan mij goed horen.

In teamspeek hoort iedereen mij dan ook, en ik kan hen horen alleen nu komt het probleem. Wanneer ik mijn microfoon gebruikt, gebruikt hij hands-free en doet dit dus ook voor de 'afspelen' modus. Het resultaat is een hands-free geluid en dus erg mono en schel qua geluid.

Wanneer ik een filmpje (bijvoorbeeld Youtube video) bekijk via een browser dan schiet hij op stereo en werkt mijn microfoon niet (want die heet hands-free) binnen de instellingen en hoort niemand mij.

Kortom: ik kan voor afspelen niet stereo instellen terwijl ik de microfoon gebruikt van hands-free. En bij Opname krijg ik geen optie stereo voor microfoon.

Op Mac OS X werkt het gewoon prima, het probleem komt alleen voor in Windows 10.

Heeft iemand enig idee?

De computer betreft een iMac, we gebruiken Boot Camp om te gamen.

Ik heb al geprobeerd driver opnieuw te installeren, geen resultaat.

De ingebouwde microfoon van de iMac heeft dit niet. Ik kan wel de microfoon van de iMac gebruiken samen me stereo afspelen op de koptelefoon.

Hoop dat het duidelijk is.

Bekijk mijn site: Remko.me

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS-
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-04-2024

HS-

Voor zo ver ik weet kan Windows een bluetooth audio device niet tegelijk als headset (crappy mono geluid, maar wel duplex/zowel zenden als ontvangen tegelijk) en stereo speaker (hoge kwaliteit stereo audio maar een simplex signaal/alleen ontvangen) inzetten.

Ik kwam hier ook achter toen ik mijn Sennheiser momentum 2 wireless op dezelfde manier wilde gebruiken. Was in de veronderstelling dat het een beperking was van bluetooth in t algemeen, maar je schrijft dat OSX er wel mee overweg kan dus misschien was dat een foute aanname van mijn kant.

Misschien is er een workaround maar ik heb die destijds na lang zoeken niet kunnen vinden.

PS, lol ik zie net dat dit draadje al meer dan 3 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-08 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, drie jaar geleden had dit topic eigenlijk al in WOS moeten staan ipv CSA. Met deze kick als enige reactie kan het net zo goed dicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dit topic is gesloten.