Nieuwe processorkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Stille processor koeler

Wat is je budget?
60-80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Be Quiet & Noctua

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In een systeem met een i5-4690, MSI R9 390 als GPU en in een Fractal Design R5 case

De voorste fan van mijn Scythe Mugen 4 PCGH edition is opeens sinds eergister keihard gaan ratelen en sleuren. Helemaal niks gebeurd met mijn computer, heb hem niet eens van m'n bureau afgehaald in weet ik veel hoe lang :?

Ik denk niet dat ik bij Megekko een volledig nieuwe processorkoeler krijg als er maar één fan kapot is. Dus ik wil graag een nieuwe gaan kopen. Of denken jullie dat ik gewoon moet RMA'en?

Ik twijfel tussen de pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3, de pricewatch: Noctua NH-D14 en de pricewatch: Noctua NH-D15.

Overclocken doe ik niet, het gaat me dus echt om weinig geluid, kwaliteit en lekker koel ook voor de rest van m'n case. Ik ben behoorlijk afgeknapt op Scythe, die fans zijn echt van lage kwaliteit ;w

Alvast bedankt voor alle hulp!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Je kunt ook gewoon een nieuwe en stillere FAN op de Mugen zetten?

Als je toch voor een nieuwe cooler gaat, ga voor de Noctua NH-D14.
Deze is zeer stil.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17
Euhh ja dat kan natuurlijk ook. Alleen weet ik niet of er 140mm fans op passen. De specificaties zeggen 130mm. Waar koop ik dat :|

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt een niet overklokbare processor, hij hoeft dus niet extreem goed te koelen.
(Mugen 2 beviel verder goed tot de fan ermee stopte?)

De NH-D14 is niet extreem stil en koelt veel beter dan jij nodig hebt, dan heb je imo meer aan de U14S.

Stille koelers heb je al voor 3 tientjes: http://tweakers.net/price...;416203;284706/categorie/

Simpelweg een nieuwe stille fan kan natuurlijk ook, bv van noctua of be quiet.

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 05-01-2016 00:41 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Nip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:01:
Euhh ja dat kan natuurlijk ook. Alleen weet ik niet of er 140mm fans op passen. De specificaties zeggen 130mm. Waar koop ik dat :|
Fan Dimensions: URL
120 x 120 x 25 mm / 4.72 x 4.72 x 0.98 mm

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"