Raar wifiprobleem op MBPr late 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 11:10
Al sinds OSX Yosemite merk ik dat ik een vreemd probleem heb met de wifi-verbinding op mijn Macbook Pro Retina late 2013. In het verleden heb ik al eerder problemen gehad met de verbinding, maar die zijn opgelost met een nieuwe router.

Maar nu merk ik: de wifiverbinding valt periodiek (zo om de 10 minuten) weg. Ik heb wel verbinding met de router, maar niet met het internet. Het ligt puur aan mijn device. Andere verbonden apparaten vallen niet weg. Het ligt (denk ik?) ook niet aan mijn instellingen, omdat ik het probleem ook heb als ik inlog op de guest account. Heb al een SMC en NVRAM reset gedaan. Dat leek even (minder dan een dag) te helpen, maar is waarschijnlijk puur toeval geweest.

De wifiverstoring is alleen heel specifiek. Reeds actief torrentverkeer en facetime blijven gewoon werken, terwijl ik niet kan browsen. Dat doet me vermoeden dat er misschien iets raars is met de instellingen van mijn netwerkpoorten? Het vernieuwen van de DHCP lease lost het probleem gelijk op, dan kan ik ook weer browsen. Ik heb jammer genoeg niet genoeg verstand van netwerken om iets zinnigs te kunnen zeggen over waar het probleem kan liggen. Wie heeft een idee?

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door Greveldinges op 04-01-2016 21:53 ]

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 23:07
Klinkt als een mogelijk een probleem met DNS, al eens getest met een statisch ingestelde DNS? Verder, er zijn nogal wat gebruikers met Mac OS X Yosemite geweest die problemen hadden met WiFi, had je wellicht al wat oplossingen bekeken van links zoals deze en deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Die tweede link van reddit had ik nog niet gezien. Instructies gevolgd, afgelopen 12 uur geen hiccups meer meegemaakt. Even afwachten of dat zo blijft, maar ben voorzichtig positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Een vervolgvraag. Ik heb alleen Kext Utility eenmalig gedraaid, en het probleem is opgelost. Maar ik ben niet zeker over wat ik nou gedaan heb. Zoals ik het begrijp, zijn .kext bestanden een soort 'drivers' voor OSX. Kext Utility fixt... wat precies? Permissions, maar heb ik nou een systeemwijde permissiefix gedaan of alleen voor de netwerkgerelateerde .kext bestanden?