Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik vroeg me af of het verstandig is om nu nog (lees: deze week) een iPhone 5S 32gb te nemen i.c.m. een abbonement. 32GB is wel een vereiste en het scheelt een hoop geld met de 64GB versie van de iPhone 6.

Ik ben alleen bang dat ik over een half jaar al geen software update meer kan doen, gezien de 5S al een tijd op de markt is, en ik dus anderhalf jaar met een verouderde versie zit. Weet iemand of ik nog wel even door kan als ik nu de 5S aanschaf of dat het echt een no-go is?

Thanks in advance!

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan nog prima even door met de 5S. De 4S werkt op het moment zelfs nog, en die is al een stuk ouder. Je gaat er nog tenminste 2 jaar mee kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:56
Ik heb recent nog een besteld voor mijn vrouw. Gezien de lange ondersteuning die Apple softwarematig biedt en het relatief kleine verschil met de 6 in processorkracht verwacht ik dat de telefoon nog een aantal jaar prima zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Ik begrijp uit je post dat je er minimaal 2 jaar mee wilt doen? De 5s is een toestel uit september 2013. Dus die begint wel gedateerd te raken. Als je enigzins power user bent, dan zou ik toch voor de 6 gaan. Ook omdat het scherm groter is en dat bij o.a. het browsen fijner werkt. Tenslotte ben je er zeker van dat bij de toekomstige updates het toestel de komende tijd nog lekker snel blijft. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:54
De 5S was ten opzichte van de 5 een flinke upgrade qua CPU/GPU dus dat zit wel goed denk ik.
Het blijft moeilijk inschatten. Mijn iPad 2 heeft dezelfde processor als een iPhone 4s en die vind ik onwerkbaar traag geworden. Die gebruik ik echt alleen nog maar om te surfen op de bank maar zelfs dat is traag.

De nieuwste updates krijgen van Apple heeft dus niet altijd meerwaarde. Je moet je bij oudere toestellen ook eigenlijk afvragen of je de nieuwste iOS wel wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Je kunt er ook voor kiezen om je iPhone 5S straks gewoon niet te updaten. Dan blijft hij net zo snel. Net als mijn iPhone 5 met iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon de iPhone 5S doen. Het is nog een redelijk goeie telefoon wat nog twee jaar mee gaat. Ik ken nog veel mensen die laatst nog een iPhone 5S namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben zelfs van een 6 terug gegaan naar een 5S, ik vind hem mooier, fijner in de hand liggen en makkelijker met 1 duim te bedienen, en ik was geen fan van de gladde zijkanten van de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Zo boeiend zijn de updates nou ook weer niet. Qua security misschien, maar daar merk je niks van, het is een beetje "ik-wil-niet-achterlopen" koorts imho.

Mijn iPhone 6 had van mijn part nog steeds op ios 8 kunnen blijven, er is niet veel veranderd.
Bovendien gok ik, als je kijkt naar de 4s, dat de 5s ook nog wel ios 10 gaat krijgen, of je dat wil, is iets anders. Het blijft een goed en robust product, een iPhone.

Zelf ben ik het trouwens erg eens met dat de 5s mooier is, alleen misschien wat kwetsbaarder. Doe er een goede backcover omheen en hij kan tegen en stootje.

[ Voor 15% gewijzigd door Bensjero op 08-01-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
iPhone 5S gaat nog wel even meer hoor. Ik heb nu een 6 maar ik vind de 5s echt fijner in de hand liggen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top thanks voor jullie reacties allemaal! Heb zojuist met een goede aanbieding de 5S besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JensinatoR schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:16:
Zo boeiend zijn de updates nou ook weer niet. Qua security misschien, maar daar merk je niks van, het is een beetje "ik-wil-niet-achterlopen" koorts imho.

Mijn iPhone 6 had van mijn part nog steeds op ios 8 kunnen blijven, er is niet veel veranderd.
Bovendien gok ik, als je kijkt naar de 4s, dat de 5s ook nog wel ios 10 gaat krijgen, of je dat wil, is iets anders. Het blijft een goed en robust product, een iPhone.

Zelf ben ik het trouwens erg eens met dat de 5s mooier is, alleen misschien wat kwetsbaarder. Doe er een goede backcover omheen en hij kan tegen en stootje.
..maar daar merk je niks van.. Onderschat security issues en de eventuele schade (bij jou als gebruiker) niet hè. OS X en iOS zijn kwetsbaarder geworden.

En als je ziet wat ze af en toe patchen bij iOS updates, zou ik toch wel zo veel mogelijk updaten.
Hier een overzicht, het is véél en gratis :) https://support.apple.com/en-us/HT201222

Maar de iPhone 5S gaat nog wel iOS 11 krijgen, het is ook het eerste 64-bit iDevice.

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 08-01-2016 23:31 ]

NRG

Pagina: 1