Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53
Ik zoek een?
RAM upgrade, als in.. meer! In principe heb ik al wat op het oog (zie bijgevoegde Crucial unit), maar omdat ik een redelijk oud systeem bezit leek het mij verstandig om eerst wat research te doen. Helaas ben ik er niet helemaal uitgekomen en vraag ik me af of ik uberhaubt wel een upgrade kan doen. Bij deze dus mijn vraag: zal de Crucial RAM kit werken icm mijn oude ASUS P6T SE moederbord en Intel i7 920 CPU?

Wat is je budget?
50-100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Basis gamesysteem (desktop). ASUS P6T SE moederbord, Intel i7 920, Geforce 760 GTX

P.S.
Momenteel gebruik ik de OCZ triple channel kit (3x2GB). Ik vroeg mij af of ik een performance verschil ga merken als ik overstap naar de Crucial dual channel kit. De i7 is niet OC'd en het OCZ RAM loopt momenteel op 1600mhz

Alvast bedankt voor de hulp :)

EDIT:
Blijkbaar is er iets misgegaan met het bijvoegen van de objecten. Het geheugenkitje wat ik op 't oog heb is de Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Huidig geheugen: OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel
Mobo: Asus P6T SE

[ Voor 21% gewijzigd door VP. op 04-01-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny_H
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Als je op de site van Asus kijkt kan je de RAM QVL lijst doornemen, hierin staat opgenomen welke configuraties gaan werken met je mobo: https://www.asus.com/Motherboards/P6T_SE/HelpDesk_QVL/

Neemt het met een beetje zout, meer configuraties werken op je mobo dan beschreven ;)

En ik zou dit artikel eens bekijken als je meer info wil over dual vs triple channel ;)
http://www.overclock.net/...al-channel-vs-tri-channel

Groet,
Danny

[ Voor 10% gewijzigd door Danny_H op 05-01-2016 09:38 ]

The only source of knowledge is experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
Thanks! Interesting read.

De informatie op de Asus site is wel wat gedateerd. Veel van de aangegeven geheugen kits zijn niet meer verkrijgbaar. Ik ga er maar van uit dat de Crucial kit die ik in mijn eerst post heb gelinked gewoon zal werken. Zo te zien zal ik er kwa performance niet zoveel van merken (dual vs tripple channel).

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
hier heb je meer aan. Namelijk, je moederbord en CPU hebben beide Tripple channel memory.
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ12GX3M3A1600C9

Of jouw gekozen set met nog een single 8GB latje van hetzelfde voor een totaal van 24GB:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS8G3D1609DS1S00CEU
Wel mee oppassen soms zijn er onder dezelfde latjes ook verschillen. Maar ik denk dat dat wel meevalt.

Anders jouw gekozen set 2x kopen en 1 latje doorverkopen met als zelfde resultaat maar misschien kom je dan wel goedkoper uit. Losse latjes zijn van dit type van Crucial zijn relatief duurder dan een set van 16GB.

[ Voor 55% gewijzigd door uname -r op 05-01-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
Keuzes, keuzes! 24GB klinkt ook wel erg verleidelijk. Waarschijnlijk ga ik dan toch daar maar voor. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Wat ga je daar dan wel niet mee doen?

Meer geheugen geeft echt 0% extra performance als je het niet gebruikt.

Het verschil tussen dual channel en triple channel is ook te verwaarlozen overigens.

En het is sowieso de vraag of je bord wel 24 GB pakt verdeeld over 3 sloten. Op de site van Asus staat maximum geheugen 24 GB, maar dat is dan met 6 sloten. Nu kan het best zijn dat er toen nog geen 8 GB Dimm's waren, maar ik zou het toch even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
24GB is wel handig voor bepaalde situatie maar voor gaming absoluut niet nodig (op dit moment). Maar 12GB zou prima moeten zijn. En dat is ook weer goedkoper.
(Plus het staat zo gek op zo een moederbord met tripple channel sloten als het voor dual channel gebruikt word, imo).

Max hoeveelheid geheugen, 24GB, voor de S1366 i7-900 series, staat gespecificeerd op de ARK site van Intel.
http://ark.intel.com/nl/p...66-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI

En zou prima moeten werken met 3 DIMMS (latjes). Het X79 platform staat het dubbele aan geheugen toe.
(Hoewel alle geheugen banken vol gestoken vind ik er altijd wel mooi uitzien, imo).

[ Voor 17% gewijzigd door uname -r op 05-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
Ik ben ervan op de hoogte dat 24GB voor gamen overkill is. De reden dat zoveel RAM voor mij interessant is is omdat ik met dit systeem ook muziek produceer. Gezien de sample libraries van tegenwoordig alleen maar groter en groter worden (1GB per patch is niet zo gek meer, zeker niet met Spectrasonics of East West Quantum Leap shizzle), zal mij dit genoeg speelruimte bieden. Ik had dit wellicht in de openingspost moeten vermelden, maar aangezien ik momenteel kwa productie even op inactief sta, was dit niet in mij opgekomen ;)

Nogmaals bedankt voor de hulp, guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
Kleine update.. ik heb inmiddels 3 Corsair reepjes van 8GB erin zitten (uiteindelijk toch het meeste bang for your buck), en het werkt PERFECT. Pas nu merk ik hoe ontoereikend 6GB RAM was.

Happy happy joy joy =D

[ Voor 13% gewijzigd door VP. op 07-01-2016 23:47 ]

Pagina: 1