• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Hallo,

Om te beginnen eerst mijn systeem specs:
Intel i5 4670K @4,3GHz
MSI Z87-G45 Gaming mobo
16GB Corsair vengeance 1600MHz 4x4GB memory
2x MSI radeon 270x 2gb (crossfire)
Cooler Master Silent Pro M2 850W PSU
2x Samsung 850 Pro 256GB in raid0 als boot
en als laatste 2x Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB in raid0 voor games (verklaar me maar gek, maar werkt best lol)

Sinds enige tijd heb ik last van een memory leak tijdens het downloaden/binnenhalen van web data. Ik formuleer dit speciaal zo omdat dit ook optreed tijdens het streamen van video's, online gamen en downloaden in het algemeen (films, games, muziek etc).
Het is nooit dusdanig erg dat ik mijn pc opnieuw moet opstarten, tenzij ik een grote game (denk GTAV 60GB ofzo) aan het downloaden ben. Ik draai met regelmaat mijn virusscanner (AVG) en malwarebytes en kom dan nagenoeg nooit iets tegen, zelfs wanneer ik ze laat draaien in Windows Safe Mode.
Nu ik toch op het topic safe mode ben, als ik daarin internet activeer en dan ga downloaden is er totaal geen probleem. Erg vreemd. Enige ideeën?

Een ander vreemd fenomeen dat ik regelmatig zie is dat mijn RAM bijvoorbeeld 4GB, 6,5GB of zelfs 10GB vol zit op het moment dat ik mijn pc net vers heb opgestart. Andere keren is het gewoon de 1,7GB die je verwacht van windows10
Ik dacht dat dit misschien kwam door een RAM overclock die niet goed was, maar dit bleek niet het geval na getest te hebben op zowel stock als XMP (1600MHz).

Het derde punt is (hoewel dit niet per se het juiste forum daarvoor is, als het moet post ik het daar uiteraard) dat YouTube video's, en andere video's van hetzelfde format, mijn beeld laten.....iets doen...Het is moeilijk te beschrijven want mijn beeld gaat flikkeren met witte en zwarte strepen in beeld.
Wanneer ik vervolgens de browser aflsuit (d.m.v. alt-f4) dan keert het beeld terug naar normaal.
Nu het raarste van dit alles....Dit gebeurt alleen wanneer ik mijn GPU's overklock aan heb staan. Wanneer ik de GPU's op stock snelheid draai dan is er helemaal niks aan de hand. Als test heb ik een enkele MHz overclock gedaan en ook dan ontstaat dit probleem. Ik vermoed dat dit een of ander driver probleem is (ik heb de laatse officiele radeon crimson), maar voorheen met de oudere drivers gebeurde dit ook.
[edit]: Ik moet hierbij zeggen dat de overclock die ik heb volledig stabiel is in gamen en benchmarks.

Dit zijn eigenlijk de enige drie problemen die ik met mijn PC heb. Bij voorbaad dank voor het lezen.

Met vriendelijke groet,
Para

[ Voor 2% gewijzigd door ParaVince op 04-01-2016 19:15 . Reden: typo en toevoeging ]

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:53
Ik kan je niet echt helpen met je probleem maar wel op weg helpen.

Ik heb veel gehoord over memory leak in de killer netwerk manager.
Ga daar eens op zoeken.

De andere problemen zou ik niet weten.

• ParaVince
Vind het een goede suggestie, alleen Quallcom maakt het wel bijzonder lastig om dit te deinstalleren van de computer. ik ga simpelweg naar programms and features en dan uninstall en dan blijft het vrolijk staan. Zelfs de drivers deleten via device manager werkt niet.
Weer een programma op de lijst van dingen die ik -NOOIT- meer in de buurt van mijn pc laat komen

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 08:27
Volgens mij is je 2e probleem met geheugen gewoon Windows prefetch die al bepaalde dingen van tevoren inlaad. Windows 'voorspelt' wat jij wil gaan gebruiken en laad die programma's alvast in.

Het 3e klinkt als je videokaart die het overklokken niet leuk vind en eigenlijk niet aan kan. Grafische problemen zoals dat gebeuren dan vaker. Als het storend is zou ik het overklokken uitzetten of limiteren.

• ParaVince
Geen idee wat ze nou precies bedoelen met dit: KEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Ndu\
Maar ik heb de service disabled en ingesteld dat deze ook niet automatisch kan starten. Hopen dat dit helpt ^^

Update: Na een beetje getest te hebben dmv een game downloaden terwijl de software van Quallcom Atheros Killer crap disabled is ben ik tot de volgende conclusie gekomen: De memory leak is nog steeds aanwezig. Zijn er nog suggesties om te kijken hoe de RAM precies gebruikt wordt en door welk programma de ram niet wordt vrijgegeven (of iets dergelijks, als dat bestaat uiteraard..)
Bij voorbaat dank!

[ Voor 49% gewijzigd door ParaVince op 05-01-2016 14:04 ]

• ParaVince
Helaas nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vragen/problemen. Toevallig iemand met een suggestie?
Pagina: 1