Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een home servertje waar ik ESXi installatie op wil zetten, zodat ik er verschillende virtuele machines op kan draaien. Untangle komt er sowieso op, en een Linux distributie waar ik dan een torrentclient op draai, ook opslag om bestanden op te slaan, een Owncloud installtie, Bitcoin servertje. Maar als ik bevoorbeeld eens een Windows nodig heb, kan ik daar ook snel een virtueel machinetje voor opzetten. Het is dus een systeem dat 24/24/7 zal draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aller maximum 1000 euro. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, from scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo veel mogelijk RAM, wat plaats voor enkele HDD's en minimum 2 Gbit ethernet poorten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein als mogelijk, minder verbruik is ook handig als het 24/24/7 staat te draaien natuurlijk. Geluid speelt minder rol, al hoeft het geen vliegtuig te zijn want het staat in een kast in de gang aan de voordeur.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral bevestiging of de onderdelen bij elkaar passen, of ze passen in de behuising enzo. Als iemand een beter/goedkoper/zuiniger onderdeel voor mijn applicatie heeft, ga ik dat zeker meenemen!
Ik heb nu deze wenslijst aangemaakt:
Het wordt een home servertje waar ik ESXi installatie op wil zetten, zodat ik er verschillende virtuele machines op kan draaien. Untangle komt er sowieso op, en een Linux distributie waar ik dan een torrentclient op draai, ook opslag om bestanden op te slaan, een Owncloud installtie, Bitcoin servertje. Maar als ik bevoorbeeld eens een Windows nodig heb, kan ik daar ook snel een virtueel machinetje voor opzetten. Het is dus een systeem dat 24/24/7 zal draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aller maximum 1000 euro. Hoe minder hoe beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, from scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo veel mogelijk RAM, wat plaats voor enkele HDD's en minimum 2 Gbit ethernet poorten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein als mogelijk, minder verbruik is ook handig als het 24/24/7 staat te draaien natuurlijk. Geluid speelt minder rol, al hoeft het geen vliegtuig te zijn want het staat in een kast in de gang aan de voordeur.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral bevestiging of de onderdelen bij elkaar passen, of ze passen in de behuising enzo. Als iemand een beter/goedkoper/zuiniger onderdeel voor mijn applicatie heeft, ga ik dat zeker meenemen!
Ik heb nu deze wenslijst aangemaakt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 193,55 | € 193,55 |
1 | Gigabyte GA-Z170N-WIFI | € 139,80 | € 139,80 |
1 | Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB | € 88,50 | € 88,50 |
1 | Cooler Master Elite 110 | € 42,05 | € 42,05 |
2 | Crucial CT16G4DFD8213 | € 106,30 | € 212,60 |
1 | Transcend SSD370 256GB | € 86,42 | € 86,42 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,92 |