Home servertje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een home servertje waar ik ESXi installatie op wil zetten, zodat ik er verschillende virtuele machines op kan draaien. Untangle komt er sowieso op, en een Linux distributie waar ik dan een torrentclient op draai, ook opslag om bestanden op te slaan, een Owncloud installtie, Bitcoin servertje. Maar als ik bevoorbeeld eens een Windows nodig heb, kan ik daar ook snel een virtueel machinetje voor opzetten. Het is dus een systeem dat 24/24/7 zal draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aller maximum 1000 euro. Hoe minder hoe beter natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, from scratch.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo veel mogelijk RAM, wat plaats voor enkele HDD's en minimum 2 Gbit ethernet poorten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein als mogelijk, minder verbruik is ook handig als het 24/24/7 staat te draaien natuurlijk. Geluid speelt minder rol, al hoeft het geen vliegtuig te zijn want het staat in een kast in de gang aan de voordeur.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral bevestiging of de onderdelen bij elkaar passen, of ze passen in de behuising enzo. Als iemand een beter/goedkoper/zuiniger onderdeel voor mijn applicatie heeft, ga ik dat zeker meenemen!

Ik heb nu deze wenslijst aangemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,55€ 193,55
1Gigabyte GA-Z170N-WIFI€ 139,80€ 139,80
1Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB€ 88,50€ 88,50
1Cooler Master Elite 110€ 42,05€ 42,05
2Crucial CT16G4DFD8213€ 106,30€ 212,60
1Transcend SSD370 256GB€ 86,42€ 86,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:53

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik mis sowieso een voeding, maar goed, ruim voldoende keuze aan 80+ gold voedingen. Dat lijkt me in ieder geval de meest logische keuze als je het systeem 24 uur per dag aan hebt staan en een beetje zuinig wilt houden. Aangezien je toch geen GPU hebt zal iets als een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt al voldoen qua vermogen. Door voor een bord met twee RAM slots te kiezen zit je vast aan de wat duurdere 16GB modules, maar heel veel zal dat in de praktijk niet uitmaken. Alternatief is een microATX bord met een extra GBit netwerk kaart, zou wel wat besparing op kunnen leveren maar je komt dan wel op een groter systeem uit. Ik weet trouwens niet precies wat het idee is van de SSD en HDD, misschien zou je met een wat grotere SSD al je VM's van SSD kunnen draaien en je data op de HDD kunnen zetten. Aan de andere kant zou een NAS dan misschien een logischer oplossing zijn voor de data. Een en ander hangt er verder volledig vanaf wat je met het systeem van plan bent. Als je CPU intensieve applicaties gaat draaien is een upgrade naar een i5-6500 trouwens ook nog wel de moeite waard.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats