Nieuwe Skylake PC + Randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• AMDtje_1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het meeste ga ik gamen op deze nieuwe pc (Gamen op 1440p met alle AAA games en toekomstige).
Games waaronder: Lords of the fallen, Dragon Inquisition, GTA V, Civilization V, Anno games, BF3, BF4, Far Cry 3, Far Cry 4 enz....
Daarnaast ben ik ook bezig met de adobe suite (vooral Photoshop en Lightroom). Als laatste moet deze pc ook VM's kunnen draaien. Ik heb een VM met een server die minstens 8GB ram vereist. Uiteraard staat deze VM niet altijd aan. Daarnaast zal een ook nog een andere VM actief zijn die samenloopt met deze server. Dus 2 VM's tegelijk openstaan en werken is een must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Vermits het hier gaat over een totaal syteem incl. randapparatuur zou ik zeggen zo'n max van 4000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem niets mee en moet dus alles volledig nieuw aankopen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De i7 heb ik vooral gekozen mbt de VM's. Ook voor Photoshop zou het kunnen helpen. Voor het gamen zal dit echter weinig betekenen. Ik heb de GTX980ti gekozen omdat deze perfect 1440p kan aansturen.
Ik ga geen SLI doen, te veel geld voor amper meer prestaties. 16GB ram vermits de ene VM al 8GB nodig heeft. En zo duur is het niet van 8gb naar 16gb.
Het toetsenbord de G910 moet erbij en staat al vast. Ik heb die bij mijn broer zien werken en is super!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik som hier even mijn voorkeuren op. Nvidia --> videokaart, Intel --> CPU, Asus --> moedebord en monitor, Corsair --> voeding, WD --> HDDs, SSD --> Samsung omdat jullie die steeds aanraden, Logitech --> muis en toetsenbord

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beest van een PC waarbij prijs/kwaliteit belangrijk is. Niet het goedkoopste, maar ook niet altijd het duurste. Componenten die goed bij elkaar passen is belangrijker dan de prijs. De prijs is niet zo heel belangrijk maar ik wil ook geen systeem waarbij 1000 euro nutteloos wordt uitgegeven.
Het oog wil ook wat!

Ga je overklokken?
Waarom overklokken? Cause it can! Ik ga overklokken, altijd wel leuk en voor de prijs tussen K en non-K hoef je het ook niet te laten.

Wat verwacht je van ons?
Zoals al gezegd een beest van een PC. Bedoeling is na een 2 a 3 jaar een nieuwe graka te kopen moest de 980ti niet meer volstaan. De rest blijft een pak langer bij mij. Geen zin om binnen 2 jaar naar 4K te gaan. Ik blijf even bij 1440p. Kosten terugdringen mag maar kom aub niet af met een besparing van een tientje of 2.
Dat heeft weinig zin. Het budget kan hoger maar 4000 euro lijkt me meer dan voldoende te zijn.

Graag advies voor een 2de monitor. Uiteraard lijkt een tweede rog monitor onnodig. Een tweede scherm dient om al mijn vensters en palletten op te zetten van mijn adobe suite. Deze moet wel minstens 1440p zijn uiteraard. Eigenlijk hetzelfde als de rog monitor alleen goedkoper (dwz zonder G-sync, geen 144hz).

Graag ook een stille PC. Niet het stilste maar het mag wat minder luidruchtiger zijn.
Nieuwe speakers mag ook nog, ik heb er nog een 2.1 setje. Als het geluid maar mooi is dan is het ok.
De draad van de speakers zijn doorgebeten en terug aan elkaar gezet maar die kan dienen als reserve.

Wat is een zeer goed en groot muispad? Ik heb daar geen idee van.. Ik zie dat steelseries wel populair zijn.

Wat kan er nog beter volgens jullie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 387,-€ 387,-
1Asus Republic Of Gamers MAXIMUS VIII HERO ALPHA€ 290,50€ 290,50
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 746,-€ 746,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD3003FZEX, 3TB€ 165,-€ 165,-
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 113,-€ 113,-
1Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart€ 845,-€ 845,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,35€ 42,35
1Logitech G910 Orion Spark RGB (Qwerty)€ 159,-€ 159,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 64,90€ 64,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 104,95€ 104,95
1Corsair RM650x€ 104,54€ 104,54
1Samsung 850 Pro 1TB€ 422,29€ 422,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.444,53

P.S. Dit is GEEN trol die het duurste wil. Ik ben al een tijdje bezig met dit samen te stellen.
Ik wil gerust pics posten als het systeem klaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door AMDtje_1 op 05-01-2016 11:16 . Reden: nieuwe ram en nieuwe voeding bij de build gezet ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Nouja behalve om te vragen heb je het echt nodig ?

Voor dit budget zou je ook de x99 route kunnen gaan.

6 core pricewatch: Intel Core i7-5820K Boxed en een x99 bordje pricewatch: Asus X99-A

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 14:15
Zou voor de rm 650x kiezen ipv de 650. De x versie is een nieuwer model en nog iets stiller

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

ik wil niet over de top gaan maar voor performance is x99 beter plus als je niet voor sli gaan zou ik de titan nemen voor iets beteren prestaties en persoonlijk zou ik een andere case doen

its the Guus

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Een 980 Ti is een ''goedkopere'' Titan..
Waarom is X99 beter? Vanwege de 6-8 cores?

Verwijderd

Waarom kies je voor juist dat moederbord? Er is nog een pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO, pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER en pricewatch: Asus Sabertooth Z170 MARK 1 die qua features nauwelijks verschillen met het bord uit jou lijstje.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MichaelvD2203 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:16:
Nouja behalve om te vragen heb je het echt nodig ?

Voor dit budget zou je ook de x99 route kunnen gaan.

6 core pricewatch: Intel Core i7-5820K Boxed en een x99 bordje pricewatch: Asus X99-A
De X99 is voor hetgeen de TS doet overkill en overpriced, een Skylake is prima. Ik draai op een i5 3570k momenteel 6 VM's simultaan. Dus dan moet een i7 6700 met genoeg RAM dit ook makkelijk kunnen met daarnaast Photoshop erbij. Daarnaast is de i7 6700 sneller in tools als Photoshop dan alle X99-platform CPU's, zie ook http://www.tomshardware.c...core-i5-6600k,4252-5.html.
deguus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:05:
ik wil niet over de top gaan maar voor performance is x99 beter...
Geen idee waar je dit vandaan haalt. Tools als Photoshop zijn gebaad bij snelheid, niet bij aantal cores, zie ook http://www.tomshardware.c...core-i5-6600k,4252-5.html. Voor virtualisatie is het in elk geval ook niet nodig; ik draai zelf een ESXi host en die kan moeiteloos 6 VM's tegelijk aan op een i5 3570k. ;)
plus als je niet voor sli gaan zou ik de titan nemen voor iets beteren prestaties en persoonlijk zou ik een andere case doen
Je wilt niet over de top, maar omdat de TS geen SLI wil, zou jij een Titan er in stoppen? Dat is dan toch juist over de top? Voor 1440p is een 980Ti al overkill. ;) En de case, tja, dat is puur smaak, zoals je zelf al aangeeft.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2016 20:32 ]

• AMDtje_1
Beste tweakers,

Bedankt voor de goede feedback!

Nog enkele opmerkingen:

@ Michaelvd2203

Ik heb hier gelezen dat het x99 platform enkel zin heeft voor renderen. Ik had moeten melden dat ik niet aan renderen doe. De nadruk ligt nog steeds op gamen he. X99 is overkill voor gamen.
Trouwens heb je het nodig? Dat advies wil ik graag horen. Waarom of waarom niet?
Ik wil gamen op 1440p met alle eye candy. Ik denk dat het meeste zaken nodig zijn al kan men twijfelen aan de i7.

@ theman36

Zal de voeding aanpassen. Bedankt voor het advies.

@ deguus

really? Kijk maar eens wat reviews na. De titan X is alleen beter voor renderen. Voor gamen is een titan x zinloos en veel te duur. Om maar te zwijgen vande stockcooler op de titan x vs de veel betere koelers op de gtx980 ti.
Welke case raad jij me dan aan?

@ ACB2401

Dat mb heeft ledjes die je kan instellen vandaar....

@ cptchaos

Goed om te weten dat je vms met een i5 goed draaien.

Heeft iemand nog advies over mijn vragen mbt tweede monitor en muispad?

Alvast bedankt! Alle advies is welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door AMDtje_1 op 04-01-2016 21:38 . Reden: Aanpassing ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Als ik jou was zou ik gewoon wat meer uitgeven voor sneller geheugen. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Je kan dan in de BIOS instellen dat het geheugen naar 3 Ghz gaat. Ik zeg niet dat het veel extra performance gaat geven maarja, het kost een 10'tje extra wat niets is op dit budget en dan heb je weer wat om mee te spelen / tweaken.

• AMDtje_1
@ ACB2401

Hieronder de wijzigingen tov de gewone hero.

http://hexus.net/tech/new...pha-significant-upgrades/

Zoveel scheelt de prijs nu ook weer niet ;-)

Iemand nog opmerkingen?
Niemand die mijn vraagjes over de 2de monitor en muispad kan beantwoorden?
Pagina: 1