Niet mer van toepassing
[ Voor 97% gewijzigd door Vonstrain op 19-01-2016 15:56 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Vonstrain op 19-01-2016 15:56 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik heb het aangepast, mijn excusses
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat lijkt me niet zo verstandig bij een schoolopdracht, waar het juist de bedoeling is dat je er iets van leert en het zelf maakt. Een kant-en-klaar (crap, imho) framework pakken staat daar lijnrecht tegenover (en zal door de docent ook als zodanig worden beoordeeld, ga ik vanuit).NMe schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:25:
dan kun je eens naar Bootstrap kijken.
日本!🎌
Er zijn vast ook leraren die wel een "right tool for the job"-mentaliteit hebben. Je persoonlijke mening over bootstrap neemt niet weg dat het wereldwijd heel veel gebruikt wordt en zeker zijn doel dient. Maar als de leraar wil dat je het helemaal zelf doet zonder überhaupt naar libraries te kijken dan is er de rest van mijn post._Thanatos_ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:44:
[...]
Dat lijkt me niet zo verstandig bij een schoolopdracht, waar het juist de bedoeling is dat je er iets van leert en het zelf maakt. Een kant-en-klaar (crap, imho) framework pakken staat daar lijnrecht tegenover (en zal door de docent ook als zodanig worden beoordeeld, ga ik vanuit).
Als een gefloat element niet naast een ander gefloat element past omdat je het venster smaller sleept dan staat 'ie vanzelf al onder dat element, daar hoef je de float niet voor weg te halen.Maak een media-query die je laat breken op 600px. Of nee, op 37.5em zelfs iirc. Pixels zijn zoom-agnostisch en dat wil je niet. In die mediaquery laat je de floats voor je kolommen vervolgens niet meer floaten. De rest moet wel lukken
Dat ligt eraan hoe je de floats gemaakt hebt. Met vaste breedte wordt het al lelijk als ze onder elkaar vallen. Ze behouden dan hun breedte. Dus helemaal vanzelf gaat het niet. Maar als je ze een procentuele breedte hebt gegeven, vallen ze nooit onder elkaar (en dat is wat ik meestal doe). Vandaar.NMe schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:53:
Als een gefloat element niet naast een ander gefloat element past omdat je het venster smaller sleept dan staat 'ie vanzelf al onder dat element, daar hoef je de float niet voor weg te halen.
[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-01-2016 20:06 ]
日本!🎌
Dus, je begint met HTML5 elementen voor de structuur.Vonstrain schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:54:
Ik dien mijn website te voorzien van semantische tags om de inhoud te beschrijven.
Tabellen en lijsten stijlen met CSS.Daarna dien ik de lijsten en tabellen op te maken met behulp van CSS.
Het idee hier bij is dat je de kolommen float en een width:100% geeft om mee te beginnen en dan op een bepaalde breedte Media Query toevoegt, waarbij je de breedte van de kolommen op 50% zet.Ten slotte moet de tekst van de homepage in twee kolommen, die naast elkaar staan, door middel van float. Op schermen die smaller zijn dan 600px moeten de kolommen echter weer onder elkaar komen te staan.
Mocht je verder specifieke vragen hebben over een stukje CSS of HTML dat je gemaakt hebt: plaats dat stukje code hier en wij kunnen je vast verder helpen.Hoe verwerk ik dit in mijn html/css code?
Mocht iemand nog aanvullende informatie hebben of mijn CSS code, dan hoor ik het graag
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq