Welk 1440p voor Office-gebruik kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Op kantoor heb ik een desktop systeem met alleen een VGA en DVI-D(ual) input en een 27" 1080p monitor. Deze wil ik upgraden, maar ik ben op zoek naar een vergelijkbaar formaat (26-28") met, bij voorkeur, een 1440p resolutie.

As far as I know trekt mijn on-board Intel GPU een 4K scherm niet en ook de DVI/VGA poorten zijn hier ook niet voor geschikt. Maar DVI-D & 1440p is geloof ik wel een match.

Maar welke?

Mijn voorkeur gaat uit naar een kwalitatief IPS-paneel. Budget is afhankelijk van prijs/kwaliteit, maar € 650,- incl. vind ik toch zat.

Wie o wie heeft een suggestie?

Zelf kwam ik terecht bij de volgende; met PriceWatch: IPS, 25-28", DVI-D input filters
pricewatch: LG 27MB85R Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Ik noem een monitor niet echt een component, vandaar dat ik 'm in 't monitorfora had gezet :) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Iemand nog suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou naar een Dell kijken (2715h bloot uit mijn hoofd) en dan een verloopje van displayport of hdmi naar dvi. Waarom?? Ziet er mooier uit (dunnere randen) en gewoon eigen voorkeur.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

pwillemske schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:31:
Ik zou naar een Dell kijken (2715h bloot uit mijn hoofd) en dan een verloopje van displayport of hdmi naar dvi. Waarom?? Ziet er mooier uit (dunnere randen) en gewoon eigen voorkeur.
Het zijn niet echt objectieve feiten maat ;)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Yariva schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:40:
[...]

Nee weet ik, maar ik vertel mijn eigen mening, wat TS daar mee doet moet ie zelf weten. Ik zelf heb niet zo'n goede ervaring met schermen. Ik zou dus het verschil tussen die 2 op uiterlijk na niet weten ;) (ik denk dat ik beter mijn mond kan houden :P )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Yariva schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:40:
[...]

Nee klopt. Maar ja, voor office gebruik voldoet iedere 1440p monitor wel. De vraag is alleen hoe groot je die wil hebben. Ik snap de vraag van de OP dan ook niet. Geen verdere info zoals de afstand naar de beeldscherm en dergelijke.
Wat voor antwoorden verwacht je dan uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:46:
[...]Geen verdere info zoals de afstand naar de beeldscherm en dergelijke.
Wat voor antwoorden verwacht je dan uiteindelijk?
Ik weet niet wat voor meer info je wilt? De wens is een IPS paneel met een formaat van 26-29" met een mac-prijs van € 600 en een DVI-D aansluiting. Meer niet.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom de afstand tot het scherm dan van belang is om de keuze te maken.

Er zijn meerdere beeldschermen in de pricewatch die aan deze filters voldoen, maar ik ben niet bewust welke het beste is om te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

En dat maakt mijn inziens voor Office gebruik dus geen bal uit welke je neemt als jij dus verder geen eisen hebt.

Neem dan de goedkoopste of de duurste als je geld zat hebt. Met het eisenpakket wat jij hebt zullen ze allemaal voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

Deathchant

Don't intend. Do!

DVI dual link kan de 2560x1440 resolutie op 60Hz prima aan.
Dit betekent dat je monitoren met een hogere refreshrate al kunt negeren (tenzij je je videokaart binnenkort gaat upgraden. Dan zou ik kijken naar een monitor die ook displayport heeft mocht je een hogere refreshrate willen op die resolutie).

Voor officegebruik zou ik persoonlijk net als bij fotografie een zo "aangenaam" mogelijk scherm willen. Dus eentje die niet te blauwig is afgesteld.

Onder de 400 euro lijkt de BenQ GW2765HT wel een goeie. Redelijk goede benadering van de 6500K-norm, 100% sRGB dekkend, flicker free beeld en anti blue light.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1