Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik zit met een probleempje. Het volgende, misschien kan iemand van jullie mij verder helpen omdat ik niet veel verstand heb van Switch'es en routers;

Ik wil een camera systeem met meerdere camera's aansluiten op de volgende wijze; Ik heb mijn KPN router (Experiabox V9) met een netwerkkabel verbonden met mijn switch (TP link TL-SF1008P) poort 8. Vanaf mijn switch heb ik een netwerkkabel verbonden (poort 7) met mijn Hikvision DVR om beelden van mijn camera op te nemen. Vanaf mijn switch heb ik een netwerkkabel aangesloten vanaf de PoE poort (poort 1) naar mijn Hikvision IP camera (model DS-2CD2132F-1) t.b.v. data overdracht en voeding van de camera. Ik heb hiervoor een netwerk kabeltje gebruikt van ca. 1m lengte om te testen. Alles werkt dan perfect ik heb beeld van de camera en ook de voeding via mijn netwerkkabel vanaf de PoE poort van mijn switch naar de camera functioneert goed (beide controle lampjes van de PoE poort branden dan).

Maar wanneer ik een kabel van 20 meter gebruik tussen de PoE poort (zowel PoE Poort 1,2,3 of 4) van mijn switch en de camera dan werkt het ineens niet meer? Ook de lampjes van de PoE poorten op de switch branden dan niet meer? Het lijkt of de camera dan geen voeding meer krijgt. Hoe kan dat? Ik heb deze langere kabels nodig omdat de camera ca. 17-20 meter vanaf de switch komt te hangen en ik de camera zonder extra losse 12v voeding via de netwerk kabel wil voeden zodat ik maar 1 kabel hoef te trekken. Weten jullie mogelijk wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik heb zowel een cat5 kabel van 20m geprobeerd maar ook een CAT6 SSTP/PIMF 20m dan werkt het ook niet. Als ik de 20m kabel probeer tussen mijn pc en de switch heb ik gewoon verbinding met mijn netwerk.

Zou de PoE poorten van de TP Switch defect kunnen zijn of levert deze Switch niet voldoende stroom op 20m afstand? Zo niet welke Switch levert wel voldoende stroom voor IP camera's over 20 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

802.3af is gemaakt om over 100 meter te werken. Is je kabel wel goed?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 15:28

Supercop

electronics is my game

Ik heb zelf ook een dergelijk opstelling gehad met een kabel van ruim 80meter. De Switch die ik hiervoor heb gebruikt is een netgear https://www.centralpoint....wFJ2tSZJJ5r63QaAjAV8P8HAQ .

Ik vind het dus een vreemd verhaal dat je met een kabel van 20 meter geen power hebt. Het is goed mogelijk dat je het toch in je switch moet zoeken aangezien je al 2 verschillende kabels hebt gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Supercop op 04-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere kabels (4 stuks) van 20 m geprobeerd. Deze heb ik ook tussen de switch en mijn pc geprobeerd dan heb ik gewoon verbinding. Het zou ook toevallig zijn als ze alle 4 niet zouden functioneren. Het lijkt of er op deze afstand niet genoeg stroom wordt geleverd via de PoE poorten.

Zal het dan toch aan mijn Switch liggen dat er een defect in zit? Is dat te meten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 15:28

Supercop

electronics is my game

dat zou kunnen, zoals ik al zei lijkt het er dan sterk op dat je het toch bij je switch moet zoeken. Ik heb geen ervaringen met andere POE switches, dus daar kan ik niet over oordelen. Ik kan je alleen verzekeren dat ik met de switch die ik eerder noemde geen enkel probleem heb gehad met een lange kabel.

Omdat ik ook gebruik heb gemaakt van een wifi bridge gebruikte ik ook een POE injector. Dat zou je ook eens kunnen proberen. Deze voorziet een utp kabel van POE zonder dat dat in je switch hoeft te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog even contact gehad met de leverancier van mijn Switch. Hij stuurt mij een nieuwe toe. Deze zou gewoon moeten werken over een afstand van 100m. Dus naar alle waarschijnlijkheid zit er een defect in de switch.

Zeer bedankt voor jullie snelle reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Gebruik je wel een goede kabel? CCA (Aluminium) of CCS (staal) kabel geeft een hoop rare ellende, helemaal als je er langere lengtes van gebruikt en POE overheen wil gooien.

Gebruik alleen 100% koperkabel. Alle andere varianten = ellende
Pagina: 1