Toon posts:

Google pakt onze SearchAction niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil gebruik maken Sitelinks Search box op onze website. Wij hebben de instructies gevolgd die op de volgende website staan: https://developers.google.com/structured-data/slsb-overview

Het gaat dus om informatie van google zelf. Ik heb de application/ld+json gedeelte geïmplementeerd. Zowel de SearchAction als bedrijfs- gegevens ingevuld. Deze data heb ik gevalideerd met Google zijn eigen Structured Data Testing Tool. Alles klopt volgens de validator en alle bedrijfs gegevens en ook de searchaction kan gevonden worden. Nu 2 maanden verder wanneer ik zoek op onze website in de google resultaten verschijnt er nog steeds geen Sitelinks Search Box. In Google webmaster tools kan ik zien dat de website goed geindexeerd is en dus zou de searchaction opgepakt moeten worden.

Kan je hiervan een melding maken bij Google? Hoe heeft tweakers dat voor elkaar gekregen?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
Door al die stappen te nemen geef je alleen maar aan bij Google dat die optie er is. Of ze het dan ook daadwerkelijk tonen is iets dat het algoritme van Google bepaalt. Zoals ze zelf ook min of meer zeggen:
[...] Search box not displaying? The Sitelinks search box appears only for navigational queries and when relevant for users. Google algorithms use a variety of factors to determine when the search box appears, including the information on the site and different types of navigational queries from Search users.[...]
Je kan denk ik hooguit alles correct implementeren en testen en dan hopen dat gebruikers de juiste queries gaan submitten, zodat het algoritme besluit de search box te tonen.

Wat overigens wel belangrijk is, is dat je dus echt een navigational query gebruikt voor het zoeken in Google. Dus queries waaruit google kan opmaken dat je gericht zoekt naar deze specifieke site. Voor Tweakers werkt bijv. tweakers.net en de slogan "wij stellen tech... op de proef", maar "grootste website van nederland" (wat ze wel zijn) werkt niet, omdat Google dit niet kan linken/heeft gelinkt aan Tweakers.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 04-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Wat hierboven al gezegd wordt, als je technisch alles voor elkaar hebt kun je alleen nog maar afwachten.