Toon posts:

Recente gebouwde PC (2-3mnd geleden) upgraden!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek?
Componenten voor mijn PC die ik, wellicht, in de nabije toekomst wil gaan upgraden. Ik heb deze PC twee a drie maanden geleden gebouwd en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat hét nog sneller en beter kan wat betreft het spelen van games.

Wat is je budget?
€80 á €150. Ik ben altijd een voorstander geweest van nieuwkoop, maar ik heb begrepen dat je op de tweedehands pc-componenten markt behoorlijke kwaliteitsspullen kunt binnenhalen voor een koopje i.t.t. nieuwkoop... Dus ik sta ook open voor tweedehandsspullen, mits betrouwbaar.. Ik heb geen zin in defecte onderdelen...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren. Ik hecht wel waarde aan de optimale prijs/kwaliteit ratio.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment gebruik ik de desktop voornamelijk voor het bekijken van films, het spelen van games via Steam, het gebruik van het Internet/Youtube en ter gebruik voor mijn werk/studie m.b.h. Word/Excel/SPSS e.d.

Mijn huidige specificaties:

Moederbord: Gigabyte F2A88XM-HD3
CPU: AMD Athlon X4 860K met STOCK Cooler
GPU: MSI TwinFrozr GTX 750 Ti 2GB Gaming/OC Edition
HDD: 1,5 TB (7200 RPM)
RAM: 2 x 4GB DDR3-1333
PSU: Antec VPF 450W
Behuizing: Cooler Master n300 closed

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:11
En een betere videokaart,vooral de videokaart zal een hele boost geven in games.
Verkoop de 750ti en doe dat geld bij je budget en haal daar een videokaart van b.v een 960.
Dat zal een hele sprong vooruit zijn.

En daarna een SSD, die zal je pc een algemene snelheidsboost geven.

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:32:
En een betere videokaart,vooral de videokaart zal een hele boost geven in games.
Verkoop de 750ti en doe dat geld bij je budget en haal daar een videokaart van b.v een 960.
Dat zal een hele sprong vooruit zijn.

En daarna een SSD, die zal je pc een algemene snelheidsboost geven.
Ik dacht dat de x4 860 een prestatie tegenhouder is..(?).

Op dit moment heb ik bijzonder veel last van een enorm lage FPS bij bijvoorbeeld DayZ, waartegen ik bij Arma 3 een redelijk stabiele FPS heb, ondanks dat het enorm keldert in de multiplayer modus.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 10:37
Een 860k is prima in staat om een 750Ti voluit aan te sturen. Een GTX 960/AMD 380 is ongeveer de zwaarste kaart die je met een 860k redelijk aankunt sturen. Wil je een nog zwaardere kaart in je pc dan moet je eerst je processor upgraden ( en vermoedelijk ook je moederbord en ram).

Op zich is een 750Ti niet zo'n krachtige videokaart. Met een 960/380 zul je er flink op vooruit gaan.

Zou je eerst je cpu upgraden dan zou je er met dezelfde 750Ti niet heel veel op vooruit gaan.
Wat wel nog zou helpen is als je de 860k zou overklokken. Dan moet je wel een moederbord hebben met voldoende power phases en zo mogelijk koeling van je vrm's.

[ Voor 14% gewijzigd door Philpend op 04-01-2016 18:14 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt niet genoeg budget voor een intel quadcore, ik zou dus toch de 860k houden tot het echt niet meer kan. Ondanks dat DayZ behoefte heeft aan ten minste 1 hele sterke core.

Een SSD gaat je op dit moment het meeste helpen denk ik.

Eventueel een simpel koelertje en de processor iets overklokken, al is het niet verstandig het maximale eruit te halen met dit moederbord.

PS:
http://dayzintel.com/dayz...ndalone-performance-guide

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-02 20:16
Nu heb je het ook wel over een spel " Dayz" dit spel heeft zelfs lag op een i7 6700k . Dit spel heeft zoveel bugs. Dat ik er al mee gestopt ben om mee te spelen.

De enigste updates die er uitkomen, die zijn voor nieuwe petjes . Dit spel blijft eeuwig on de pre-alfa 😉

Nu weer on-topic ; ik zou inderdaad voor een SSD gaan en dan een R9 280x kopen.

De 280x die heb je 2e hands voor 100 a 150€ .

En verkopen van je oude videokaart ( om er bij te leggen.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zou overigens ook niet heel veel meer verwachten van DayZ, dit spel is zo slecht geoptimaliseerd zelf met een 980Ti heb ik geen fatsoenlijke en stabiele FPS.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• psYchovic
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-02 09:22
SSD, heel duidelijk. Ik zou dan wel voor een iets duurdere gaan gezien jou budget, anders moet je waarschijnlijk over een paar jaar weer.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Mag ik een andere weg van upgraden voorstellen?

Voor iets meer dan €150 kun je het volgende kopen;

Moederbord; V&A aangeboden: ASRock B75 Pro3 nieuw
Processor; V&A aangeboden: Intel Core i5 2320 Boxed of V&A aangeboden: Intel Core i5 2500K Boxed

Dan heb je een goede basis. Het geld wat je van de verkoop van de 860K + moederbord krijgt, kun je dan in potje stoppen voor de volgende upgrade. Of dat een SSD of videokaart is, is aan jou.

Ik zou echter met de videokaart wachten totdat de nieuwe 14/16nm gpu's uit zijn omdat die een grote stap qua prestaties zullen maken (hopelijk) in het budget-segment.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
NitroX infinity schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:24:
Mag ik een andere weg van upgraden voorstellen?

Intel Core i5 2320 Boxed
Waarom zou je dat dan doen? Denk dat zijn huidige cpu en deze elkaar niet veel ontlopen, behalve dat je met de intel een 4 generaties terug in de tijd gaat. Dat noem ik geen basis, dat noem ik een downgrade naar een end-of life systeem.
Bovendien ook nog eens tweedehands... :?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Hmm, je hebt gelijk. Ik was onder de indruk dat Sandy Bridge een stuk beter zou presteren. En de ts heeft duidelijk gezegd dat hij tweedehands wel wil overwegen.

Een Haswell combo zit al boven de €150. Dan zou ik voor een SSD gaan. Zoals gezegd, videokaart zou ik mee wachten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1