Bp6+ Celeron II566 = GROTE fout :(

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Idd deze combo is echt niet aan te raden.. mijn verhaal:

Ik heb dus een abit bp6 opzich leuk speeltje maar ik wilde meer dan een celly 400.. dus ik knal er een celeron 2 566 + neo s370 op. TOt daar gaat alles goed TOT ik wilde gaan overklokken :) Nou dat lukt dus echt helemaal NIET .. zelfs 78 fsb lukt niet met 1.7 volt (max bp6 ) 92 fsb wil ook niet dan hangt de pc bij het booten van windoos 100 fsb wil al helemaal niet .. de pc post niet eens :(

Dit is dus gewoon $%%^^& nou ik denk dat moet aan de cel liggen dus ik dat ding terug gebracht >:) en een nieuwe bij hard-ware.nl besteld... precies hetzelfde probleem en het lijkt me toch erg raar dat ik 2 on-overklokbare celly's heb. Ik heb echt alles geprobeerd: cas op 2/dma in windoos uit voltage tot 1.7 volt

Mijn systeem:
Abit bp6, celeron 2 566, 64mb pc133, maxtor 5400rpm 20.4 gb , sblive , nw kaartje merk X, symbios logic scsi kaart

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zet je bij een FSB van 100 mhz de divider wel op de juiste stand agp geloof ik op 2/3 en pci op 1/3 als die er bij staat. Anders loopt je agp kaartje op 100 mhz ipv 66 en dan start hij denk ik niet. De meesten willen wel op 850@1.7+ volt

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ja dat is goed ingesteld..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Al hoger dan 1.7v geprobeerd ? mits goede cooling aanwezig natuurlijk..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Al hoger dan 1.7v geprobeerd ? mits goede cooling aanwezig natuurlijk..
Heb wel een global win fep 32.. maar voltage verhogen helpt niet :(

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Mijn 566 CPU (Malay, week 15, BOXED) wil pas stabiel lopen met 850Mhz als ik voltage op 1.85 doe, heb een soortvan standaard cooler (ietsjes groter dan de standaard intel cooler) word verder ook helemaal niet zo heet.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik ben al een heel stuk verder :) :)
Hij wil nou al redelijk stabiel lopen op 92fsb :) 100fsb lukt niet want dan moet er waarschijnlijk 1.8 volt of meer op... en dat ondersteund de bp6 niet :( maar ja 92fsb = leuk

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Ik heb een Cel2-566 3 weken geleden gekocht, driaat na 30 minuten gewoon op 850 bij 1.65 volt.

Ik gebruik de be6-2 en de abit converter.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zit je koeler er goed op ? is groot probleem met die kleine oppervlakjes. 1,8V pasta ertussen en cas 3 en agp goed instellen moet ie t vrijwel 99% doen !

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Abit borden hebben de gekke neiging om, als je je BIOS reflasht met bepaalde parameters terwijl je voltage overvolt is, om dat betreffende voltage dan voortaan als de default te nemen ipv de normale. Met dat truukje kun je dus verder overvolten.

Kijk even op de volgende URL:
http://www.ocshoot.com/frank.htm

Een tikje naar beneden scrollen, en daar staat de hele procedure uitgelegd.

Best kans dat je dan wel de 100 kan halen @1.85 ofzo. Mijn Celly 566 die er nu inhangt, week 16, is extreem slecht en heeft 1.95 nodig om stabiel te zijn op 850. Met m'n gorb wordt hij verder trouwens niet heet. de andere celly uit week 13 doet het veel beter, 850@1.65V. (en 1133 is heel even haalbaar -- voor het eerst dat ik een CPU 100% overklokt heb, en nog boven een gieg ook)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
ooit aangedacht dat een celly 2 niet SMP compatible is?

Heb je al geprobeerd met 1 celly te draaien ipv 2?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Heb je al geprobeerd met 1 celly te draaien ipv 2?
:9 waar lees jij dat ik 2 celly's gebruik :)
Ik heb er dus maar 1 die nu op 799mhz loopt (94fsb)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38
hmmmz. ff nagelezen is zal vannacht wel niet meer helemaal helder geweest zijn oid :)

Verwijderd

hoe is dat gelukt? eerst kon het niet....

• Gman
  • Laatst online: 30-08 23:19
BP6 maximaal 1,7 Volt?

Bij mij is dat toch echt 2,3.

Verwijderd

Ja DUH! 2,3 Volt als je een Celly PPGA hebt fool.
1,7 Volt als je een Celly FC-PGA hebt...
Moeilijk he?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
hoe is dat gelukt? eerst kon het niet....
IK heb mijn sblive eruit moeten halen.. als die erinzit dan boot windoos niet eens :(

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Misschien dat die NEO convertorretje je signaal kwaliteit minder maakt waardoor de CPU minder goed op te klokken is ..

BTW... Ik hoop wel dat je die BP6 al had i.p.v. hebt aangeschaft ! Zo niet dan heb je niet een al te snuggere aankoop gedaan.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Ik heb gisteren een celeron 566 gekocht en een FCPGA - SLOT1 converter, maar als ik alles heb aan heb gesloten blijf ik zitten met een zwart beeld.. de jumpers zouden goed moeten staan op die converter, kan iemand mij helpen ?

Verwijderd

Ripper: Helemaal geen beeld of wel DOS-scherm?
Kan het zijn dat de proc. niet helemaal goed in de slotvoet zit aangedrukt?

Verwijderd

helemaal geen beeld

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Heb je die converter wel goed ingesteld? En ben je begonnen dat ding op 66 Mhz FSB te booten. Je moet namelijk niet gelijk op 850 beginnen. De voltage moet namelijk eerst omhoog en je moet weten dat de CPU OK werkt alvorens je kunt gaan opklokken.

Verwijderd

heb alleeen effe de jumpertjes goed gezet(single cpu, 66 mhz, enz..) en verder staat alles nog orgineeel

het is een MS-6905 MASTER cpu convertersupports ppga370/FC-PGA processor...

ow jah, Highly compatible, Easy and Fast Upgrade NOT!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik hoop wel dat je die BP6 al had i.p.v. hebt aangeschaft ! Zo niet dan heb je niet een al te snuggere aankoop gedaan.
De bp6 had ik al.. maar ik denk dat ik hem ga verkopen/ruilen en een be 6 haal.. :)
Heb je die converter wel goed ingesteld
Ja dies goed ingesteld.. alles werkt gewoon ok op 66fsb

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Ripper ??

Wat voor moederbord heb je dan ? Het kan zijn dat ie met de BIOS die jij hebt helemaal geen Celeron II ondersteunt. Het kan zelfs zo zijn dat je Switching Voltage Regulator helemaal geen spanning van 1.5 V kan leveren !

Enne wimo !!!

Ik heb wel interesse in een BP6.. Als de prijs goed is uiteraard !

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb wel interesse in een BP6.. Als de prijs goed is uiteraard !
Ik heb waarchijnlijk al een leuke deal met een be6-II.. als dat niet door gaat ben jij degene die als eerste een mailtje krijgt :9

Verwijderd

het is al opgelost, ze hebben me net verteld dat m'n mobo niet hoger ondersteunt als 450MHz :((

dus moet ik een niueuw mobo kopen voor m'n celeron 566 ..

wat is er nu stabieler/makkelijker over te klokken (hoeft niet extreem hoog te zijn)? een slot 1 mobo (een converter heb ik al) of een fc-pga mobo ??
Pagina: 1